Hallo, Ik heb 2 keer positief gestest (donderdag en zaterdag) met een predictor vroege test. Deze had ik bewust gehaald omdat ik van mijn dochter in week 6 pas een licht streepje kreeg. Ook deze keer had ik lichte strepen (wel duidelijk te zien hoor maar ze mochten van mij wat donkerder). Nu kwam er bij de 2de test een paar dagen later een iets lichter streepje te voorschijn, ik had het idee dat die juist donkerder moest zijn, klopt dat? Ik heb heel stom ergens gelezen dat deze testen ook wel vals positief konden zijn, zelfs met mannelijk urine... Ook heb ik momenteel veel waterig slijmverlies waardoor ik continu het idee heb ongesteld te worden. Is dit normaal? Ik kan me dat van mijn eerste zwangerschap niet herinneren. Ik zou nu zo'n 4 weken zwanger kunnen zijn. Ook vroeg ik mij af of ik het konijnenhok nog mag verschonen. Dit konijn is structureel buiten.
Hoi Marieke3, gefeliciteerd. Spannend allemaal weer! De dikte van het streepje zegt niets over het wel of niet goed zitten van de zwangerschap, dus maak je daar geen zorgen over. Het slijmverlies is al wel vroeg, maar je hebt al wel zwangerschapshormonen in je lijf, dus het kan al een reactie zijn. Geeft dus niet. En je mag het konijnenhok wel verschonen, de toxoplasmoseparasiet zit eigenlijk met name in uitwerpselen van jonge katjes en niet in dat van konijnen. Groetjes Brigitte