ik heb nu bijna 3 week terug een keizersnede gehad en ik vroeg me af wanneer jullie normaal uit bed konden? als ik helemaal plat lig heb ik echt heel veel moeite met omhoog komen. En vanaf wanneer trekt je buik weer een beetje bij? het lijkt nu echt nog of ik 20 week zwanger ben
Hier duurde het idd ook rond een maand hoor. Tis niet niks he zo'n grote snee onderin je buik. Doe het maar rustig aan.
had eigenlijknog een vraagje; hoe deden jullie dat met voor de baby zorgen?ik heb daar echt veel moeite mee die flesjes geven en alles. Mn vriend is alweer aan het werk ( maar dat zou ook kunnen komen door het vele bloedverlies. heb daar ook een bloedtransfusie voor gehad, had alleen gehoopt dat het na 3 week weer goed zou zijn maar misschien was dat te optimistisch )
Ik vond het zwaar om de trap op en af te lopen met Nienke. Na ruim een maand had ik het idee aardig weer alles te kunnen. Gelukkig had ik mijn moeder die dagelijks langs kwam en mijn man werkte veel 's avonds en was dan overdag veel thuis. Drie weken is echt nog wel vroeg hoor om van alles weer te willen en kunnen.
tip voor uit bed komen eerst op je zij draaien en dan omhoog drukken met je armen dat hielp mij goed. maar misschien doe je dat ook al wel
Ik heb ook 3 weken geleden een ks gehad, uit bed komen is lastig idd. Ik draai ook eerst op mijn zij en druk me dan omhoog. Flesjes geef ik op bed, met mijn rug tegen de achterwand en de kleine op een kussen op mijn schoot. Na afloop leg ik haar naast me op bed, druk ik me weer omhoog en dan kan ik haar optillen en in bed leggen. Ik ben nu ook alleen ,man werkt weer, en het vind het ook best zwaar nog. Ik probeer zoveel mogelijk tussendoor te rusten om energie te sparen om haar te verzorgen. Sterkte.
ik trok me omhoog aan de ombouw van ons bed was er niet goed voor maargoed.. ik had veel moeite met voor de comode staan. ben dan op mijn knien op de bank gaan verschonen of er langs zitten.
Bij mij heeft het zeker 6 wk geduurd voordat ik de trap weer op kon, maar in hoeveree dat te maken had met de ks of met de HELLP die ik heb gehad of met de 7wk bedrust daarvoor weet ik niet. Ik kan je dus niet aangeven wanneer je weer goed mobiel uit bed komt. Wat mij wel hielp was met een kussen tegen je buik drukken op momenten dat je druk moet zetten, dus met overeind komen uit een stoel, met opstaan uit bed (zoals ze al zeiden: eerst draaien op je zij en dan pas eruit) en met dingen optillen. Met een kussen kun je tegendruk geven zodat je niet het gevoel hebt dat je ingewanden eruit vallen
Ik heb echt nou ik geloof wel 5 weken behoorlijk last gehad van de wond. Heb een spoedkeizersnee gehad en mijn kindjes waren te vroeg waardoor ik iedere dag op en neer ging naat de nicu. Dat heeft mijn herstel geen goed gedaan. Nuu is t bijna 7 maanden na de ks en zelfs nu als ik veel doe trekt mijn litteken nog weleens. Is toendertijd ook flink ontstoken geweest dus de nasleep ervan zei de gyn.....
Bij mij heeft het ook ongeveer 1 maand geduurd voordat ik weer normaal uit bed kon komen. Ze hebben ook veel geweld moeten gebruiken om Sten eruit te krijgen. Ik had namelijk volledige ontsluiting en ik heb zelfs geperst, maar hij daalde niet diep genoeg in en zat vast in het bekken. Ze hebben er dus heel wat voor moeten doen om hem uit mijn bekken te krijgen. Ik dacht echt dat ik van de operatietafel 'afgeslingerd' werd. De gynaecoloog en zijn assistent gaven later aan spierpijn te hebben gehad van de operatie. Maargoed, dat even terzijde...Het is inderdaad een grote buik operatie en dat heeft echt tijd nodig om te herstellen! Inmiddels kan ik (bijna) alles weer, wat ik niet kan heeft niet met de wond te maken, maar met het bekken. Verder heb ik nog wel een gevoelige plek waar de zenuwen zijn doorgesneden, maar dat kan wel 6-12 maanden duren voordat dat over is zei de gynaecoloog.
Heb een spoedks gehad maar was binnen 48 uur thuis. Liep alsof er (bijna) niks aan de hand was. Het herstel gins dus erg snel. Tuurlijk af en toe wel iets last ervan maar dat is niet zo gek aangezien het toch een buik operatie is. Nog steeds trouwens op een plaats een doof gevoel, schijnt nog lang te kunnen blijven begreep ik. Ik was 18 kilo aangekomen en zit nu net op -1. Wel nog een blubberbuikje helaas.
Ben zelf ook vrij snel hersteld van keizersnede maar je voelt de wond natuurlijk we trekken. Was ook erg opgeblazen na de keizersnede, leek wel of ik niet bevallen was maar nog steeds 7 maanden zwanger. Trekt allemaal weer bij hoor maar heeft even de tijd nodig.
HIer hetzelfde.. Let goed op dat je herstel wel vooruit gaat. Ik heb geen herstelperiode gehad na de keizersnee net zoals jij, en heb nu 2 jaar later een buikbreuk bij de ks-wond. Mijn HA stuurde mij ook 2 jaar lang naar huis en wuifde mijn klachten weg.