pijnlijke vagina

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door pippel, 27 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippel

pippel Lid

1 apr 2010
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames, ik vroeg me af of meer vrouwen hier last van hebben na de bevalling.. Ik heb al vanaf het begin tot nu toe (2 maanden verder) pijn aan mijn schaamplippen (denk ik?) tijdens het plassen vooral en ook als ik opgewonden raak en na het klaarkomen. ik denk dat het ook te maken heeft met de bloeddoorstroom..? Het is nu wel minder dan net na de bevalling want toen kon ik het wel uitschreeuwen tijdens het plassen, net of er iemand aan mijn lippen hing zo'n gevoel..
    Is dat wel normaal? ook doen mijn benen rondom mijn heupen dat hele gebied pijn.. net of er allemaal blauwe plekken zitten.

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik denk niet dat het nog zoveel pijn mag doen hoor.
    Hier alleen bij lang lopen en staan een soort blauwe plek gevoel (alsof er iemand heel hard op duwt). En wat pijn bovenin vagina, clitoris. Als ik daar op duw ook blauwe plek gevoel.
    Zou toch even contact opnemen met huisarts, gyn of???

3. pippel

pippel Lid

1 apr 2010
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat blauwe plek gevoel herken ik wel, maar bij mij is het niet als ik erop duw. het zou kunnen dat het bij mij misschien wat langer duurt aangezien ik na de bevalling heel snel en veel ben gaan lopen ivm mijn zoontje, die lag nog heel lang in het ziekenhuis en wij in het rmcd huis.. ik wacht het nog wel even af hoe het verloopt, dat plauwe plek gevoel heb ik dus op mijn heupen en bovenbenen ook zoiets raars..:( hoort bij het ontzwangeren denk ik dan maar..;)

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hee, ik herken dat gevoel. Had het dan wel niet zo erg als jij maar weet wel hoe het komt. Je bekkenbodemspieren zijn verslapt. En het snel weer actief zijn na de bevalling werkt niet mee.

Het best wat je kunt doen is bekkenbodemspieroefeningen!

Rachtop gaan zitten, spieren aanspannen alsof je je plas ophoud, en dan in 3 stappen loslaten. In het begin lijkt het niet te lukken maar als je het elke dag een paar keer doet zul je snel resultaat merken.
    (bij mij was ook het incontinente :) bij het niesen snel weg)

Deel Deze Pagina