Dag dames Ik ben nu 10 weken zwanger van ons wondertje en ik ben al sinds week 6 hartstikke misselijk.. Emesafene slikpil en zetpil gehad het wilt niet baten.. Nu merk ik een patroon in de misselijkheid en kan ik het vaak wel voor zijn. Zodra ik ook maar een ietsiepietsie honger krijg begint het spuug en kokhals feest.. zucht haha... Thuis is dat niet zo'n probleem maar onderweg (winkelen hond uitlaten bezoekjes brengen etc) vormt dit een groot probleem omdat ik nooit goed weet wat ik mee moet nemen. Hebben jullie tips voor makkelijk mee te nemen tussendoortjes die goed vullen en niet al te vet zijn? Oh vegetarisch overigens Mensen met dezelfde problemen? Help a girl out hihi
Tips voor tussendoortjes: rozijntjes, lu crackers, soepstengel, rijstewafel, fruit, eierkoek. Ook worteltjes/ komkommer is lekker tussendoor, maar misschien minder makkelijk zonder koelkast bij de hand.
Flesje cola? Helpt mij goed vaak.. en verder zoals hierboven al omschreven.. heb ergens gelezen dat pepermuntjes ook helpen tegen misselijkheid maar dat heb ik nog niet getest (al is een rolletje in je tas eens te proberen)
Deze koekjes: http://fijnproevers.emte.nl/asset/SKU17171_primary_127413.png?thumb400 En van die zoute stengels, dat werkte soms ook wel.
Dankjulliewel dames! Ga ze zeker uitproberen! Cola probeer ik regelmatig al het helpt ook maar is helaas zooooo slecht voor je Misselijkheid begint al iets minder te worden gelukkig... nog effe! Hihi
Zaterdag bij de Aldi gekocht: ronde schijfjes van gedroogde abrikoos (ongezaveld) met amandelen of hazelnoot en vijg met amandel. De grootte is ongeveer in twee happen en stop je zo in je tas. Vezelrijk, abrikozen zit veel calcium en de noten veel eiwit en de goede vetten. Niet te zoet.
Bij mij was het enige dat hielp tegen misselijkheid: melba toast. En dan rustig elke keer een stukje afbreken en zo droog eten. Ben je wel een tijdje mee bezig en is niet (heel) ongezond. Hou nog even vol, hopelijk ben je binnen een paar weken er vanaf. Succes!
Dit is alleen een walgelijke combinatie om weer uit te spugen Dat was bij mij 1 keer en nooooooit meer.
Cola helpt inderdaad ook bij mij, maar drink ik echt met mate. Lu crackertjes (alleen als ik er aan denk, word ik op de een of andere manier misselijk, maar het eten zelf gaat goed) en waar ik nu ook achter gekomen ben een droog koekje, gewoon van die antoinettes of hoe heten die dingen? Daar neem ik er een aantal mee van naar mijn werk en als ik misselijk word pak ik gewoon zo'n koekje en kan ik er weer tegenaan tot de volgende vlaag misselijkheid. En ben gelukkig zelf niet zo'n koekiemonster, dus doe met zo'n pak best lang .
Misschien een beetje laat, maar ik heb standaard een pakje (hartige) sultana in mijn jaszak zitten voor buiten de deur. Gebruik ze vrijwel nooit, maar dan heb je wel iets bij je.
Ik krijg momenteel weinig binnen door misselijkheid en overgeven, maar marsjes helpen mij om wat energie te krijgen en mandarijntjes. Ja een Mars is niet echt gezond maar ik eet momenteel maar waar ik zin in heb...
Noten die je lekker vindt! Gezond, vult, en kun je makkelijk meenemen in een boterhamzakje. Fruit dat makkelijk mee te nemen is: appel, banaan, peer, mandarijn etc Sultana, Evergreen etc. Ik had altijd mini Lions op zak, maar ik verdrieg bijna niks haha
Ik ga ook de melba toastjes halen. Begin nu overal misselijk van te worden. Gisteren voor het eerst boven de pot gehangen. Ben wel geheel de dag misselijk maar pas gisteren avond gespuugd. Heb ook wat pepermuntjes op dat hielp ook wel. En heb gehoord dat verse gember thee helpt. Van verse gember thee maken. Dus ga ik ook eens proberen. Ben benieuwd
Pfff al 2dagen niks weg krijgen. Toch maar met de huisarts gebeld ik krijg zetpillen voor de misselijkheid. Ik wil eten want heb ontzettend honger maar zodra ik iets zie, ruik hang ik al boven de pot.