Koolsalade

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Anniepan, 26 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anniepan

Anniepan Lid

6 feb 2015
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Goedenavond,

Ik heb een vraag, ik zit al 2 dagen vrolijk een bak kant-en-klare koolsalade weg te werken. Nu lees ik op het internet dat dit een verboden voedingsmiddel is. En nu ben ik compleet in paniek.

Is het echt zo gevaarlijk als ze zeggen? Ik eet het nooit meer

Groetjes

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Nee hoor volgens mij mag je het gewoon eten. Enige is dat er mayonaise door zit en dit soms gemaakt wordt van rauw ( ongepasteuriseerd) ei. Maar de houdbare salades zit dit niet in dus hoef je je echt geen zorgen om te maken. Zou het alleen niet te lang bewaren nadat je het open gemaakt hebt.

3. Anniepan

Anniepan Lid

6 feb 2015
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Pff dankjewel voor je reactie. Probeer op echt alles te letten, toen Google'de ik dit en stond er dat het gevaarlijk is. Dan raak ik wel een beetje in paniek :$

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Waarom mag dat niet? :(

5. MakeAWish

MakeAWish Lid

7 mrt 2012
    34
    0
    0
    NULL
    Zeeland
    Ja dat vraag ik me ook af

6. Anniepan

Anniepan Lid

6 feb 2015
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Er staat dat de kans op listeria bacterie erg groot is. Ik weet het ook niet, ik word er onzeker van. Je mag zoveel niet eten.

7. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Ik heb het ook wel een paar keer gegeten. Weet ook niet of het gevaarlijk is, maar het zal wel meevallen denk ik. Ik ben er ook niet ziek van geworden. Bel anders morgen je verloskundige even om het te vragen. En ja, je mag zoveel niet eten...pfff..erg lastig. Ik word er soms ook helemaal gek van!

8. MakeAWish

MakeAWish Lid

7 mrt 2012
    34
    0
    0
    NULL
    Zeeland
    Heb het opgezocht en zie het inderdaad staan.
    Maar heb dat nooit geweten en heb ook gewoon salades gegeten.

9. Ananas9

Ananas9 Actief lid

4 jul 2009
    163
    13
    18
    Vrouw
    West-Vlaanderen
    Heb het de afgelopen dagen ook elke dag gegeten op mijn brood. Wist het ook niet.

10. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Met salades zoals koolsla moet je altijd een beetje uitkijken en vooral je gezond verstand gebruiken. Een bakje fabriekssalade is normaal gezien geen probleem maar bewaar het niet te lang want het aantal bacterieën groeit snel.
    Ik zou niet zo snel bij een snackbar een broodje met een salade bestellen, je weet niet hoe lang die bak al open staat namelijk.

11. LianneE

LianneE Niet meer actief

Hmmm ik wist het ook niet en heb het ook een keer gegeten bij een strandtent, geen idee hoelang het toen heeft gestaan ;) niet teveel stressen, je kan er nu toch niks meer aan doen.

12. Anniepan

Anniepan Lid

6 feb 2015
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hartelijk dank voor jullie reacties! Heb toch de verloskundige nog even gebeld. Ze zei dat je alles wat uit de supermarkt komt (met uitzondering van rood vlees en rauwmelkse kaas etc.) gewoon kunt eten. Het moet aan hele strenge eisen voldoen om überhaupt in de supermarkten te mogen staan.

Deel Deze Pagina