Oncomfortabele borsten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door HvO, 15 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HvO

HvO Niet meer actief

#1 HvO, 15 jan 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jan 2018
    Dag dames,

Ik ben eigenlijk een grote meelezer en al veel goede tips etc. gelezen.

Het zit zo. Voor de zwangerschap had ik al grote borsten. En tot blijdschap van mijn vriend zijn ze alleen nog maar groter geworden..mannen...

Vorige week al twee lekkende borsten gehad.

Maar nu. Mijn god. Het lijkt wel alsof ze op knappen staan en ik twee hete kolen in mijn beha heb, zo erg gloeien ze. Mijn tepels zijn ook enorm pijnlijk zonder er aan te zitten.

Ik lees overal wel tips voor pijnlijke borsten. Maar iemand hier ervaring mee? Het is zo oncomfortabel.

Oma weet raad tips helemaal welkom!!

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Poeh, vervelend!!

Ik ken dit gevoel alleen van na de bevalling (direct flesvoeding gaan geven), ik kreeg toen van de kraamverzorgster de tip om (gekoelde) koolbladeren in m’n bh te doen. Zorgde voor hilarische taferelen maar het hielp fantastisch! Werkt verkoelend en pijnstillend, dus misschien doet het voor jou nu ook wel wat?

HvO vindt dit leuk.
  3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113
    Lastig inderdaad. Ik herken het ook vanuit de borstvoedingsperiode (stuwing). Hier de tip om appelstroop in boterhamzakjes in te vriezen. De stroop blijft vloeibaar dus is wat prettiger dan een harde compres. Zorgde hier wel voor verlichting.

HvO vindt dit leuk.
  4. HvO

HvO Niet meer actief

Ga op advies van mijn omgeving morgen toch maar even de VK/HA bellen.

Moet zeggen dat ik het allemaal ook niet zo goed weet met kwaaltjes. Dit is mijn eerste zwangerschap. Dus voel mij echt een amateur soms.

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Logisch hoor, het is ook allemaal nieuw!
    Hopelijk heeft de verloskundige een goede tip voor je en ben je er gauw vanaf!

HvO vindt dit leuk.
  6. HvO

HvO Niet meer actief

Voelde mij de laatste dagen al niet zo fit. En dacht misschien gewoon een griepje te krijgen. Maar heb zojuist begrepen dat als je een borstontsteking zou hebben je ook echt ziek wordt.

7. HvO

HvO Niet meer actief

8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Klopt, kan je fikse koorts van krijgen zelfs. Ik dacht wel dat dat enkel ná de bevalling voorkomt, maar misschien vergis ik me :)

9. HvO

HvO Niet meer actief

Nee zo had ik dat ook gelezen hoor, dat het voorkomt na de bevalling. Dus had ook niet echt 1+1 gedaan.

10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    En? Wat zei de verloskundige?

11. HvO

HvO Niet meer actief

Ik heb de assistent van de verloskundige gesproken. En die gaf aan dat het een bijverschijnsel van de griep zou kunnen zijn. Ze ging nog overleggen met de VK zelf en indien nodig werd ik nog even teruggebeld.

Voel mij er niet helemaal gerust op, was beetje vreemd gesprek. Ze gaf aan dat borstontsteking bijna nooit voorkomt bij zwangeren. Toen vroeg ik haar tips, maar die had ze niet want mijn symptomen kwamen bijna nooit voor tijdens de zwangerschap. Huh?

12. toffepeer

toffepeer Bekend lid

14 feb 2017
    581
    258
    63
    Ik had het laatst nadat ik iets te lang een blijkbaar te kleine zwangerschaps-bh (van het begin van m'n zwangerschap :rolleyes:) aan had. Ging weer over door een ruimere aan te doen, vaak douchen met de warme straal erop en masseren (kwam dan ook vocht met soms drupje melk mee).
    Hopelijk ben je er snel van af!

13. HvO

HvO Niet meer actief

Heb de afgelopen dagen al gemasseerd en lekker warm gedouched, maar er kwam helaas niets.

Vorige week werd ik dus wel wakker met twee lekkers en daarna niets meer. En sindsdien zijn ze zo opgeblazen etc. Dus ik heb zelf beetje het gevoel/idee dat het geblokkeerd is.

14. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Mijn vriendin heeft een borstontsteking gehad tijdens haar zwangerschap. Het kan dus wel. Zou het goed in de gaten houden. Sterkte, het klinkt best pijnlijk. Hopelijk ben je er snel vanaf!

15. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hebben je borsten vurige rode/rossige vlekken?

16. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Wat je beschrijft alsof er hete kolen in de bh zitten, vind ik toch niet zo geruststellend. Het zou volgens mij best kunnen dat je een (beginnende) borstontsteking hebt. Ik zou eens naar de huisarts gaan.

17. HvO

HvO Niet meer actief

Niet “vaste” plekken (weet hoe ik het anders moet uitleggen :$). Mijn huid is heel erg gevoelig voor aanraking, dus heb eigenlijk altijd wel rode plekken.

18. HvO

HvO Niet meer actief

Ik vond het ook best wel gek dat de assistente het als bijverschijnsel van de griep noemde. Maar ben zelf natuurlijk geen medisch kundige.

Zou ik de VK voor het hoofd stoten als ik morgen naar de HA bel? En niet eerst opnieuw de VK bel?

19. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    De VK is er voor de zorg omtrent de zwangerschap en bevalliing. De huisarts is er voor alle andere zorg. Het is dus een grensgeval. Maar volgens mij kan alleen de huisarts eventueel antibiotica voorschrijven. Eventueel zou je ook eerst de VK kunnen bellen en direct benoemen dat je je zorgen maakt over een borstontsteking en dat je ze graag wilt komen laten zien.

20. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Hoe dan ook, onderneem zo snel mogelijk actie. Een onbehandelde borstontsteking kan best gevaarlijk worden, en jij bent nog zwanger.

Zelf had ik een melkblaar tijdens mijn zwangerschap. Dat was op zich niet erg en er hoefde niets aan te gebeuren, maar volgens alles kon dat ook alleen maar veroorzaakt worden door verkeerd aanleggen. Nou is aanleggen zonder baby een beetje moeilijk ;)

Deel Deze Pagina