Schilderen tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tinkelbel, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    We hebben nog wat schilderklusjes in huis liggen en ik wil wel graag nog wat schilderen. Maar vraag mij af of het erg verstandig is vanwege wat je inademt e.d.

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Officieel is het advies dat als je gaat schilderen, dit met verf op waterbasis te doen.

Zelf heb ik de afgelopen maanden ook het 1 en ander geschilderd en dit was NIET op waterbasis. Het waren kleine schilderklusjes (2 kleine raamkozijnen bv) en het duurde dus niet lang
    Ramen en deuren open, goed luchten en zorgen dat je niet in die ruimte hoeft te zijn tijdens het drogen.
    Volgens mij loopt het dan allemaal wel los.
    Maar goed, dat is dus NIET volgens het officiele advies...

3. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Op waterbasis heeft het niet! Ik start deze week ook met het schilderen van mijn dochter haar kamer en ons tweede baby (net verhuist)!

Alle ramen open, goed verluchten en verf er op los!

4. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Idd geen probleem als je wilt schilderen. Verf op waterbasis gebruiken en tegenwoordig hebben ze zelfs verf dat niet ruikt! Ik heb het gebruikt om de babykamer mee te schilderen ideaal geen verflucht die dagenlang blijft hangen!

5. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Ook wanneer je waterbasis producten gebruikt goed ventileren...hier zit amonia in en is dus ook niet heel goed, maar altijd beter dan verf op terpentine basis...
    Je kunt trouwens geen watergedragen verf over verf op terpentine basis schilderen. Dan moet er een grondverf tussen...Anders hecht het niet. tipje!

Deel Deze Pagina