10 weken zwanger en 5 kilo aangekomen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ikie, 16 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikie

Ikie Actief lid

4 jun 2013
    187
    0
    0
    Limburg
    Ik ben morgen 10 weken zwanger en vandaag moest ik wegen en zag ik tot mijn schrik dat ik al 5 kilo ben aangekomen!
    Ik heb helemaal niet gek veel gegeten. Was de van week 4 tot 6 kotsmisselijk. Hoe kan dit nu??
    Heeft iemand anders dit ook?

2. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Ik zit op 9 weken, eet me een slag in de rondte en ben 1 kg aangekomen... helaas is het bij iedereen verschillend! Mijn lichaam is gewend aan langzaam werkende (spastische) darmen, misschien die van jou nog niet...

3. mappel

mappel Niet meer actief

Ach lieve schat maak je niet druk!! Ik had dat ook.. ging ineens heel panisch over eten doen (heb vroeger anorexia gehad, dus ben nog steeds heel bang om aan te komen)

Ik ben nu bijna uitgerekend en in totaal 11kg aangekomen, dat vind ik best netjes. Ik ben na 10 weken ook gaan sporten overigens. Zegt dus niks.. ik dacht ook, oooh dat worden minimaal 25kilo's erbij!!
    Maar nee hoor...:)

4. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Misschien hou je veel vocht vast? Of zijn je darmen erg.. vol? ;)

5. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik ben tussen week 4 en 8 ook spontaan 4 kilo aangekomen ondanks het overgeven dat ik hele dagen deed. Ik ben nu 29 weken zwanger en in totaal 7,5 kilo aangekomen. Het kan best zijn dat het bij jou straks ook heel gestaag gaat.
    Ik schrok er ook heel erg van hoor, en vond het echt niet leuk maar het zegt dus niet zoveel.

6. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Ik ben bijna 27 weken en nu 8 kilo aangekomen..vindt het nog netjes..je niet druk maken er om..ieder lichaam is anders ;)

7. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

hier nu 13 weken ver en 4 kilo bijgekomen. Vooral op mijn heupen. Hoop dat het nu een beetje stagneert.

8. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    heb je misschien van te voren altijd erg op je lijn gelet / gedieet e.d. (ook al is het een tijdje geleden) je ziet vaak dat vrouwen die dat gedaan hebben heel snel aankomen in het begin..

Of als je bv dun bent maakt je lichaam wat reserve, als je veel hebt gespuugd heb je te weinig gegeten en van te weinig eten kan je net zo goed aankomen (je lichaam gaat dingen langzamer verwerken)

En soms is het gewoon een kwestie van vette pecH!

9. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Hier 16 weken zwanger, en zit nu op - 5 kilo startgewicht! mini groeit gelukkig goed alleen ja ik val gewoon af :(

10. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    ik was op drie maanden tien kilo aangekomen en eet ook nooit echt grote hoeveelheden,maar vanaf daarna ben ik nog maar vier kilo extra aangekomen en ben nu bijna 34 weken dus maak je geen zorgen.
    hou trouwens je bloedsuiker in de gaten want dat was bij mij de boosdoener blijkt nu maar hoeft niet persé.

11. manuela82

manuela82 Actief lid

26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ruim 11 weken en 5 kilo afgevallen. Was echt liever 5 bij gekomen. Is vast vooral vocht ;)

12. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tot week 12 ben ik niks aangekomen. Maar vanaf 12 weken was ik bij elk vk bezoekje zo'n 2 tot 4 kilo zwaarder. Inmiddels bijna 35 weken en ik durf niet meer op de weegschaal te staan. De laatste keer zat ik al op +20kg en dat terwijl ik een normaal eetpatroon heb.

Ik probeer me niet druk te maken. Er zijn ergere dingen.

13. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Zoals je ziet, is het bij iedereen verschillend! Ik ben met 13 weken zo'n 2, 5 kilo aangekomen. Je moet gewoon eten als je honger hebt. Blijkbaar heb je het nodig! Misschien als je wat verder bent, dat het wat stagneert!

Je kan er toch weinig aan veranderen! Niet eten, wordt ook zo moeilijk. . ;)

14. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Ik ben bijna 20 weken zwanger en nog steeds 7kg onder start gewicht maar dat komt vooral doordat ik nog steeds misselijk ben en over geef....

Bij iedereen is t weer anders!

15. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

Ik ben ook ruim 5/6 kilo aangekomen, maar komt vooral omdat ik voor mijn zwangerschap net boven de ondergewicht uitkwam! Mijn lichaam heeft dus wat extra's nodig en die van jou blijkbaar ook ;) maak je niet druk meid. Gewoon lekker gezond blijven eten :)

16. Ikie

Ikie Actief lid

4 jun 2013
    187
    0
    0
    Limburg
    Ik ben 1.70 lang en weeg normaal rond de 71 kilo, maar nu woog ik dus gewoon 76,1 kilo! Ik ga ook echt niet minder eten. Hooguit opletten op wat ik eet en eventueel wat meer bewegen. Heb wel de afgelopen weken een aantal dagen futloos op de bank gelegen omdat ik me zo beroerd voel. Het huis opruimen, eten maken oid zat er echt niet in. Kon gewoon niet.

Ik ben blij met jullie reacties. Ik zie dat het erg kan verschillen. Ik ga me er niet druk om maken. Mn verloskondige moest wel erg lachen want ik schrok :$ zo erg van wat de weegschaal aangaf haha.

Maar thanx voor jullie reacties en ik zou graag van nog meer dames willen weten wat ze met de 10 weken wogen/wegen :)

17. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hé Ikie, ik zit ongeveer op jouw lengte en startgewicht, ik begon op een lengte van 168 cm met 70.5 kilo. Heb er nu 6.5 kilo aanzitten. Even schrikken! Ik woog met 10 weken al zo'n 4 kilo meer, ik denk dat wij rond hetzelfde zitten dan. Maar je kunt er geen pijl op trekken. Vrouwen vragen mij wat ik aangekomen ben en ze schrikken er een beetje van, zeker omdat je het niet echt ziet bij mij (ik zie het alleen een beetje aan mijn gezicht, armen en heupen, maar niet dat die 6.5 kilo puur vet zijn).

18. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Hier met 20 weken, 10kg aangekomen.
    Wat ik ook doe en hoe ik ook op mijn eten let, het kruipt er gewoon bij om.
    Kun je niets aan doen, behalve wat meer bewegen misschien.

19. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Tijdens al mijn zwangerschappen kwam ik de eerste 12 weken 5 kg aan maar in het tweede trimester niks en dan nog een beetje in het derde trimester.

Bij mijn eerste voldragen zwangerschap (40 weken) ben ik in totaal 12 kg aangekomen en bij mijn laatste voldragen zwangerschap (39 weken) ben ik 9 kg aangekomen.

Het zegt dus ook niks of je veel aan gaat komen tijdens de hele zwangerschap :)

Deel Deze Pagina