Ook zo'n last van Nesteldrang?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Haazz, 30 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haazz

Haazz Actief lid

26 mrt 2013
    184
    0
    0
    Hallo!

Dit is mijn tweede zwangerschap en ik dacht dat ik vorige keer al tamelijk doorgeslagen was; maar nee, het kan nog erger! Nesteldrang to the max!
    Ik zoek lotgenoten en tips!

Elke kamer moet uitgeruimd (lees: feng-shui achtig leeg), elke bacterie moet om zeep geholpen worden (verkneukel me bij het lezen van de meest woeste schoonmaak-tips) en alles moet netjes bijgewerkt zijn. Dus man aan de slag met verf, kit en ander spannend gereedschap.

Wie is er nog meer zo wappie? :D:D

2. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Haha check ☝️hier ook 😁
    Al blijft het tot nu toe nog bij de kasten uitruimen en zonder genade van alles weggooien (terwijl ik normaal gesproken echt moeite heb om dingen weg te gooien haha...)

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ja verschrikkelijk zeg. Alles thuis moet schoon en opgeruimd. Zondagmorgen om half 10 begonnen met alle slaapkamers uitruimen en uitsoppen. Half 3 ben ik maar gestopt en heb de rest van de middag geslapen.
    Vanmorgen op mijn werk een heel stuk opgeruimd en schoongemaakt. Morgen aan het eind van mijn dienst ruim ik alle mappen en mijn bureau op. Alles netjes en opgeruimd.
    Word er alleen zelf gek van 😁

4. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Sinds 32 weken ofzo ongeveer, daarvoor echt nog niet. Nu is alles af dus heb ik r minder last van. Maarja in een huis waar geleefd word met een kat en een hond is er elke dag wel weer iets vies geworden en daar kan ik me erg aan irriteren :D de baby kan elk moment komen dus moet t voor mn gevoel ook elk moment keurig netjes zijn

5. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Ja hier ook, en ik ben pas 14 weken! Heb vandaag het hele huis van top tot teen schoon gemaakt. Ben kapot maar vind het zo heerlijk opgeruimd. Dit belooft nog wat.

6. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Heel herkenbaar. Het liefst maak ik hier de hele dag schoon, maar helaas heb ik ook nog andere dingen te doen. En ik moet me echt inhouden om qua interieur niet alles te veranderen en elk muurtje opnieuw te verven. Mijn vriend wordt doodmoe van al mijn plannen ;)

7. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Afgelopen weekend beneden alles opgeruimd enz. terwijl manlief de logeerkamer aan het opruimen en leegmaken was. Nu hij daar zo goed als klaar is ga ik daar beginnen met schilderen, want dat wordt de kamer van zoonlief. Als hij "over" is kan ik de babykamer van blauw naar roze omtoveren en daar dus mn gang gaan met klaarmaken. Vervolgens moet onze eigen slaapkamer nog. Waarsch 1 muur behangen, wat schilderen en de indeling weer omgooien zodat de wieg weer naast het bed kan.
    Begin vd zwangerschap riep ik nog: alleen onze slaapkamer hoeft want de baby komt toch eerst bij ons. Inmiddels heb ik voor mn gevoel echt tijd tekort en moet het NU af.
    Dus ja, het begint wel te komen ;)

8. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Om eerlijk te zijn, ik hoop dat ik het krijg... :)
    Merk wel dat ik graag mijn huisje proper wil hebben en ik zou heel graag alle kasten beginnen opruimen (misschien het begin van?) Maar het ontbreekt mij gewoon aan tijd en moed, tegen het einde van de werkdag dag heb ik zo veel rugpijn, dat ik geen 5 min nog wil blijven rechtstaan...
    Misschien als ik eindelijk wat minder kan gaan sporten dat ik er wel wat meer energie voor ga hebben....

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    geen last van en als ik het krijg hoop ik dat het nog wel even gaat duren..
    met mijn dochter helemaal geen last van gehad

10. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Heeeeel herkenbaar.
    Had niet gedacht dat het bij de 2e nog erger dan bij de 1e zou zijn...
    Ik geef er maar gewoon aan toe, voor zover dat nog gaat tenminste haha!

11. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Bizar maar waar ook ik heb er last van, 😑
    Denk dat het bij mij komst omdat ik weet dat ik waarschijnlijk weer vroeg thuis kom te zitten vanwege ernstie bekkeninstabiliteit (zie rolstoel)
    Heb er nu last van en loop soms moeilijk.
    Maar heerlijk toch huisje op orde, rommelen in het kamertje. Ik kan dat nog niet😂 probeer mezelf tegen te houden.

12. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Jaaa heel herkenbaar, ik heb dat nu ook heel erg!

Heb voor mijn man een heel klusjes lijstje gemaak hihi..
    En voor mezelf ook to do lijstjes waar dan steeds weer wat nieuws bij komt.. Tis net of je nu ineens vanalles ziet wat er in huis nog moet gebeuren.

Ik ben zwanger van een tweeling en dus meer kans dat ze eerder komen en daardoor ook wat onrustiger erover.
    Mijn man daarentegen is dan weer heel relaxt en zegt:
    "Maar als de baby's nu geboren worden mogen ze toch nog niet mee naar huis, dus heb ik nog steeds de tijd om het af te maken" ;)

Het is eigenlijk maar goed dat we hier zo verschillend in zijn, zo blijft het in balans hihi.

Maargoed alle grote dingen zijn inmiddels wel klaar hier.
    Gisteren begonnen met de kleertjes wassen :)

Gewoon lekker toegeven aan de nesteldrang maar wel alles rustigaan en ding voor ding!

13. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Nee helaas totaal niet :( kan me nergens toe zetten. Ik denk wel steeds oh ik wil dit nog doen en dat.. Maar stel het steeds uit omdat ik dan weer moe ben of een pijnlijk buik..

Dus als je je verveeld kom gerust langs :D

14. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb er ook vreselijk veel last van..... Bij alle drie trouwens! Er is serieus geen kastje in huis dat niet opgeruimd is. Geen Tshirt of ondergoed dat scheef ligt in de kast en ik loop elke dag met doekjes, de stofzuiger of dweil door het huis:)

15. Jen1989

Jen1989 Lid

4 jul 2014
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik was altijd al iemand die van schoonmaken houdt..
    maar heb nu nog geen nesteldrang dat komt nog wel hihi

16. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Het liefst neem ik alle dagen alles af met bleek. En elk troepje moet gelijk opgeruimd worden. vuilnis mag niet meer in de vuilnisbak maar moet rechtstreeks de kliko in.
    Ik weet alleen niet of het nou nesteldrang is of dat ik wil dat alles perfect schoon en netjes is als de kraamhulp komt, want zou me doodschamen als het dan hier rommelig en vies is.

17. Haazz

Haazz Actief lid

26 mrt 2013
    184
    0
    0
    Haha, fijn te weten dat ik niet de enige ben!

Iemand toevallig nog de gouden tip om mijn gelige badkamervoegjes weer blinkend wit te krijgen?

18. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Nesteldrang ? Ken ik niet haha :D

Heb ik echt nog nooit gehad bij alle drie niet. Mijn man wel.... Hahah zo de laatste weken een beetje, hoop voor hem dat ik het bij deze zwangerschap wel krijg :p krijgt hij een beetje rust ;)

19. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Ik ben 29 weken en heb er sinds gister echt last van. De hele bekleding van de kinderwagen gewassen. Alles wassen strijken.. Alles afstoffen ik word helemaal kriebelig van mezelf
    Alleen zei laatst iemand "zo vroeg? Dat is niet goed meestal krijg je pas last vlak voor je bevalling"
    Maakte me dus meteen weer zorgen

20. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

Ik zweer bij HG Schimmel en weerplekken reiniger :D
    Ruikt wel je hele badkamer naar de chloor maar bij mij werkt het als een tierelier.

Ps. nesteldrang is nu beetje over nu ik 38 weken ben maar stond 2 weken geleden nog de plastic tasjes te vouwen om ze weer netjes in een tasje te doen ;)

Deel Deze Pagina