Heb even een vraag over de zwangerschapstermijn. Op 25 oktober heb ik een mk gehad en zou dus de eerste dag van mijn laatste menstruatie moeten zijn. In principe wilden we eerst een ronde wachten, had op 24 november een zo goed als positieve ovulatietest. Maar toen ik die ovulatietest zag hebben we op 25 november toch maar een keer "geklust" Ik heb 4 december positief getest. Volgens mijn eigen berekeningen zou ik ongeveer 8 weken zwanger zijn afgelopen maandag. I.v.m. de mk zou ik een vroege echo krijgen. Nu heb ik afgelopen maandag een 1e termijnecho gehad.. konden ze in eerste instantie niets vinden... door naar de gynaecoloog.. kon ze wél een vruchtje vinden, maar van slechts +/- 5,5 weken... ik snap er werkelijk niets meer van.. na 25 november hebben we niet meer geklust.. mijn ei moet toen ook zo'n beetje zijn geweest en toch ben ik 2,5 week korter zwanger. Kan een vruchtje pas later beginnen met groeien? Is mijn ei toch later gaan springen? Is het sperma heel lang blijven leven? Maar waarom heb ik dan toch 4 december een positieve zwangerschapstest? En het was geen extra sensitive of zo.. gewoon van de kruidvat... Heeft iemand dit ook gehad?
Lieve Dingetje, Wat vreselijk onzeker maakt dit je hè? Ik had dit met deze zwangerschap ook; het scheelde 1,5 week in termijn en een week later (met 8 weken zwangerschap), bleek het opeens wel weer gelijk te liggen. Ze kunnen het gewoon niet altijd exact opmeten. Er zijn trouwens nog meer topics hierover te vinden (waaronder die van mij) en dan lees je dat het alle kanten op kan gaan. Heb je een afspraak om over een week weer een echo te laten maken? Gewoon doen hoor! Dan moet het gegroeid zijn en dat kunnen ze natuurlijk wel voor je bekijken... Sterkte! Hou je ons op de hoogte? Liefs AA
bedankt voor je reactie! Nee, ik krijg nu 25 januari weer een echo. Wou dat zelf ook hoor.. anders blijf ik mezelf gek maken met al die echo's.. Ga even op zoek naar je topic!
Hoi Dingetje, Bij mij was het ook een rare start.. Wij dachten zelf al veel verder te zijn. Rond de 8 weken. En toen we de echoe hadden was er alleen nog maar een vruchtzakje te zien. Mij hebben ze toen verteld dat het niet zeker was of het goed zat. Helemaal in tranen was ik.. En nu ben ik alweer 18 weken! Dus, het zegt eigenlijk niet zoveel hoor. Maar ja, hoe het dan kan dat wij zo vroeg al getest hebben...??? Vaag hé? Hopelijk bij jullie straks weer een goeie echo! Succes meid! Liefs, Sensa
Dingetje, ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor. Je hebt 25 oktober als eerste dag van je laatste menstruatie aangehouden terwijl het de datum van de miskraam was. Nu hoeft het helemaal niet zo te zijn dat je cyclus daarna meteen goed opgang gekomen is. Bij iedereen is het ook anders hoesnel een vruchtje innesteld. Zeker in het begin van de zwangerschap is het lastig een vruchtje goed op te meten. Elke mm die ze meten is er 1 en scheelt zo weer een week. Wat zei de gynecoloog er zelf over?