weet me geen raad meer! :(

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door maxmees, 15 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maxmees

maxmees Actief lid

20 jun 2014
    137
    0
    0
    maastricht
    Hey.

Ik ben er helemaal klaar mee! De bv gaat al twee weken zooo slecht! :( hij blijft maar lucht slikken...gevolg: buikpijn en huilen waardoor het weer eeuwig duurt voordat hij boert en verder kan drinken. Het is zo'n gevecht! Hij hapt goed aan en blijft ook goed zitten...het lijkt alsof hij de lucht die hij door zijn neus inademd doorslikt. Het is zo ongelooflijk frustrerend om elke keer met een baby te zitten die overstuur is door de krampen!
    Ik heb ook al contact met lactatie deskundige gehad en zij raadde aan eerst even wat weg te kolven maar het helpt niet. Hij blijft lucht slikken.
    Alleen 's nachts gaat het 'goed'. Dan slikt hij ook lucht maar dan drinkt hij door en laat netjes een boer.
    Ik zit gewoon met tranen in mijn ogen. Voel me zo slecht. Waarom lukt het nou niet? En mijn andere zoontje geef ik hierdoor ook nauwelijks aandacht :( ik zit alleen maar gefrustreerd/verdrietig op de bank...en maar vechten.
    Iemand een tip? Herkenning? Ik ben zelfs aan't overwegen om te stoppen....

Groetjes Floor

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Is de lk ook bij je langs geweest om echt mee te kijken met een voeding?Heb je eventueel al andere houdingen geprobeerd?

3. maxmees

maxmees Actief lid

20 jun 2014
    137
    0
    0
    maastricht
    Nee ze is niet langs geweest. Was telefonisch...mijn verzekering vergoedt dit niet...en 85 euro heb ik niet zomaar dus ik wou eerst even kijken of ik via hier misschien een tip kon krijgen.

Ik voed hem op de 'normale' manier of liggend in bed. Beide lukt niet. Zijn er houdingen die ik beter kan proberen?

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Misschien nog in de rugbyhouding waarbij z'n beentjes onder je arm liggen en je met je hand z'n hoofdje ondersteunt?
    Ik heb in het begin regelmatig ook zo gevoed, mede ook vanwege beginnende kloven ed maar misschien kan hij het op die manier beter pakken of zo??

https://www.google.nl/search?q=rugbyhouding+baby&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=3QjFU7OHNqub1AXtmYDwAw&ved=0CD4QsAQ&biw=1067&bih=517

Denk je trouwens dat het ligt aan een sterke toeschietreflex oid?
    Wil hij te snel drinken waardoor hij niet goed aanhapt?

Altijd lastig beoordelen als je het niet kan zien natuurlijk...

5. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Wat vervelend dat het niet goed loopt :( ik zou de lk toch even nog eens benaderen dat het met kolven niet opgelost is. Een lk heeft zoveel trucjes..

Ik zou inderdaad verschillende houdingen proberen. Toen mijn zoontje in het begin slecht dronk, heb ik op aanraden van de lk tegen de zwaartekracht in gevoed. Dus: ik op mijn rug, baby op mijn buik en dan zo laten aanhappen. Dan komt de melk iets minder snel. Misschien dat je dat kan proberen? Of zittend: achterover leunen tegen de bank en dan je kindje tegen je aan. Op die manier werkt de zwaartekracht ook wat tegen.

Probeer het nog even vol te houden! In het begin in bv geven gewoon moeilijk en niet altijd leuk. Maar hoe ouder je kindje wordt, hoe makkelijker het gaat en hoe meer lol je erin gaat krijgen :)

6. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier ook een kindje waarvan ik dacht dat hij lucht hapte.
    Tongriempje geknipt (was veel te kort), maar daarnaast was het gewoon iets waar hij overheen moest groeien. ROnd zes maand werd het spugen (soms ook drie uur na een voeding) pas minder.

Lactatiekundige heeft hier meegekeken en haar tips waren:
    - achterover voeden (biological nurturing), is voor baby makklijk happen en melkstroom gaat niet zo hard
    - tepelhoedje om melkstroom wat af te zwakken

Verder moesten we gewoon doorgaan met lekker wandelen in draagzak en volgen in zijn behoeftes :)

Hij had er zelf geen last van als in pijn oid en met de fles spuugde hij ook (hij spuugde het minst met de vaculess), en nu (17mnd) heb ik nog steeds veel melk, maar geen spugende dreumes.

7. maxmees

maxmees Actief lid

20 jun 2014
    137
    0
    0
    maastricht
    @nova
    Ik denk inderdaad dat het aan het tsr ligt...de melk loopt hem ook soms uit zijn mondje...en hij verslikt zich regelmatig. Ik zal de rugbyhouding ook eens proberen.

@liesje
    Ik ga de lk nog eens bellen straks inderdaad...en de houding die jij aangeeft ga ik ook eens proberen. Klinkt logisch. Ik ga ook nog wel volhouden maar soms is het zo zwaar voor hem dat ik denk misschien moet ik het hem niet meer aandoen...maar ik hou vol :)

8. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik zou die 85 euro wel spenderen aan een lactatiekundige. Als je overweegt te stoppen en kunstvoeding gaat geven ben je veel meer geld kwijt onderaan de streep...

Succes!

9. maxmees

maxmees Actief lid

20 jun 2014
    137
    0
    0
    maastricht
    @madelein
    Is dat dezelfde houding als liesje zegt? Mees heeft er helaas wel echt heel veel last van...daarom baal ik ook zo. Ik vind het verschrikkelijk om hem zo in pijn te zien...en heb echt het gevoel dat het mijn schuld is dan.

10. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Ik snap je echt hoor :) als het bv geven voor 1 van de 2 (of allebei) even niet leuk is, ben je geneigd om te stoppen. Ik heb ook zo gezeten, wanhoop nabij. Je voelt je dan ook zo rot. Probeer die houdingen even. Bij mij hielp het echt. Als je daar nog vragen over hebt, mag je me wel pb sturen. Laat in ieder geval nog even weten of het zijn vruchten afwerpt :)

11. maxmees

maxmees Actief lid

20 jun 2014
    137
    0
    0
    maastricht
    @stoffeltje
    Helemaal mee eens :) alleen is het mijn laatste strohalm...als ik er zelf echt niet uit kom ga ik haar laten komen...

12. maxmees

maxmees Actief lid

20 jun 2014
    137
    0
    0
    maastricht
    Dank je! Ik ga ermee aan de slag en ik zal laten weten of het werkt :)

13. maxmees

maxmees Actief lid

20 jun 2014
    137
    0
    0
    maastricht
    Het sproeit er ook uit trouwens als hij loslaat...

14. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei, lijkt me niet leuk!!! Kan idd aan je tsr liggen! Te snel, te traag? Te veel of te weinig? Kan vanalles zijn. Best aan een ervaren LK hulp vragen.

Ik heb ook een te sterke tsr en kleine vlakke tepels... Mijn meisje smakte dus de hele tijd, 'gleed uit' over de tepel, en verslikte zich. Over de bloedende kloven zwijg ik nog :( Mijn bv-begin was dus een fiasco en dat heeft toch een 2-tal maanden geduurd... Maar daarna brak de zon door de wolken. Heeeerlijk, de borstvoeding!! Zo blij dat we hebben doorgezet! ;)

Dus niet te snel opgeven! Het is nu eenmaal een zoektocht bij sommige mama's... Een goeie LK weet normaal wel raad!

15. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had iets te diagonaal gelezen!
    Nu ben ik overtuigd dat je een te sterke tsr hebt, net als ik!
    Liggend voeden, en desnoods even afkolven op voorhand!
    En..als je kindje wat groter is, is zijn mondje wat groter en zal hij zich automatisch iets minder snel verslikken!

16. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48

Ah das idd sneu!

heb je al eens de fles gegeven? gewoon met moedermelk?
    Als hij dan hetzelfde reageert, weet je dat het niet aan de houding ligt, maar aan zijn drinktechniek. Heeft hij bij de fles geen last, kun je kijken naar je voedingshoudingen en welke winst daar te behalen valt.

Deze bedoel ik (en Liesje ook volgens mij) Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kraamtijd - Biological nurturing, ofwel instinctief voeden

Als het er ook echt uitspuit zou een tepelhoedje, al is het alleen voor de eerste minuten, echt kunnen helpen. En evt blokvoeden, dus per 3 uur 1 borst, ipv elke keer wisselen. Dat is voor hem ook rustiger.

Ik lees wel veel gelijkenis met mijn zoontje, het werd hier echt allemaal makkelijker na 4 mnd en na 6mnd nog meer.

17. maxmees

maxmees Actief lid

20 jun 2014
    137
    0
    0
    maastricht
    @annekijn
    Fijn om te horen dat het beter zal gaan, geeft me hoop! :)

@madelein
    Bedankt voor de info :)
    Heb hem wel eens de fles gegeven met bv...en dat ging wel beter maar hij is wel gulzig moet ik zeggen. Maar beter ging het zeker wel. Heb ook gedacht ik kolf alles af en geef hem alleen nog maar de fles maar het kolven doet zo'n pijn als ik het lang/vaak doe...

18. maxmees

maxmees Actief lid

20 jun 2014
    137
    0
    0
    maastricht
    @madelein
    Wat een fijne link! Ik had het net geprobeerd maar hij stikte half haha. Had hem dus niet goed liggen....fijne foto's en interessante tekst!

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Meid herkenbaar ! Ons meisje heeft zelfs 3 dagen in het ziekenhuis opgenomen geweest omdat we t niet meer wisten ! We geven nu 1x daags met de dr brown fles (brede hals.) En voed tijdelijk met tepelhoedje, wonderbaarlijk genoeg gaat het nu goed. De melkstroom blijft bij mij gewoon te hard gaan de gehele voeding. Ik ben absoluut geen fan van tepelhoedjes maar het is het proberen waard !

20. maxmees

maxmees Actief lid

20 jun 2014
    137
    0
    0
    maastricht
    Ooh echt? :( ik heb de dr brown fles ook...een keer per dag werkt ook goed dus? En ik ga ook maar een tepelhoedje halen...bij mij is het ook de hele voeding door inderdaad. Daarom helpt dat afkolven van tevoren ook niet...

Deel Deze Pagina