groot kind?

Discussion in 'Zwangerschap' started by lizab, Jul 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik was vandaag voor controle bij de VK.

Vorige keer (vorige week) gaf ze al aan dat ze de ligging niet zo goed kon bepalen omdat mijn hele buik kind is. Overal zit baby zeg maar.

Nu mocht eerst de stagaire en toen de VK en nu zij de stagaire weer dat ze dacht dat baby voorliep qua groei, maar dat de 'maat' van mijn buik wel gewoon klopte (33 cm) dus dat het misschien wel meeviel. Deze keer gokte ze overigens wel qua ligging.

Ik ben er verder niet op ingegaan, maar omdat dit nu al de 2e keer is dat er zo'n soort opmerking komt, ben ik toch als de dood dat er straks een enorme baby uit moet. :S F. woog 3780 bij de geboorte en dat is natuurlijk niet enorm, maar ik begreep dat de 2e vaak al groter is dan de eerste.

Volgende keer vraag ik het dus wel even, maar dat duurt nog 2 weken. Zijn er meiden bij wie hetzelfde is gezegd en het idd wel of niet een grote baby is?

2. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    die van mij loopt voor. ik kreeg al een groeiecho met 25 weken (mn baarmoeder was met 24 weken al bij 28 weken). ik kreeg te horen dat ie voorloopt/groot is. ik ben gister naar de verloskundige geweest (ik ben 27 weken) en nu stond mn baarmoeder al op 33 weken. doorverwezen naar de gyneacoloog gelijk en die hebben een echo gemaakt en hartfilmpje. hij is weer iets boven gemiddeld (zn hoofd, buik en ook het vruchtwater). bij zn hoofd en buik zag ik een datum staan van 29,3 weken :$
    dus ze gaan nu kijken of ik suiker heb..is dat niet het geval, heb ik warschijnlijk dus gewoon een groot kind :p

groetjes

3. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    bij was het juist anders, ze dachten dat de beeb te klein was met ongeveer 30 weken. Ze kon het niet goed voelen omdat mijn baarmoeder al zo groot is. Daarna 3 groeiecho's gehad en de eerste 2 zeiden juist een groot kind en de laatste van vorige week was het kindje alweer gemiddeld.

Ymke was ook 3780 gram (grappig!) en volgens de vk is dat een mooi gewicht om de weg vrij te maken voor een 2e. Zei zegt dat een kind van 8 a 9 pond er makkelijk door moet passen...

4. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    1,449
    0
    0
    mijn 1e dochter woog 3660 gram en was 48 cm bij dr geboorte, de tweede zou groter worden zeiden ze. zij was bij de geboorte 3300 gram en 47 cm. dus hoeft niet altijd dat de 2e groter is......

5. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hmm. toch erg wisselend dus.

NOg meer ervaringen?

6. Baby80

Baby80 Actief lid

Nov 21, 2009
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van ons loopt ook voor en eigenlijk al heel vroeg in de zwangerschap. 2,5 weken...
    Ik loop in het ziekenhuis vanaf het begin van de zwangerschap dus we hebben elke keer een echo en dan wordt ook alles weer gemeten.
    Vorige week werd de baby al geschat op 7,5 pond en toen moest ik nog 3 weken.
    Ik moet zeggen dat ik me nu ook wel een beetje druk maak want ik moet nog even en als de baby blijft groeien dan wil ik niet weten wat ik dr straks uit moet poepen.
    Morgen ga ik met de gyn overleggen wat de optie's zijn want om hem nou te laten groeien naar 9 pond vind ik eigenlijk zinloos en een grotere kans op een zwaardere bevalling.
    Ik weet dat dit niet hoeft want er zijn genoeg vrouwen die zulke zware kindjes hebben uitgepoept maar ik denk waarom een risico nemen, met de informatie die je nu al hebt.
    Zie dr mede door de grote wel erg tegenop.

7. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Baby80,

Kan me indenken dat je er zo tegenop ziet. Ik ga volgende keer toch maar mijn zorg uitspreken en dan maar even kijken hoe de VK gaat reageren. Als het idd zo'n groot kind is, dan kan ik misschien altijd vragen of ze me met 39 weken iig willen strippen oid? Vorige keer ook niet echt overtijd gelopen, maar dat zie ik dan nu al helemaal niet zitten.

8. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ons kindje is geschat op 7 pond...

bij de 20 weken echo liep die achter een halve week maar
    en toen bij de gyn geweest was 2 weken gelee voor alle metingen enz..
    en nu blijk hij iets boven het gemiddelde te zitten...
    dus ben heel benieuwd hoe groot hij er uit komt....

ik ben trouwens in 4 weken tijd niks aangekomen dus ben ook benieuwd of er nog wat kilo's bij komen
    tot week 31 ben ik 6 kilo bijgekomen en week 35 nog steeds hetzelfde....
    '
    dus ik ben zeer benieuwd of ik nog wat aankom omdat ik nog maar geen 4 weken meer moet....

9. Superfly

Superfly Actief lid

Jun 2, 2010
    189
    19
    18
    Female
    Ik zou even melden dat je er een beetje mee zit en vragen om een groei echo. Ik heb ook een grote baby in de buik en ben daarom 2 keer om een groei echo geweest en ik moet zeggen dat het me wel rust geeft om zeker te weten dat ik een groot kind kan verwachten.

10. Ninoshka

Ninoshka Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    1,394
    1
    0
    Docent
    Zuid-Holland
    Een vriendin van mij heeft ook redelijk snel al te horen gekregen dat ze een grote baby kon verwachten, zeker een 9 ponder. Ze heeft hier behoorlijk wat stress van ondervonden tijdens haar zwangerschap. Uiteindelijk bleek het kindje 3741 gram bij geboorte dus helemaal niet zoals ze hadden voorspeld. Nou is het uiteindelijk wel met een ks geboren maar dat had dus niks met de grootte van het kindje te maken.

11. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Tja, hier de ervaring dat ze het maar moeilijk in kunnen schatten. Zowel de verloskundige als de uitslag van de de groeiecho gaven aan dat ik een groot kind zou krijgen. Mijn dochter is geboren met 3770 gram, dus wel iets zwaarder dan gemiddeld, maar zeker geen enorme baby zoals ze voorspeld hadden. Ik had me van te voren ook erg druk hierom gemaakt, maar dat was achteraf dus allemaal voor niks.

12. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hier de ervaring...dat ikzelf op een groot kind rekende.
    De gyn meerdere malen in me zwangerschap gevraagd of ik een groot kind zou krijgen. Nee hoor, het zou een normaal gemiddeld kindje worden, geen reden voor zorgen, geen reden voor een groeiecho.

Ik ben bevallen met 39w.en kreeg een baby van 4570gram! Er was 1 knip voor nodig ;)

13. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    is het niet zo dat de kans groot is dat het kindje eerder komt als het al zo groot is? of zegt dit niks?

14. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Meiden, bedankt voor de reacties.

Kun je zomaar om een groeiecho vragen? (ach ja.. vragen kan natuurlijk altijd) Ik snap dat het idd moeilijk in te schatten is, maar omdat dit nu de 2e keer was dat ze het erover hadden, zal er toch iets zijn waardoor ze het zeggen.

bunchy, volgens mij zegt het gewicht van je kindje niet zoveel over of het eerder komt toch?

15. Tulli

Tulli Niet meer actief

Tja bij mij was dat wel zo...en de kleine had in me buik gepoept, dus allemaal tekenen dat hij "klaar" was in mijn buik.

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Maak je niet te druk om dit soort schattingen. Bij mij zeiden 3 verloskundigen onafhankelijk van elkaar dat het een flinke baby was, zeker 7 en misschien wel 8 pond, nou Irem was helemaal niet groot bij geboorte, ze was iets van 6,5 pond en zit nu nog steeds ietsje onder de groeilijn. Schattingen op basis van voelen zitten er heel vaak naast.

Share This Page