10 weken zwanger wel vertellen, niet vertellen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Letty, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Letty

Letty Lid

29 jan 2008
    11
    0
    0
    Beste verloskundige,

Vandaag de termijnecho gehad. In verband met onze aanstaande vakantie 2 weekjes vroeger dan 'gemiddeld' in Almere. Alles was goed, ik ben 10 weken zwanger, de zwangerschap ziet er goed uit en het hartje klopt. Een opluchting! Bij mijn vorige zwangerschap heb ik de termijnecho met 12 weken gehad, waarna we het alle vrienden hebben verteld (naaste vrienden en familie waren al op de hoogte). Een mooi moment; de beruchte eerste 12 weken zijn voorbij en we hebben met eigen ogen gezien dat alles goed gaat met de kleine. Nu is de vraag; zal ik het de vrienden na de goede echo van vandaag nu al vertellen, of kan ik ook nu beter nog 2 weken wachten, zodat die eerste 12 spannende weken voorbij zijn?
    Beter gezegd: hoe spannend zijn die 2 weken nog? ;)

Veel dank!

Groetjes,
    Letty

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wanneer je het gaat vertellen mag je zelf weten, wat voor jullie het prettigst voelt. Als je met 10 weken een goede echo hebt gehad, met een kindje dat mooi gegroeid was en een kloppend hartje, neemt de kans op een miskraam enorm af. Maar ook ik kan geen garanties geven.
    Dus kijk waar jij je het prettigst bij voelt!
    goede zwangerschap gewenst.

Mirjam

Deel Deze Pagina