symptomen 2e zwangerschap heel anders als de 1e?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by maja82, Dec 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ok, ik weet wel dat elke zwangerschap anders is. Dat heb ik tenminste regelmatig gelezen.. Maar wie heeft daar ook echt ervaring mee? Ben ik wel benieuwd naar.

Van mijn dochter had ik met name hele zere borsten met blauwe aderen erover. Dat was voor mij een heel duidelijk teken. Ook had ik pijn na het plassen in mijn onderbuik en veel kramp/steken in mijn baarmoeder.

Nu heb ik geen idee waar ik aan toe ben. Heb 8 weken geleden mijn mirena laten verwijderen en ben nog steeds niet ongesteld. Heb 2 weken geleden een test gedaan en was negatief. Heb alleen af en aan vage klachten. Van een paar dagen ineens erge dorst hebben en een vieze smaak in mijn mond en steken in mijn liezen als ik snel opsta. Maar ook dat is niet overheersend aanwezig. Mijn borsten zijn een beetje gevoelig -al een week of 2- maar dat zijn ze ook als in ongesteld moet worden.
    Ik weet dat je na het slikken van de pil moet ontpillen, maar moet je ook ontspiralen? (na een klein half jaar een spiraal te hebben gehad.)

En zijn er dames die echt een heel andere zwangerschap hebben gehad als de 1e? Dus dat de symptomen echt weinig overeen kwamen? Ik denk namelijk steeds 'zo lang mijn borsten nog niet voelen alsof ze in elkaar geslagen zijn en er geen blauwe aderen over lopen ben ik niet zwanger'..;) Mja, is dat wel zo..
    Ik ga voor de zekerheid vrijdag maar weer een testje doen..

2. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    #2 kat, Dec 15, 2009
    Last edited: Dec 15, 2009
    Ik had bij de eerste de volgende symptomen:

Blauwe aders op de borsten, pijnlijke borsten (groter),
    ongipijntjes, sterker reuk vermogen.
    Beetje misselijk.
    Allemaal al voor nod.

En nu bijna niks.
    Wel nu af en toe wat krampjes.
    Heb wel vanmorgen pas posi getest maar toch al totaal anders als bij de eerste.

3. Alita

Alita Niet meer actief

ik denk dat je lichaam even in de war is, helaas gebeurt dit bij vele dames hier op het forum...

4. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

Oct 12, 2007
    1,460
    0
    0
    Voel me nu net zo beroerd als bij m'n eerste zwangerschap.;)

5. gsuus82

gsuus82 Lid

Dec 8, 2009
    17
    0
    0
    student
    Steenwijk
    Herkenbaar!!

Toen ik in dec-jan mijn spiraaltje heb laten verwijderen, rekende ik op een periode ontspiralen.. dus de kwaaltjes die ik had schreef ik daaraan toe..(misselijk,daar bleef het bij)
    Wat bleek na 8 weken..ZWANGER!! Ik heb het nooit herkend, omdat het mijn eerste was, maar het kan dus wel degelijk.. ik zou zeggen, vertrouw op je gevoel.. Maar goed, het hoeft natuurlijk niet zo te zijn..
    Nu voor de 4e keer zwanger, tweede kindje, voel ik me echt zwanger, zere borsten,die voor mijn gevoel al een cupmaat groter zijn,opgezette buik,moe,obstipatie,misselijk,niet tegen vieze luchtjes kunnen..en ga zo maar door..
    Dus..wie weet, heel veel succes!!

6. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Thanks ladies! Dus eigenlijk kan het alle kanten nog op:D
    Aan de ene kant zegt mijn gevoel heel duidelijk: niet zwanger.
    Maar dan voel ik weer dingen en dan zegt mijn gevoel weer: wel zwanger;) Tsja.
    Het kan dus idd ontspiralen zijn, er gebeurt in ieder geval een hoop in mijn lijf qua hormonen, dat voel ik wel degelijk.
    Ik ben best toe aan duidelijkheid, dus of zwanger of gewoon ongesteld worden. Stom lijf ook;)

7. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Nou, er is duidelijkheid. Heb net een test gedaan: positief:D

8. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1