Hoi, Ik ben in december 2007 met de pil gestopt (na zo'n 14 jaar gebruik) en sindsdien vrij onregelmatig ongesteld geweest. Eerst leek het te verbeteren en ik meende stiekem ook 2x een eisprong te hebben gevoeld, maar daarna kreeg ik een superlange cyclus die afgebroken is dmv provera omdat ik de huisarts had ingeschakeld en via die weg bij de gynaecoloog terecht kwam. Afijn, bloed geprikt...wat bleek? Geen eisprong uit mezelf. Maar...ook te weinig antistoffen tegen Rode Hond. Hierdoor mocht ik 3 maanden niet zwanger worden dus beginnen met Clomid werd om die reden uitgesteld. Maar ik ben blijven temperaturen in deze maanden en wat bleek? Nu heb ik 3 cycli gehad met alledrie een eisprong! Ik vraag me nu af: is mijn lichaam alsnog hersteld nu, na al die jaren pilgebruik? Of zou dit puur toeval zijn? Ik heb deze vraag ook aan de gyn gesteld maar ik wil hem juist ook hier nog eens stellen. Ik ben namelijk ook erg benieuwd of iemand van jullie dit wel eens ooit vaker heeft gehoord of is tegen gekomen. Ik bedoel, onder de onderwerpen van de verloskundigen hier staat ook een stuk over het stoppen met de pil en het terug krijgen van je cyclus en daar staat dat het met gemak 1/2 jaar tot een jaar kan duren voordat alles weer bij het oude is. En ik meen me te herinneren dat ik voor mijn pilgebruik wel regelmatig was....dus....wat denken jullie? Mag ik hoop hebben dat mijn lichaam de draad weer heeft opgepakt of houd ik mezelf dan voor de gek...? Alvast bedankt voor jullie reactie. Liefs, Dreamer78
Hoi dreamer, Nee ik denk echt dat bij je lichaam het kwartje is gevallen! Dat zou SUPER zijn! En inderdaad het kan een jaar duren voordat het weer is als vanouds daar zit je nu! Ik heb vertrouwen! Imke