10 weken zwanger kan ik in de ziektewet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angel24, 11 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik kan niet bepalen of je wel of niet de ziektewet in moet.
    maar ik wil je zeggen dat mijn gyn zei dat als je de hele tijd overgeeft en niet veel eten binnen houd dat denk je zelf. er blijft echt altijd wel iets zitten en de baby krijgt echt wel voldoende voedel binnen. en de juiste vitamines.
    ik ben 3 maand echt gigantisch ziek geweest de hle dag door ik kon niks maar dan ook niks binnen houden ik bleef maar stug door eten maar niks bleef zitten ik moest om het half uur overgeven ben giga veel afgevallen. maar mijn kindje maakt het nu ook goed tot zovr dit bekend is.
    ik ben altijd gewoon door blijven werken en ja ik voelde me ook erg k*t maar het is een gezonde ziekte vindt ik. en ik vindt het geen reden om thuis te blijven. maar ja dat is mijn mening. ik ben ook wel van mijn graad gegaan. maar als je niet een beetje ruggegraad toont dan ben je snel je baan kwijt denk ik.

en om je beebje denken natuurlijk maar hij krijgt echt wel genoeg voedingstoffen binnen ook al denk je van niet
    succes nog met je kwaaltjes. ik hoop voor je dat ze snel over gaan

liefs

2. Angel24

Angel24 Actief lid

1 feb 2009
    253
    0
    0
    Hoi,

Iedereen is anders de ene maakt het heel zwaar mee en de andere kan er beter tegen, maar op de werkplaats is het eenmaal zo wanneer de werkgever jou niet mag ook al ben je 1 dag ziek geweest je contract word niet verlengt.

Ik ben niet zo persoon die voor iedere zeik beetje misselijkheid ziek ga melden, ik probeer eerst alles uit bespreek het met mijn werkgever maar als hij mij niet sereuis neemt dat is zijn eigen probleem, dan pas heb ik mij ziekgemeld wanneer ik echt niet de deur uit kwam...

Meiden ik heb respect voor jullie mening maar denk eraan iedereen is anders, de ene lichaam kan het goed verdragen en de ander minder. Wat ik zelf belangrijk vind is mijn gezondheid die gaat voor alles, werk is voor mij 2de plaats dit wil niet zeggen dat ik mij 6 - 12 maanden ziek ga melden zo persoon ben ik ook niet.

Ik ga er hard tegen aan en probeer om zo min mogelijk ziek te melden en rustig aan te doen, maar als het echt niet gaat dan ga ik zeker met de bedrijfarts in gesprek en samen voor een oplossing vinden bijv. minder uren draaien of met de gynocoloog een brief halen en in de ziektewet gaan voor kort tijd ligt aan de situatie...

Maar ik ga mij niet dwingen om naar werk te gaan en slecht in mijn vel op het werk zitten en andere mensen verstoren en mijn werk niet kunnen verichten dit heeft ook geen zin...

Meiden wat ik nog even wil aangeven zwangerschap is 'een wonder' maak jezelf niet kapot op het werk en zet de baby en jezelf niet in de risico, als het echt niet gaat wat voor reden dan ook bespreek eerst met de werkgever als hij jou niet sereuis neemt ga naar de bedrijfarts en bespreek het nog eens laatst optie is ziekmelden als je heel slecht voelt en zwaar klachten heb...

Groetjes,

ANGEL24

3. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik wou dat ik zo makkelijk kon denken maar zo denk ik niet.
    proberen tot je er bij neer valt en dan weer opstaan en doorgaan.
    dat is mijn motto. ik heb giga last van de rug maar werk gewoon door ik doe staand werk. vandaag babykamer geverfd en behang gescheurd ik ga door en door en door. nu lig ik met giga pijn in de rug op de bank met de laptop op schoot hahahaa.
    ik zou het heerlijk vinden als ik zo als jou kon denken angel maar dat zit er bij mij niet in

liefs

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Sorry, maar je zet zo wel een heel verkeerd beeld neer van de sociale werkplaats... Erg jammer vind ik dat.
    Ik weet niet of je mijn post al gelezen hebt, maar zo te merken niet?

5. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    Je had ook nog neit gereageerd op mijn vraag...
    Heb je het al overlegt met vk of gyn, wat je het beste kan doen?

6. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    volgens mij is ze zich zelf alleen maar aan het verdedigen beetje jammer.
    dan moet je niet zo'n vraag stellen op het forum.maar zeggen ik ga de ziektewet in met 10 weken of gewoon lekker doen en niet om andere meningen vragen.
    en anders gewoon alle vragen beantwoorden ;)

dat idee krijg ik een beetje bij dit topic.

7. gimena

gimena Niet meer actief

heey heey.
    jammer genoegt kan je met dat niet de ziektwet in!
    ik zou zelf het liefste willen werken ma bij mijn gaat het echt niet!
    ik heb iets aan me bekken.
    ik kan niet lopen zitten doet pijn!
    zelf in bed liggen!
    ik kan je hier bij zeggen dit is echt geen lol om hier de ziektewet in tegaan.
    ik had liefst gewerkt.!en dat ik maar goed ziek ben.
    want kan niet eens even wandelen buiten,kan er wel om huilen.
    zou graag willen ruillen

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Het is net of er een vraag wordt gesteld, en als er dan op geantwoord wordt, er meteen in de verdediging gesprongen wordt.

Als je iemands mening vraagt, dan krijg je die ook.
    Dit is niet echt een vraag maar een mededeling waar goedkeuring voor gevraagd wordt.

In het begin zat ik soms een half uur op de wc als ik moest werken, puur uit misselijkheid en kramp.

Dat heb ik niet eens verteld tegen mijn werkgever. Ik liep te kokhalzen op de weg van de auto naar mijn werk, maar omdat ik weet dat het erbij hoort, heb ik het er niet eens over gehad!

Tuurlijk kunnen wij niet bepalen wat je moet doen, maar als je een mening vraagt, dan zul je die krijgen ook ;)

En dat je baas je niet mag, dat kan. Maar dat heeft niets met een sociale werkplaats te maken. Dat kom je overal tegen. Maar een baas is meestal de baas omdat hij of zij een professional is, die weet hoe er met zaken omgegaan wordt. Niet omdat diegene aan vriendjespolitiek doet.

Succes ermee. ;)

9. Angel24

Angel24 Actief lid

1 feb 2009
    253
    0
    0
    Hoi,

Jusi ik bedoel over algemeen niet alleen over de sociale werkplaats overal is het zelfde, wanneer de werkgever jou niet mag of als je te vaak ziek bent of ook al ben je 1 dag ziek geweest je contract word niet verlengt. Jusi ik heb geen post van jou ontvangen?

gimena jij bent een voorbeeld van dat je echt niet kan werken, wat ik bedoel is als het echt niet gaat en je meld je ziek vanaf 10 weken, ik zou mijzelf ook niet voor de plezier ziekmelden maar ik heb soms momenten dat ik gewoon de deur niet uit kan komen, maar wanneer het weer stukje beter gaat meld ik mij weer beter want ik ben niet een persoon die langer tijd thuis kan zitten....

Smalville ik heb het met mijn gynocoloog besproken hij heeft tegen mij gezegt wanneer ik echt helemaal niets binnenkrijgt dan moet ik zo snel mogelijk contact opnemen met de gynocoloog en rustig aan doen...

Sunlight waarom zou ik mijzelf verdedigen ik heb respect voor iedereen zijn mening, ik vertel mijn situatie en vraag wat ik het beste kan doen ik heb al heel veel tips binnen gekregen, vind het heel erg fijn.

Skatje tuurlijk mag je mening geven, hiervoor is de forum ook gemaakt maar ik denk dat ik een foutje heb gemaakt door te schrijven van 10 weken zwanger kan ik in de ziektewet het moet zo beschreven worden eigenlijk met 10 weken zwanger kan ik paar dagen ziek worden als het echt niet gaat, zijn er vrouwen hier die dit hebben meegemaakt.

Meiden door jullie antwoorden voel ik mij juist nu veel beter, want ik heb gelezen dat sommige erger hebben meegemaakt als mij maar niet iedereen is hetzelfde jammer genoeg de ene kan er beter tegen dan de andere...

Mijn werkgever was mijn contactpersoon maar ik heb om iemand anders gevraagt die mij beter kan begrijpen en goed kan inlichten wat ik allemaal moet regelen, en wat ik even nog wil zeggen ik heb bijna geen tijd om forum door te lezen soms geef ik een later reactie.....

Nou hopen dat dit kwaaltjes minder worden over 1/2 weken ben ik precies 3 maanden, maar wanneer ik vraag heb dan stel ik het gewoon op de forum omdat ik niemand heb om te bespreken en hier zijn vrouwen die veel meer ervaring hebben.

Groetjes,

ANGEL24

10. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0

Verder vind ik het wel vreemd dat je andermans mening vraagt, maar na elke negatieve mening je verhaal veranderd. Net alsof je het allemaal niet zo bedoeld had en je precies bedoelde wat iedereen zegt.
    Wees niet bang om dingen te vragen en ga zeker niet achteraf doen alsof het allemaal niet zo was. Je vraag was helemaal niet erg hoor.
    Als ik een vraag heb stel ik hem ook gewoon, luister naar de antwoorden, neem ze in overweging en maak daarna een besluit. Maar ik ga niet achteraf zeggen, ja maar ik bedoelde dit of dat en zo is het allemaal niet ofzo..

11. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Mijn post staat op de vorige pagina..
    Maar goed, je kletst uit je nek, want een werkgever gooit je niet zomaar op straat als je 1 dag ziek bent geweest.
    En ik neem aan dat je weet hoe de wsw werkt.
    Maar goed, ik zal je geen wijze raad meer geven, want ik kan volgens mij net zo goed tegen de muur naast me gaan praten...

Deel Deze Pagina