hallo, ik zit met een probleem, mijn dochtertje drinkt nu 5 keer 150 +6, hier laat ze bijna altijd wat van over zo'n 30 tot 40 cc. nu zo'n 1,5 week is het gebeurd dat ze vroeg in bed in ligt een keer 8 uur en andere keren wat later maar rond 8 uur is ze stikkapot, ze huilt dan ook van vermoeidheid, als ik haar laat liggen dan slaapt ze ook tot s'morgens vroeg. ze heeft het echt nodig om op tijd naar bed te gaan. ze drinkt ongeveer om de 3 a 4 uur, als ik haar gang laat gaan soms ook wel wat later, maar ik vindt haar nog zo jong om om de 5 uur te laten drinken, als ik wacht tot dat ze zelf komt dan drinkt ze haar fles wel meestal leeg. gisteren heeft ze maar 4 flessen gehad, ze lijkt hier genoeg aan te hebben ze lag om half 8 in bed tot 6 uur ongeveer en toen heb ik haar uit bed gehaald ze was wat aan t wiemelen en haar toen een flesje gegeven en daar heeft ze ook weer 40 cc laten staan, en erna sliep ze weer gelijk door. nu komt mijn vraag ze is 10 weken oud weegt ong 5,5 kilo, is het verstandig dat ze maar 4 flessen krijgt? mag dit wel? ze mag nog niks anders is dit dan wel voldoende het lijkt van wel, maar kan het ook. graag jullie mening en ervaringen
mijn zoon weegt ruim over de 7 kilo, en is 4 maanden. wij zijn vorige week geweest en zeiden dat we af en toe op 4 flessen zaten, het cb zei tegen ons dat hij dat best mag hebben, maar dat hij ook nog gewoon steeds 5 flessen mag, dus met 10 weken zou ik het eigenlijk nog niet doen, ik zou dan denk ik 120 cc + 5 maken, maar die keus moet je zelf maken, Groetjes
Hoi, Ons zoontje is nu 10 weken en krijgt 5 flessen van 180cc/6. We gooien er wat uit dus hij krijgt echt die 180cc. Ik vind 4 flessen echt nog te weinig voor een 10 weken oude baby. Maar je kunt ook even CB bellen zij hebben er tenslotte veel verstand van. 2009mama: 5 flessen van 120/5 is wel heel erg weinig. Dan zou ik er op zijn minst 5 flessen van 150/5
Ik zou zeker 5 flessen geven en als je kindje er moeite mee heeft zou ik zelfs even 6 kleine flessen gaan geven. Met 10 weken hebben ze die voeding echt nodig. Maar bel inderdaad het CB op, die hebben er het meeste verstand van (meestal)
Toevallig heb ik gisteren met de zorglijn gebeld en daar werd me verteld dat kindjes met 3 maanden naar 4 flessen mogen...
Hier is het advies van het CB tot 4 maanden 150cc per kilo baby(max 180cc per kilo). En vanaf 4-6 maanden EN 6 kilo 800-1000cc. Beide dingen haal je nog niet, dus ik zou toch 5 flessen proberen. Voor 5,5 kilo is 5 *150/5 perfect.
ja maar het zou mij niet verbazen als hij/zij niet genoeg heeft aan 150/5 dus 165cc zou ik gewoon 180/6 maken en weggooien tot 180cc
Hier had ik hetzelfde probleem, Isabella dronk eigenlijk nooit haar flessen leeg, liet van 165 cc (150 + 5) altijd 30 tot 40 cc staan, tot ik een schrift heb gekocht en ben gaan opschrijven hoeveel ze per fles drinkt en wanneer ze het meest en het minst laat staan, zo ben ik er achter gekomen dat ze smorgens meer wil drinken en smiddags wat minder en zo ben ik gaan schuiven nu krijgt ze smorgens een fles van 180 plus 6, daarna wil ze slapen en dan pas 5 uur later de volgende fles, die dan ook 180 plus 6, en de fles daarna krijgt ze 3,5 uur later, dan 150 plus 5 en zo ben ik verder gaan kijken, drinkt ze smorgens de fles niet leeg geef ik haar 1,5 uur later het aantal cc wat ze heeft laten staan overnieuw, zodat ze wel voldoende binnen krijgt per 24 uur, de regel is ind 150cc per kilo lichaamsgewicht en of dat dan in 4 of 5 flessen gebeurd maakt volgens het cb hier niet uit, Isabella is een hele forse baby (6.4 kilo en 63 cm nu met 11 weken) ze drinkt wel 5 flessen per dag en maak haar wakker voor de flessen, zo heeft ze echt ritme gekregen en nu gaat het heel goed, eigenlijk dagelijks hetzelfde ritueel gelukkig, maar ook echt pas sinds ik het ben gaan opschrijven! zo weet je bij de derde fles oh ze heeft nog maar 560 gehad dan moet ze nu nog 2 grote (200cc) flessen om op 960cc te komen, of ze heeft bij de derde fles al 600 gehad dan is het niet erg als ze nu 50 laat staan....zo pas en meet ik en zorg ik ervoor dat ze bij de laatste fles voor de nacht voldoende heeft gehad Ook helpt het hier om tussen door ff te rusten 5 minuutjes ff boeren en de fles weer warm te maken dan drinkt ze daarna gerust nog de laatste 60 cc weg succes! Isabella: 07.30 200cc 09.00 slapen 12.15 uit bed, moet haar bijna altijd wakker maken maar doe dit strikt zodat ze om half 1 de fles weer krijgt. 12.30 200cc 14.00 slapen 16.00 wakker maken als ze nog niet zelf wakker is 165 cc 17.30 slapen 18.45 wakker maken 19.00 165cc 20.15 slapen 23.15 wakker maken 180 cc plus 5 scheppen ipv 6 plus 2 scheppen pap drinkt ze tussen door een fles niet leeg, voor het slapen gaan bijgeven wat over was, kleine moeite en dan krijgt ze de juiste hoeveelheid per 24 uur binnen
verder zegt het cb hier dat ik nog minimaal een maand op 5 flessen kan zitten van 210 cc !! dus vind het eigenlijk nogal vreemd dat sommige verpleegkundigen op het cb zeggen dat het met 3 maand al mag
Ik zou gewoon 5 flessen blijven houden,, ze moeten wel genoeg vocht binnen blijven krijgen, kan best dat je kleintje nu niet zo veel nodig heeft maar over een paar dagen weer wel,, Liam is nu 12 wk en krijgt 5 x 180cc,, het cb vertelde hier dat ze meestal naar 4 flessen gaan als ze bijvoeding krijgen,, Liefs
Ja dit ken ik,, Liam krijgt 5 x 180cc aangeboden maar laat soms 90 staan en soms maar 60,, zit meestal rond de 90cc of 120cc wat hij maar opdrinkt,,
Mijn kindje is 12 weken oud en de laatste voeding mag niet vroeger dan 22.00 uur kreeg ik te horen van het cb. Ik moet namelijk mijn kleintje ook altijd wakker maken voor de laatste voeding, maar ook zij drinkt dan hartstikke goed en veel. Dus ik blijf dit gewoon doen. Ze slaapt daarna weer heerlijk verder, dus waarom niet?
Ik doe dat ook tante29, maar haar altijd wakker om 23.00 voor de laatste voeding en dan drinkt ze met gemak 200cc weg plus pap, blijf dit ook gewoon doen die heeft ze dan toch lekker binnen
mijn zoontje dronk bij 10 weken ook nog maar 5 flessen van 120/5 Veel mensen om me heen zeiden ook dat het weinig is.. maar ja de ene baby heeft gewoon meer nodig dan de andere en hij groeide er hartstikke goed op!! mijn zoontje is nu 15 wken oud drinkt sinds deze week 5 flesjes van 180/6 helemaal leeg.. voorheen liet ie wel zo´n 50 per flesje staan. dus ik denk dat een kindje zelf ook wel aangeeft wat ie nodig heeft.. en zolang ze goed groeien is dr niks aan de hand!!!
Mijn dochtertje is bijna 9 weken en krijgt 5x 180+6scheppen en de laatste fles krijgt ze ongeveer rond 22.00/ 22.30. Ze is echt een hongerwolfje. Zo erg dat ze de fles binnen 10min leeg heeft, ben het nu aan het verdikken en nu laat ze soms 50cc staan en vaak zit er dan ook gewoon 4 uur tussen tot de volgende fles. Ik denk net als wat er hiervoor al gezegd werd, dat je gewoon naar je kleintje moet kijken. Ik mocht de flessen ook niet verdikken van de wijkverpleegkundige, maar doordat ze 10min over de fles deed zat ik daarna met een boze en huilerig meisje dat nog steeds honger had en kramp omdat de voeding te snel in haar maagje kwam. Maar ook veel spuugde. Dus ik ben de voeding nu aan het verdikken met nutriton, en het gaat super. Ik stond er verstel van dat ze nu 20 tot 30min over fles doet. Dit heeft ze nog nooit gedaan, en is na de fles ook gewoon moe. Ik heb een heel ander meisje nu, vrolijk en ze slaap lekker. Dus ja wat ik al zei, ga gewoon op je gevoel af. Jij kent je kleintje het beste. En de ene cb zegt weer wat anders dan de andere. Ik wordt er soms gewoon wat onzeker van, maar ik heb gelukkig me moeder en vriendinnen die ook veel weten.