Lieve verloskundigen, Ik heb even een vraagje aan jullie. Ik ben nu bijna 32 weken zwanger van ons eerste kindje. Sinds een paar dagen heb ik regelmatig pijn in mn onderbuik. Menstruatie-achtige pijn, en wanneer ik het heb, moet ik toch echt even tijdje rustig zitten voor het weer wegzakt. Ook trekt het soms naar mijn liezen. Wel moet ik er ook aan toevoegen dat ik veel last heb van bekkeninstabiliteit. Maak me toch beetje zorgen over die buikpijn. Had ook nog even een kort extra vraagje. Ik loop onder controle bij een gyn. In verband met hartkloppingen en medicatiegebruik. Maar is het gebruikelijk dat ik sinds de 30 weken nog steeds pas om de 4 weken op controle moet? Ik ben de laatste keer geweest toen ik net geen 30 weken was. En moet nu met 34 weken pas terug. Is dit niet vrij veel tijd tussen de controles? Ook als ik vragen heb tussendoor dan kan ik niet bij gyn terecht en moet ik eerst via huisarts. Is dit normaal? Alvast bedankt. Liefs, Bloemetje
Hoi bloemetje, Het menstruatieachtige gevoel heeft vaak te maken met de groei van de baarmoeder. Het onderste deel van de baarmoeder word nu flink opgerekt en ook kan het hoofdje al wat aan eht indalen zijn waardoor je de pijnklachten hebt. Soms kan ook een blaasonsteking de boosdoender zijn van deze klacht,laat voor de zekerheid je urine even bij je huisarts nakijken. Het is overal een beetje anders maar vaak komt je vanaf 30 weken om de 3 weken en dat je met vragen via de huisarts moet vind ik erg omslachtig en ken ik niet van de ziekenhuizen. vraag het nog eens na en anders mag je misschein bij vragen naar je verloskundige bellen. Imke