Nou als ze veel bloed is verloren en bloedtransfusie heeft gehad is ze echt een vaatdoek. Dan denkt ze niet na over bezoek e.d. Logisch dat ze dat niet aankan en er over nadenkt. Fijn dat het goed gaat met de kleine. Gefeliciteerd tante.
Mijn kleine was 16 weken te vroeg en de achtbaan waar je in terecht komt is werkelijk onvoorstelbaar. Zoals eerder gezegd, het is geen onwil. Teveel mensen tegelijk kost veel energie en die hebben ze momenteel hard nodig voor hun kleine meid. Huis schoonmaken, eten koken, boodschap voor ze doen zijn dingen die heel fijn kunnen zijn. Wij hadden de eerste paar weken echt nul ruimte voor de emoties van anderen dus hou dat in gedachten. Maar het feit dat je hier een topic over opent geeft al aan hoe betrokken je bent. Komt vast goed Fijn dat het goed gaat met de kleine!!
Thx lady's! Ja tis toch mn kleine nichtje heb mn broer aangeboden om hier zaterdag aan te schuiven met het eten. Morgen kan ik met mijn vader mee naar het ziekenhuis. Heb oppas kunnen regelen voor mijn kids. Het zijn dan alleen ik en mn pa die langs komen. Denk dat ik mandje maak met wat eten en drinken. Is dat wat? Flesje verse sinaasappelsap. Appeltjes, banaantje. Dropjes en wat andere snoepjes. Iemand nog ideetje wat ik erin zou kunnen doen? Wat vonden jullie zelf fijn om te krijgen? Mijn zus zit daarzoiezo tot maandag of dinsdag. Mijn broer gaat elke dag op en neer met de auto
Voor je schoonzus natuurlijk wel!!! Je bezoek zal vooral bij je schoonzus plaatsvinden. Als de baby op de nicu ligt mag je als visite daar Max 10min heen, met 1 van de ouders. Even spieken in de couveuse en weer weg. Het is daar al zo'n stressvolle en lawaaierige omgeving dat ze zoveel mogelijk rust willen voor alle baby's. Veel plezier dadelijk!
De moeder ligt waarschijnlijk op de kraamafdeling (vreselijk is dat, alleen op die afdeling tussen alle blije mama's met hun baby), en de kleine aan de andere kant van het zkh op de nicu. Dan ga jij in eerste instantie gewoon naar de kraamafdeling op bezoek. Tenzij ze die nieuwe familiekamers hebben op de nicu, maar dat zijn maar een paar in NL Of is je schoonzus al ontslagen en zit ze in Ronald mcdonald huis?
Een lekkere ontspannende douche gel of iets van rituals voor de mama of een mooi (dag)boekje waarin ze alles kan opschrijven. Dit laatste heeft mij heel erg geholpen tijdens het verwerkingsproces, nu gaat alles langs hun heen, je slaat heel weinig op. Ik vond het fijn om terug tw kunnen lezen wat er zo al gebeurde en wie er op bezoek waren geweest etc, het bracht mij weer in contact met m'n realiteitsgevoel.
net in het ziekenhuis geweest en och wat een poepie is het toch ook. ze hebben voor de 4e keer een diepe lijn gezet bij haar. zeg je dat zo? voor de voeding. zat 3x niet goed maar nu net hebben ze m weer gezet en zat nu goed eindelijk. ze had een mooi roze huidje. ze is echt een snoepie. luier kwam tot bijna aan haar oksels zo klein is ze. 37cm hoorde ik ergens in het voorbij gaan en weegt op t moment 1933gr. Mijn schoonzus heeft gister de bloedtransfusie gehad en voelde zich meteen al een stuk beter. net mocht het vocht gestopt worden die ze nog kreeg en ze zat weer lekker op een stoel voor de eerste keer. douchen en wc kon ook weer. was even moeilijk momentje toen ze dus om 13u haar dochter nog steeds niet had gezien en t feit dat ze haar niet mee naar huis kunnen nemen. sloeg even in als een bom. maar ondertussen zijn ze dan nu eindelijk bij haar geweest. ik heb hun oudste kind(2jaar) meegenomen zodat ze even tijd samen hebben en met zn 2en naar de kleine meid kunnen. kinderen zijn er niet toegestaan onder 7jaar dus dan zou er 1 steeds moeten wachten, nu konden ze samen gaan in alle rust zonder een stuiterend kind dat zich dood verveelt
Wat fijn dat je schoonzus zich wat beter voelt en dat ze even met zn tweetjes naar de kleine konden gaan. Succes de komende tijd!