BMI van 39 en zwanger

Discussion in 'Gezondheid' started by Irisje24, Jan 16, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

Apr 18, 2017
    763
    298
    63
    Hey dames,

Zitten hier nog meer moeders/zwangeren die tijdens hun zwangerschap extreem overgewicht hadden/hebben? Hoe ervaren jullie dit? Kregen jullie een medische indicatie? Ik zou dit heel graag wilen ivm de risico's.

En hoe zorgen jullie dat je niet teveel aankomt? Ik ben bij mijn vorige zwangerschap 30 kilo aangekomen. Door verschillende redenen zoals emotie eten heb ik deze kilo's er niet afgekregen. Ik was net weer begonnen met afvallen en nu blijk ik dus zwanger. Ben doodsbang om veel aan te komen, dat zou mijn lichaam niet goed aankunnen denk ik. Ben nu 105 en 1.64 lang... tips?

2. esklessebes

esklessebes VIP lid

Mar 23, 2014
    7,002
    3,664
    113
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Als ik jou was zou ik de verloskundige vragen hoe je dit het beste kan aanpakken en wat je zorgen zijn. Zij weet hier denk ik het beste een antwoord op.

Hier wel een te hoog BMI weet niet precies hoeveel dit was bij m'n zwangerschappen.
    M'n eerste zw werd een mk daarna even bij fertiliteit gelopen omdat ik dacht dat er vanalles mis was. Alles was goed ook ondanks m'n gewicht. Arts gaf toen aan enige wat je kan doen is 3x in de week een uur gaan lopen. Dit gedaan en was heel snel zwanger.

In m'n zwangerschappen geen problemen gehad alleen erg last van m'n bekken. En bij m'n eerste werd ik medisch omdat ik geen vruchtwater meer had en daardoor een inleiding nodig was en bij m'n 2e een extra suikertest omdat m'n zoon ineens heel hard gegroeid was(denk vakantie en niks doen) maar suiker had ik niet. Ook met de 40 graden hitte geen last gehad maar 2 wkn erna (liep al rond de 40 wkn) kreeg ik ineens een te hoge bloeddruk waardoor weer een inleiding nodig was.

3. LizMe

LizMe Fanatiek lid

Aug 7, 2016
    3,864
    2,548
    113
    Ik woog toen ik zwanger raakte met mijn dochter 87 kilo en ben 1.56 lang. Weet niet meer precies wat mijn BMI toen was maar ik kreeg een medische indicatie voor het ziekenhuis hierdoor en meerdere groeiecho's en glucosetest. Dit was wat ik begreep standaard bij een hoger bmi.
    Hier hele tijd gehoord dat we zo'n grote dochter zouden krijgen op de groeiecho's maar ze was super super gemiddeld. Suikertest was hier goed :)

Enige waar ik 'last' van heb gehad is de opmerking over de misselijkheid waardoor ik eerste weken 5 kilo afviel. De verloskundige zei dat dit voor mij niet zo erg was. Ze heeft gelijk natuurlijk maar dit deed best pijn aangezien ik binge eating disorder had en daarvoor in therapie was geweest net voordat ik zwanger werd.

Ik ben uiteindelijk 9 kilo aangekomen, niet veel maar ik had er dus ook eerst 5 verloren door de misselijkheid.

4. Krisjee

Krisjee Bekend lid

Feb 19, 2013
    720
    1,246
    93
    NULL
    NULL
    #4 Krisjee, Jan 16, 2022
    Last edited: Jan 16, 2022
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik had zelf een bmi van 36 tijdens mijn zwangerschap. Ik hoefde alleen een suikertest (ogtt) en met de 28 weken zeiden ze dat de baby wat aan de grote kan wat heb toen regelmatig groeiecho's gehad, en zeiden ze dat de baby rond de 3600 / 3800 gram zou zijn, ook zei de verloskundige dat ik geen zwangerschapsdiabetes had. Achteraf denk ik van wel want mijn baby woog 4680:roflmao:

Ik ben niet medisch geweest, moest wel poliklinische in het ziekenhuis bevallen ivm gewicht. Achteraf werd ik wel medisch ivm pijnstilling.
    Ik ben ook niks aangekomen, ik was lichter na mijn zwangerschap dan voor mijn zwangerschap
    Ook geen last gehad vab extreme kwalen, alleen last van rugpijn.

5. Swaan7

Swaan7 Actief lid

Mar 8, 2016
    404
    267
    63
    Mijn BMI was 36 bij mijn eerste zwangerschap, ik spotte drie keer per week 1 uur (tot 36 weken denk ik) en ik ben in mijn zwangerschap eerst 3 kg afgevallen ongeveer en daarna 9 kg aangekomen. Na mijn zwangerschap en BV geven woog ik 5 kg lichter dan mijn begin gewicht in de zwangerschap.

Ik was al erg bewust bezig met gezond eten en bewegen en heb dat voortgezet dus daarom ook niet veel aangekomen denk ik…. ons kindje was 3550 gram.

Share This Page