Dat klopt natuurlijk, maar het is ook bewezen dat een aantal factoren de kans op wiegendood kunnen vergroten zoals (zelfs derdehands) roken. En er zijn factoren die de kans verkleinen, waaronder samen slapen met je baby.
Daar heb je helemaal gelijk in. Het nare van wiegendood blijft alleen dat ze nog totaal niet weten hoe het komt en dat ze alleen een afname zagen wanneer het kindje bij de ouders op de kamer slaapt. Hoe dat kan, of het toeval is oid weten ze nog niet. Net als dat ze een afname zagen bij baby’s die met een speen in slapen...
Ik heb mijn baby met 4wk al in zijn eigen kamer laten slapen omdat ik anders wakker werd van ieder zuchtje. Maar als jij er niet aan toe bent dan zou ik lekker de baby bij jou laten slapen en dan regel je een fatsoenlijk bed voor je man op de babykamer of logeerkamer.
Gewoon doen waar jij je fijn bij voelt. Onze oudste sliep met 12 weken op haar kamer. Die gaat liggen en slapen. Nooit problemen. Haar zusje daar in tegen... is bijna 4 maanden en komt nog 2x per nacht. Nu is t niet zo dat in een andere vleugel ligt maar heb geen zin om van de ene kamer naar de andere kamer te gaan als ze de hele boel bij elkaar huilt. (Ze word niet wakker en doet gezellig nee ze begint keihard te gillen). Dus als de nacht voeding er af is gaat ze op haar eigen kamertje.