Bij veel wandelen (bv in de stad) of huishoudelijk werk, heb ik veel pijn onder in mijn buik. Mijn buik voelt dan alsof er een baksteen in zit die hangt en trekt en duwt op mijn schaambeen. Ik heb wel buikbanden maar die geven mij niet genoeg steun. Wie herkent dit en weet een oplossing.
Hi, ik had dit ook ( had omdat ik nu bedrust heb ) maar mij is een bekkenband geadviseerd die ondersteunt tijdens lopen. Maar ik zou dit ook ter sprake brengen bij de VK..want ik kreeg hierdoor een verkorte baarmoedermond. En rustiger aan doen! Ik ben opgenomen met 26 weken..ging ook maar door..en negeerde dat gevoel..Het gaat nu goed hoor..maar heb wel bedrust gekregen. Goed luisteren naar je lichaam!
Bedankt voor je reactie. Ik schrik er wel van trouwens. Als ik net mijn bed uitkom heb ik nergens last van. Had jij dat ook voor je bedrust kreeg?
ik had dat ook..had het pas als ik net als jij druk was geweest aan het einde vd dag..had de neiging mn buik te tillen. Je hoeft er niet van te schrikken hoor..zou het zeker wel aankaarten.. Toen ik dat gevoel beschreef bij de gyn..werd meteen mn baarmoederhals gecontroleerd..daar was nog maar 7 mm van over..en moet rond de 4cm zijn..vandaar mn opname..Ik ben zwanger van een tweeling dus dat risico is groter.. Ik had je andere bericht gelezen over dat rustiger aan doen en hoe je dat kon aangeven op je werk.. Je kan om een briefje vragen bij je VK..maar ik ben uiteindelijk in de ziektwet gegaan op advies..en uit mezelf een afspraak gemaakt bij de bedrijfarts en die gaf zijn goedkeuring om te stoppen met werken ( met 20 weken ) Jij kan dit ook doen..en dan geeft je bedrijfsarts aan dat je bv halve dagen moet werken of 3 hele dagen...noem maar op. Ze zijn trouwens heel relaxt hierin en je werk kan je niks maken.
Jeetje, ik heb precies hetzelfde gevoel. Wij zijn aan het verbouwen in één huis en aan het verhuizen (inpakken etc) in het andere. Heb het bij mijn vk wel aangegeven en kreeg de opmerking rustiger aan doen, maar da's makkelijker gezegd dan gedaan. Ook al neem ik 'smiddags rust, dan nog heb ik dat gevoel in de avond. Maar ik schrik wel van het effect op die baarmoederhals. Heb overigens nog geen bekkenbanden geprobeerd. Waar kun je deze kopen? Is het proberen wel waard.
Heeft zoiets altijd effect op de baarmoederhals dan? Want ik heb ook heel erg bekkenklachten en bandenpijn. Geeft volgens mij een soortgelijke sensatie. Maar dat hoeft toch niet te betekenen, dat er meteen iets mis is??
Nou ik heb vanochtend de vk gebeld en die zei dat het gewoon bandenpijn is. Ik vond dat erg laconiek en heb toch om een afspraak gevraagd. Vanmiddag moet ik er even heen. Ik hoop dat ze mijn klachten toch wat serieuzer nemen want ik heb echt pijn en ben zeker geen aansteller...
@Florentine Bekkenband kan je bij de Thuiszorg halen @Hellen Het heeft niet altijd effect op de Baarmoedermond..deze moet volgens mij al wat verweekt zijn..dit probleem is volgens mij nog een raadsel..waarom sommige wel hier last van krijgen en anderen niet. @Rozewolkje Heb je echt gezegd dat je een baksteen gevoel in je onderbuik hebt?... Ik zou sowieso rustig aan doen nu...En je hoeft je niet druk te maken over je baarmoedermond want bij mij werd deze gemeten en zo kwamen ze erachter..maar ik loop in het ziekenhuis..en daarbij moet ik ook aangeven dat heel veel ziekenhuizen niet eens zo'n meting uitvoeren. Dus..dat betekend dat heel veel vrouwen zonder het te weten met een verkorte baarmoedermond lopen..en alles gewoon goed gaat. Het belangrijkste is echt je rust in acht nemen
Een verkorte baarmoedermond kan dus geen kwaad voor het kindje? Dat is nl mijn grootste zorg. Dat ik pijn heb is wel te overzien maar zolang ons kindje maar geen hinder hiervan ondervindt. Ik zal vanmiddag aangeven dat het voelt als een baksteen, daarnaast heb ik een hele gevoelige/pijnlijk rechterkant van mijn baarmoeder. Ik was net bij de huisarts voor iets anders en die gaf ook aan dat dat geen bandenpijn is.
Verkorte baarmoedermond kan geen kwaad voor het kindje..maar deze hoort pas heel kort te zijn vlak voor bevalling..het kan dus wijzen op een dreigende vroeggeboorte..maar ik loop er al 4 weken mee..en in sommige gevallen moet zelfs de bevalling nog worden ingeleid ook...bij de 1 kan het dus echt voor een vroeggeboorte zorgen en bij de ander dus niet..Goed dat je dit ook tegen je huisarts hebt gezegd..zo zie je maar..heb je het inmiddels al aangegeven bij je VK? En die gevoelige rechterkant kan wel bandenpijn zijn..of door de groei van je baarmoeder.
Nou ik heb vrijdag de 20 weke echo gehad en daarop bleek alles helemaal goed te zijn! Ik moet nu op zoek naar een goede buikband die echt ondersteuning geeft. Bedankt voor jullie tips! Gelukkig blijkt ons kindje het super te doen!
Goed te horen dat alles goed is, maar zoals ik al aangaf een verkorte baarmoedermond heeft niks met je kindje te maken en dat kunnen ze ook niet met de 20 weken echo zien. Mijn 20 weken echo was ook gewoon goed..daarbij checken ze het kindje medisch. Als je ondanks een buikband ( ik zou een bekkenband adviseren ) nog steeds een zwaar gevoel blijft houden zou ik dit wel aankaarten bij de VK.
Dat herken ik ook! 's Morgens gaat het allemaal wel en als ik kalm aan doe ook, maar ik hoef maar iets te veel gedaan te hebben, of het is mis. Dan kan ik 's avonds werkelijk geen kant meer op en heb ik een buik die inderdaad aanvoelt of er bakstenen inzitten. Ga ik dan liggen op bed, verdwijnt dit niet direct. Soms duurt het een hele nacht eer het weer normaal voelt. PS-je; Olvove, ik kom ook uit HHW wat grappig!
Ik denk dat het een harde buik is,dat gevoel.Ik heb het wel eens 's nachts als ik er plots uit moet voor onze oudste.Dan kom je natuurlijk vanuit volledige rust en dan heel snel opstaan. Zodra ik dan weer ga liggen trekt de onderkant van mijn baarmoeder helemaal samen. Op mijn werk heb ik het ook wel eens gehad,ik moet veel bukken en tillen,dan werd mijn buik ook helemaal hard.Als je veel gedaan heb kan het ook wat langer duren voordat het wegtrekt.Als het idd harde buiken zijn kan het niet veel kwaad,je moet er alleen niet te veel op 1 dag hebben.Dus zou ik idd wat rustiger aan doen! P.S Olove en justme1974,ik kom ook uit HHW!
Poeh nou.. wel lastig dat zware gevoel hoor. De ene dag is het ook erger dan de andere. Ik probeer er nooit al te lang bij stil te staan, maar er zeker wel aandacht aan te besteden. Gezellig om te weten dat ik niet de enige HHW'er ben!
Ik heb hier ook sinds een paar weken last van, mijn buik groeit nu ineens ook heel erg hard. Ik werk in de zorg en heb al geregeld dat er iemand met mij samen werkt zodat ik bij die pijn even kan gaan zitten zodat het wel weer afzakt. Niet erg leuk en maakte me er in het begin ook erg druk om omdat ik mei vorig jaar een MK heb gehad. Ons beebje maakt het gelukkig goed, afgelopen zaterdag 3D echo gehad en hij is toch al 35 cm en weegt 918 gram dus komt niets te kort mja toch... zou wel je rust pakken als je die pijn hebt, probeer ergens te gaan zitten want pijn is toch vaak een teken dat het niet goed is. Mijn fysio zei overigens dat het de spieren kunnen zijn die door het groeien van je buik onder spanning komen te staan en nu moeten gaan wijken voor het groter worden van je buik... Liefs Nelleke
Heb sinds vorige week pijn in onderbuik als ik durf rond wandelen... Er voor heb ik dit nog niet gehad... Zit ik of lig ik, dan heb ik nergens last van... Is dit dan bandenpijn of... (Ben nu 27,5 weken zwanger)
Hier ook last van harde buiken. Gisteren voor het eerst de hele dag last gehad. Ben rond 19.30 uur in bed gaan liggen en het is pas sávonds weggetrokken. Net de vk gebeld en zij adviseerde me om rustig aan te doen op het moment dat ik weer merk dat ik teveel wil doen. Toch vindt ik het raar want heb niet het gevoel dat ik gisteren erg veel gedaan heb. Ik hoop niet dat ik dit te vaak ga krijgen. Maak me daar toch wel zorgen om eigenlijk.
Nou inmiddels is de bandenpijn al weer iets dat in het niets valt bij wat ik sinds 2 nachten heb. Als ik op mijn rechterzijde ga slapen komt er kennelijk iets (ik denk een zenuw of bloedvat) in de knel omdat het kind met het hoofd naar rechts (voor mij) ligt en dan met het gewicht helemaal naar rechts hangt oid. Binnen no time krijg ik dan helse pijn scheuten in mijn rechterzijde, ter hoogte van mijn lies, en dan valt de kracht in mijn rechterbeen ook uit en weet je niet hoe snel je weer op je linkerzijde moet krabbelen... Ik kan echter niet lang op mijn rug liggen dan krijg ik op den duur ook die pijn en van de hele nacht op mijn linkerzijde krijg ik kramp in mijn linkerheup... pfffffff slapen is dus geen pretje meer...