28 weken zwanger en nog geen kilo aangekomen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door eerstexmama21, 25 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eerstexmama21

27 aug 2008
    68
    0
    0
    Studend- werk in de zorg
    onbekend
    hallo,

ik vroeg me af of meerdere mensen dit hebben..
    ik ben 28 weken zwanger en je gaat nu langzaamer hand zien dat ik zwanger ben ( super klein buikje, als ik zeg dat ik nog maar 12 weken hoef zeggen ze je bedoelt je bent 12 weken.) maar daar gaat het niet om.
    volgens de verloskundige groeit het kindje prachtig. maar ik ben nog geen 1 kilo aangekomen. In de avond weeg ik dan wat meer maar als ik in de morge op de weegschaal sta blijf ik maar 60 kilo wegen.
    niet dat het erg is want vele vrouwen zullen jaloers zijn..maar toch maak ik me dan zorgen. ik eet verder goed, ben niet misselijk geweest.
    hoe kan het dat ik maar niks aan kom?
    deel je ervaringen of zou ik echt de engiste zijn?

liefs

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik ben 29 weken zwanger en ben in totaal nog steeds 5-6 kilo afgevallen in totaal en heb best wel een buik (in elk geval niet te missen haha)

3. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik had een mega buik en was in de totale zwangerschap maar 2 kilo aangekomen (voor zwangerschap woog ik 85 en op het einde 87 kilo)
    De baby gebruikte gewoon alle voeding bijna die ik binnen kreeg en heb ook nooit gespuugt ofzo.

Toch was mijn zoontje maar 2597 bij de geboorte maar de vk zei dat al voor hij geboren werd dat hij niet groot zou zijn aangezien mijn man en ik ook rond dat geboortegewicht zaten.

4. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Oja en zolang de baby gewoon goed groeit en jij verder geen klachten hebt kan het geen kwaad (qoute van wat mijn vk toen zei)

5. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Ik zou er heeel blij mee zijn , ben nl 18 kilo bij en tel nu al af om te kunnen dieten .. :D Denk dat je je idd geen zorgen moet maken , als de VK het al zegt zou ik het maar gewoon geloven ..

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    ik ben tot nu toe alleen maar afgevallen...8 kilo (er is al wel weer 2 kilo bij...)
    Maar ik heb hele erge buikgriep gehad en daarvoor ook in het ziekenhuis gelegen...
    De vk en gyn. zeiden dat het echt geen kwaad kan en dat de kleine idd echt wel pakt wat ie nodig heeft! En dat is hier echt het geval..hij licht al een week voor op groei!

Dus ik zou me er geen zorgen over maken hoor! Als die uk maar goed groeit!

7. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier zo'n jaloerse dame hoor ;) na 2 zwangerschappen in 2 jaar ben ik 40 kilo zwaarder. had graag kunnen zeggen dat ik nog op ehtzelfde gewicht zat hahaha

maar het kan inderdaad echt geen kwaad. je kindje pakt wat het nodig heeft en zolang die goed groeit, hoef je je echt geen zorgen te maken!

8. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Kijk niet raar als je dadelijk na de bevalling alweer op je normale gewicht zit zonder te dieeten :p

Alles bij elkaar opgerekend (las ik in een wij jonge oudes boekje) weegt het zo'n beetje 18 kilo wat je van de zwangerschap mee draagt :p

9. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Oh dat zou geweldig zijn ! :D Ben eens benieuwd !

10. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Aan het begin van mijn zwangerschap woog ik 56 kilo, en vorige maand bij mijn laatste controle woog ik 54.. dus 2 kilo afgevallen, zonder ook maar 1 keer gespuugd te hebben of iets.. Heb ook togg al egt al een aardige buik..

Waarschijnlijk komt dit door het "goede voedsel" patroon wat ik sinds ik zwanger ben weer opgepakt heb.. Sinds ik opmezelf was gaan wonen was ik zo een 10 kilo aangekomen door makkelijke en ongezonde maaltijden :p haha, en voor mij zwangerschap het laatste half jaar veel en hard gewerkt, wat mij weer bracht op zo een 56 kilo.. En nu dus 54 kilo..

Indd, me verloskundige zegt ook: zolang de beeb goed groeit, en jij je goed voelt, geen reden tot zorg.. Mijn beeb groeit ook goed, en ikzelf voel me verder ook prima!

Ben benieuwd, woensdag opnieuw voor controle, wat me gewicht dan is :D

11. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    wees blij straks je oude figuur weer..maar kan me indenken dat het van een kant ook weer niet leuk is je wilt toch echt pronken met je buik. Ik ben bij de eerste 30 kilo bijgekomen en bij de 2de 12 kilo en nu ben ik bijna 16 weken en ik val alleen maar af terwijl de baby goed groeit

12. Karien

Karien Actief lid

16 sep 2008
    136
    0
    0
    Pedagogisch begeleidster
    Ik ben ook nog niks aangekomen.. en de kleine groeit toch echt goed! Ik geniet er maar gewoon van.. wat er niet aankomt hoeft er straks ook niet af hahaha

13. LittleMommy

1 kilo derbij !
    Vandaag controle gehad (heb zelf geen weegschaal :oops:), maar der was 1 kilo bij, ook egt maar net 1 kilo, maar voor de rest was alles goed, de beeb was zelfs in 4 weken tijd ongeveer 7 cm gegroeid zei ze :confused: Dus nog steeds geen reden tot zorg :D
    Indd, waarschijnlijk na mijn bevalling zit ik zo weer op mijn oude gewicht.. Alleen dan ffies het overtollig vel van de buik bij trainen :)

14. anja136

anja136 Actief lid

7 jul 2008
    408
    0
    0
    Ik ben nu bijna 24 weken en ook pas 3 kilo erbij. De baby groeit goed en ligt zelf voor op schema, dus ik maak me nergens zorgen over.

Misschien dat je op het eind nog flink aankomt en vocht vasthoudt...hoop het niet voor je, maar ja elk lichaam is anders.

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn vk zegt dat iedereen 12/13 kilo hoor aan te komen tijdens de zwangerschap, want dat is gewoon wat de baby met toebehoren weegt (baby zelf, extra bloed, vruchtwater, placenta, extra vetreserves). Als je van jezelf al vetreserves hebt (zoals ik, gheghe) zou je in principe iets minder aan mogen komen.

Maar een ander zegt weer: de baby "pakt" wat ie pakken kan. Als je dus niet aankomt, gaat dat dus ten koste van je eigen lichaam, maar als je je verder goed voelt en je onderzoeken zijn goed, zou ik me niet te druk maken.

16. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Bij mijn 1e was ik precies aangekomen wat mijn dochtertje woog. Na de bevalling woog ik 7 kg minder als voor mijn zwangerschap. Niet dat ik dat erg vond, er mocht ook wel wat af...

Bij de 2e was het in totaal ook maar een kilootje of 5.

Ik ben nu 29 zwanger van de 3e en ben tot nu toe per saldo 2 kg aangekomen (eerst 7 afgevallen door de misselijkheid en weer 9 aangekomen).

Volgens mij is het zo dat je gemiddeld 12-15 kg aankomt, maar dat is een gemiddelde. Er zijn vrouwen die minder aankomen en er zijn er die veel meer aankomen.

Ik zou me er niet zo druk om maken hoor. Als de kleine maar goed groeit, dat is het belangrijkste toch?

17. jackisis

jackisis Bekend lid

20 jun 2008
    526
    0
    0
    Je baby neemt echt wel wat nodig is.. gelukkig maar... ik ben in totaal nu zo'n 11 kilo aangekomen.. vrij gemiddeld dus.. bij de eerste was at in totaal 17 en de 2e keer was ik 12 kilo in totaal aangekomen.. bij beide zwangerschappen woog ik 87 op het einde.. heel toevallig... kids waren 3720 en 4100 gram....

18. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik weet niet hoeveel ik ben aangekomen, ik heb geen weegschaal (zelfbescherming ;)), maar ik ben alleen nog maar aangekomen bij mijn buik en verder heb ik mijn precieze figuur nog. Dus zal wel heel weinig zijn! En bij ons kindje was ook alles goed nog! Dus don't worry too much!

19. LittleMommy

Jah indd, mijn beeb loopt qua groei en alles goed op schema en ik voel me verder ook goed, niet slap of iets, alleen wel veel moe, maar dat is gewoon een kwaaltje, me ijzergehalte en alles is verder ook op pijl :D

Was togg wel eventjes blij hoor dat er togg 1 kilo bij was gekomen hihi.. dus het is nu ipv 54, 55 kg geworden, en kan indd aan het eind nog wel meer worden als ik eventueel vocht ga vasthouden en dergelijke.. ben opzich wel blij, scheelt weer na de bevalling, alleen word soms wel egt gek van al dat commentaar dat het "niet" goed is dat ik niks aan kom en dat ik afgevallen ben ensow.. Ookal zeg ik: Volgens me VK is alles goed en geen reden tot zorg, dan alsnog blijven ze volhouden van: Neej, is egt niet goed hoor.. :rolleyes:

Deel Deze Pagina