Hoi! Mijn zoon is nu 10 weken en 6 kg. Hij krijgt nu sinds een week 6 x 180 cc voeding. Friso voor hongerige baby's. Maar hij meld zich al na elke 2 uur. Hij heeft dan echt honger. Een speen helpt eventjes. Maar die wil hij op een gegeven moment ook niet meer. Ik moet nu telkens een uur rekken om ervoor te zorgen dat er 3 uur tussen de voeding zit. Help?
Oh wat vervelend zeg! Geen tips, maar ik lees even mee omdat ik bang ben dat wij straks tegen hetzelfde aan zullen lopen (hij krijgt nu 5 keer 200 cc en is pas 9 weken... dus we moeten nog wel een aantal weken voordat we over zullen/kunnen gaan op vaste voeding).
Mijn dochter van 11 weken en 2 dagen krijgt nu 5x 180+6 en ook nog johannesbroodpitmeel door haar flessen ivm verborgen reflux. Ze komt na de eerste fles al na krap 2 uur! Ze komt op de dag steeds sneller voor een fles! Dus ik begin me ook af te vragen wat ik nu moet, maar ik heb gister voor het eerst in haar fles 2 scheppen rijstbloem gedaan, toen kwam ze na 3 1/2 uur, vanmorgen heb ik het weer gedaan, dus ben benieuwd hoe laat ze komt! Maar echte tips, nee die heb ik niet, dus ook ik lees mee!
Dat is de p als je met die kleintjes al zo vroeg op grote hoeveelheden voeding zit daar hebben ze dan op ene gegeven moment ook niet meer genoeg aan en willen dan nog meer terwijl je eigenlijk niet meer kan geven omdat ze dan echt veel te veel krijgen, jij geeft al voeding voor hongerige babys, hier was dat de oplossing maar bij jou zo te lezen niet. Als ik jou was zou ik toch eens contact opnemen met het cb of je kinderarts want ik vindt het voor deze leeftijd best wel veel en vreemd dat hij ondanks die voeding al na 2 uur zo hongerig is.
mijn meid is 10 weken en ook mega hongerig allen van het cb mag ze niet meer dan 5 keer 180cc soms is het echt moeilijk om er 4 uur tussen te laten zitten
susanbenjamins, maar hoe kom je bij 6x180? Dat is wel best veel te veel.. 1200ml op een dag? wat zeggen ze hierover op het cb? Ik begrijp je probleem... hier nog zo'n hongerig kereltje die al met 3 weken ofzo op forte zat en met 7-8 weken ofzo geloof ik op 5x180
Wij zaten ook met een hongerig kereltje.. Hij kreeg 5*180/6 (dus 1000cc) maar wilde eigenlijk wel 1200cc. Weet je zeker dat het honger is, geen zuigbehoefte? - hij zou minimaal 15-20 minuten over een fles moeten doen - is niet tevreden met een speen ipv fles - 10cc extra water om de zuigtijd te verlengen Bij ons was het echt honger. Eerst overgestapt op hongerige baby voeding. Dat hielp voor 2 weken. Daarna hetzelfde verhaal. Wij zijn toen johannesbroodpitmeel (nutriton) gaan toevoegen. Dat is normaal voor spugende kindjes, maar het helpt soms bij hongerige kindjes. Doordat de melk verdikt is, duurt het verteren langer, en zijn ze langer voldaan. Dat hielp hier perfect, dus misschien voor jullie ook het proberen waard?
ik doe er nu ook nutriton door maar hier helpt het dus niet Tess lijkt nog wel sneller te komen vandaag echt om de 3 uur.
Kan je niet kleinere flesje geven maar dan wel vaker? Volgens mij is 1000 cc ook echt de max aan voeding. Meer is slecht voor de niertjes. Succes!
Is dat zo Kiwi? Kan je dat ook ergens terugvinden of..? Vind het nl. soms best moeilijk om me aan die 1000cc te houden..
Ik weet niet of je het ergens terug kan vinden, maar dat heeft KA van mijn CB mij destijds verteld, en hier op het forum heb ik het ook vaak gelezen.
Ja had het hier op t forum ook gelezen, maar heb t nooit ergens terug kunnen vinden vandaar.. is dat dan tot 1.5?
Dat weet ik eigenlijk niet precies, dat heb ik niet nagevraagd. Maar persoonlijk vind ik 1,5 liter wel heel erg veel hoor. Dat is gewoon 50% meer dan de richtlijnen, dat lijkt met iets te veel van het goede. Ik zou zeggen 1,2 liter of zo. Hoe is het met die kleine van je ' s nachts? (naamgenootje van mijn zoontje, las ik ergens ) Sorry, off toppic.
Maakt niet uit hoor maar ja de nachten zijn nog steeds vermoeiend haha.. naja hoop dat het écht zijn 19 weken sprong is en dat het dus binnenkort weer over is 1.5 lijkt me ook veel hoor, ik ga sowieso nooit over de liter heen.. maar vroeg t me af..
Ik denk dat wij over een tijdje wel iets over de 1000 cc heen zullen gaan. Ik hoop het allemaal in ieder geval te kunnen rekken totdat we rijstebloem kunnen gaan geven. En straks natuurlijk de fruithapjes... Tot nu toe doet ie het trouwens nog steeds prima. Sinds ik ben overgestapt van 6 naar 5 voedingen en heb opgehoogd van ongeveer 180 cc naar 200 cc aangemaakt voeding, is ie een stuk meer tevreden. En dit geef ik volgens mij al ruim 2 weken? Ik weet het niet meer precies... Dus ik hoop dat ie het nog even volhoudt hierop Hij groeide in ieder geval niet te hard dus het CB heeft niet eens gevraagd wat ik hem geef