Mijn zoon is morgen 10 weken. Hij slaapt ontzettend veel, op zich heel lekker want mijn dochter was het tegenovergestelde. Ik weet dat het ene kindje meer slaapt dan de andere maar vroeg me af of er nog meer slaapkopjes waren. Dit is zijn schema : 08.00 uur -> eten, aankleden, spelen 09.00 uur -> slapen (max 1 uurtje wakker) 12.00 uur -> luier, eten 12.45 uur -> bed slapen of wakker kijken ( ik weet niet wat hij doet maar hij is rustig (stil) tot zijn volgende voeding) 16.00 uur -> luier, eten, spelen (meestal poeptijd dus geen tijd om te spelen ) 17.00 uur -> slapen 19.30 uur -> bad, pyjama,slaapzak,eten, knuffelen 20.00 uur/20.30 uur slapen 04.00 uur -> luier, eten, boeren, bed Hij wordt wel eens wakker, ligt rustig te kijken en valt weer in slaap. Je hoort hem verder niet. Hij slaapt overdag op zijn buik, als ik hem op zijn rug leg en de mobiel aanzet begint hij te huilen! Als ik hem op zijn buik draai, kijkt/slaapt hij. Hij slaapt in de ochtend en avond vaak in de box/wagenbak/bedje bij ons op slaapkamer (beneden), zodat ik nog wat van hem mee krijg . middagdutje is in bed en dan wil ik nog even kwijt : HIJ IS ZO LIEF Groetjes Dorianne
Max was ook zo'n slaapkop hahahaha lekker toch nu slaapt hij nog steeds super...slaapt in de nacht 12 uur achter elkaar!
Mijn dochters schema: 0700 eten 0730 slapen tot 1030 1030 eten 1200 slapen tot 1300 1300 eten 1400 slapen tot 1600 1600 eten 1700 slapen tot 1800 1900 eten 2000 slapen tot 2200 2200 eten 2230 slapen tot 0700 Even tellen geloof rond de 16 uur per dag standaard en is 6 maanden, dus een echte slaapkop!
wij hebben ook een flinke slaapkop! ' s Avonds gaat hij rond half negen op bedje en wordt dan ' s morgens tegen half zes wakker! Ook overdag slaapt hij zeker twee uur tussen elke voeding!
ja mijn zoontje sliep ook heel veel...denk pas vanaf 8 mnd dat hij 2 uurtjes achter elkaar wakker kon zijn...maar een hele tijd 1 a 1,5 uur..en dan weer pitten en sowieso vanaf 12wkn sliep hij 12uur nonstop..
Mijn dochtertje is net 11 weken en slaapt ook best veel, uitgezonderd de avond, dan is ze vaak onrustig en wakker. Haar schema is ongeveer: 07.00 eten, luier 07.30 tot 10.30 slapen 10.30 eten, badje 11.30 tot 14.00 slapen En na de late middagvoeding is het heeeel verschillend en slaapt ze niet zo veel en lang meer, maar snachts slaapt ze ook van 23.00 tot 07.00. Lekker hoor
Wat een voorbeeldig mannetje. Ik ben jaloers. Mijn mannetje slaapt weinig en om de drie uur wil hij eten. Wat is het geheime recept!
@ sjakie : mijn zoon was eerst ook onrustig, sliep bijna niet en ook niet door... totdat hij een strak schema kreeg en elke dag hetzelfde en in de dezelfde volgorde. Schema is hier ook op tijd Hij is gebaat de de 3 R's en hier wijk ik zo min mogelijk vanaf. Alls ik naar de winkel moet dan doe ik het na het eten en leg ik hem gelijk in de maxie-cosi. hij blijft dan ook het hele rondje in de maxi-cosie, hij is niet blij is ik hem bijvoorbeeld in bed/box leg en dan moet hiji huilen... Mijn dochter regelde toen alles zelf (slapen, eten, spelen) maar hij heeft het tijdschema echt nodig, sindsdien doet hij het super!