Iemand ervaring met Bloedverlies & Harde Buiken

Discussion in 'Zwangerschap' started by Zwangervande2de, Dec 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zwangervande2de

Dec 28, 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik ben nu 23 weken en 3 dagen zwanger van de tweede.
    Sinds de 13e week van mijn zwangerschap heb ik al bloedverlies gehad.
    In het begin dachten ze dat dit kwam doordat er een bij placenta ( 2e stuk placenta ) voor de uitgang lag.
    Na vele echo's en van de week eindelijk een Dopler echo is er toch gebleken dat er niks voor de uitgang ligt gelukkig.
    Helaas is mijn bloedverlies nog steeds hetzelfde. Helder rood met afvegen en toch ook elke dag wel wat in mijn inlegkruisje.

Vorige week zondag ben ik uiteindelijk met pijnlijke harde buiken toch door de verloskundige naar het ziekenhuis gestuurd.
    Hier heb ik tot afgelopen woensdag gelegen.
    Gelukkig geen ontsluiting of verkorting van mijn baarmoedermond.

Mocht gelukkig de kerstdagen thuis door brengen en alleen gisteren nog even naar het ziekenhuis geweest omdat ik een branderig gevoel had onderin.. Gelukkig geen blaas ontsteking.
    Wel hebben ze ook een kweekje genomen en daar hoor ik morgen de uitslag van.

Ik doe al sinds de 17e week van mijn zwangerschap helemaal niks meer. Lig alleen maar plat.. Heb de zorg van mijn bijna 2 jaar oude zoontje helemaal uit handen gegeven wat erg moeilijk is.
    Dus de harde buiken kunnen niet komen doordat ik te veel doe.
    Sinds vorige week zondag zijn de harde buiken ( elke 10 minuten ) waarvan sommige met kramp gebleven.
    Gelukkig moet ik morgen weer op controle.

Maar nu is mijn vraag of er hier ook vrouwen zijn die hetzelfde mee gemaakt hebben als mij en hoe is het afgelopen..
    Waarschijnlijk komt het bloed van mijn baarmoedermond af..
    Je kunt hier niet veel over vinden op internet.

1 Januari ben ik gelukkig 24 weken zwanger en valt er toch wel weer een klein lastje van mn schouders af.

Heeft iemand ervaring met bloedverlies en harde buiken zonder oorzaak?

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Geen bloedverlies maar wel héél veel harde buiken gehad vanaf week 17 tm 27, daarna iets minder maar wel tientallen per dag (eerst 10 a 15 per uur!). Er werd geen reden voor gevonden en het was waarschijnlijk een mega groeispurt. Cervix was telkens zo rond de 4,5cm dus goed. Ik werk ook niet meer sinds week 22 ofzo en vanaf week 34 durf ik weer wat meer te doen

Ik nam magnesium citraat (van de tuinen) en ik heb het gevoel dat het wel hielp

3. joma87

joma87 Actief lid

Mar 11, 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    Hier vanaf 14 weken dagelijks veel,harde buiken, gelukkig geen bloedverlies. Inmiddels ruim 30 weken en een bmmvan 4 cm dus bij mij hoort het echt bij mij. Had het vorige zwangerschappen ook. Een overgevoelige baarmoeder noemt mijn gyn het. Als je je echt zorgen maakt gewoon weer contact opnemen.

4. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

Nov 3, 2010
    2,458
    1,407
    113
    Ken iemand die het ook heeft gehad, nooit een oorzaak gevonden..
    Heeft het ook de hele zwangerschap gehad en uiteindelijk kerngezonde baby op de wereld gezet...
    Wel niet gewerkt de hele zwangerschap had ook zij...

5. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

Nov 1, 2013
    1,207
    534
    113
    NULL
    Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap ook gehad. Vanaf 14 weken bloedingen. Waarvoor ik vanaf toen al volledig rust heb moeten nemen. En ook al vroeg harde buiken. Die werden altijd als onschuldig bestempeld, maar bij 28 weken vertrouwde ik het echt niet. Toen is voor het eerst getoucheerd en mocht gelijk naar het ziekenhuis.... Verweekte, verstreken baarmoederhals met ontsluiting. Ik heb meerdere malen in het ziekenhuis gelegen, ook 2x remming gehad. MAAARRRR uiteindelijk pas bij 38 weken bevallen van een GEZONDE dochter!! Nu weer zwanger en bij 7 weken al een bloeding gehad....

Ik hoop dat het bij jou ook allemaal goed komt! Ik weet hoe stressvol het is! Sterkte!

6. Zwangervande2de

Dec 28, 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke dat is ook vervelend zeg!
    Is er bij jou wel een oorzaak gevonden?

7. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

Nov 1, 2013
    1,207
    534
    113
    NULL
    Sorry was en paar dagen weg. Maar nee die is nooit gevonden. ... Had op het begin wel de placenta voor/ onder liggen. Maar ik toen die verschoven was bleven de klachten. Ik ben nu weer zwanger. Nu 9 weken en heb al een bloeding gehad. .. nu mogelijk wel 2 vruchtzakjes ?? gezien maar slechts 1 kindje. Andere vruchtzak ?? was ook maar 1 cm. Maar ook nu is de oorzaak nooit zeker te zeggen. Vind het erg spannend.

Share This Page