10 wkn nu al 4 flessen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door jt82, 26 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Sinds vorig weekend weigerde mijn zoontje 1 flesje ( hebben echt veel geprobeerd het erin te krijgen maar het was drama ), eerst de fles van 18:30 , de 2 dagen erop die van 23:00,
    om te proberen hebben wij daardoor maar de tijden ietsje gerekt en geven hem nu rond 20:30 de laatste en nu slaapt hij door tot 6:00/6:45

Heerlijk dus maar als ik het zo hoor en lees krijgt hij wel wat weinig binnen , maar dwingen gaat nou eenmaal niet !

Nu krijgt hij 4 x 150cc , dus ong 165 voeding is 660 ....

Hij zit met de groei prachtig oMidden op de curve ( laats cb bezoek was op 14 mei ) hij is heel beweeglijk en vlot met dingen oppikken, brabbelt en lacht veel ,druk met zijn rammelaar en veel dingetjes met zijn mond van ons nadoen ( zooo schattig :-:D ) en ook goede luiers , zorgen maak ik me dus niet !!
    Hij woog toen overigens 4920 dus zal nu boven de 5 zitten

Maar vraag me wel af wat jullie ervaringen zijn ? Omdat ik nu soms best rare reacties krijgen van mensen die op hoge poten schreeuwen dat dat niet mag ...
    Maar ja ieder kindje is anders lijkt mij .......

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou 10 weken is ook wel heeeeel jong voor 4 flessen hoor..:
    Ik zou me eerlijk gezegd toch wel in allerlei bochten wringen om m wat meer te laten drinken...

Hoe zie je dag eruit? (schema )

Als je elke 3 uur een fles geeft, dat werkt niet?

3. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Voorheen
    5:45/6:30
    9:30
    14:00
    18:30
    23:00

Tijden zijn ongeveer natuurlijk , en geef hem soms ook als hij echt nog nie wil of komt maar omdat het dan echt dringend tijd is maar dat heeft gewoon geen nut bij hem ...

Nu de laatste dagen op
    ( ligt wel aan hoelaat hij in de ochtend komt )
    6:45
    11:30
    16:00
    20:15

Pushen heeft geen zin , soms verhoog ik de fles kijken of hij dan wat meer krijgt maar hij stopt exact bij de 170 en gaat dan vrolijk met zijn tong met de speen zitten spelen of begint te krijsen en te sputteren .....

Ik heb gewoon niet het idee dat hij echt te weinig krijgt maar volgens de opinies dus wel ??

Iemand dan een goede suggestie ?

4. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

je kindje mag pas over met 4 maanden of 7 kilo op 4 flessen. Ze zeggen op het cb tegen mij dat als je kindje goed fruit en groente eet je pas goed op de 4 flessen zit. Mijn dochter is 22 weken en drinkt er nog 5,maar die eet niet veel groente en fruit

5. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Maar hoeveel voeding MOETEN ze binnenkrijgen dan ? Het is niet zo dat ik denk van oh lekker makkelijk en geef hem gewoon niet maar volg zijn schema om het maar zo te zeggen ...

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nja kijk je hoeft niet stipt te wachten tot pcies 4 maanden of 7 kilo... Hier met 3,5 maand ofzo 4 flessen... En nu weer op 5 maar goed haha

Maar ik zie ook dat er best lang tussen de flessen zit... 4,5 en soms wel bijna 5 uur!
    Ik kan je niet echt tips geven... Miss een kleiner ochtendflesje zodat ie eerder komt? Gewoon zelf na 3,5 uur fles aanbieden...

En ze MOETEN 500 ml hebben om niet uit te drogen...
    Jou kleine It er dus niet gigantisch veel boven...
    Het meest ideale zou zijn KGx150cc=750

7. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Hallo,

Ik ben van mening dat een kindje zelf wel kan bepalen hoeveel hij/zij nodig heeft. Wel moet een kindje alert blijven en genoeg pasluiers houden.
    Dus zolang hij goed groeit, alert is en genoeg poep en plas luiers heeft, zou ik me net druk maken.Het ene kindje is het andere niet.

Meld hij zich nu wel voor een voeding? Zo ja, en zolang hij alert is en genoeg pasluiers heeft, dan zou ik me geen zorgen maken.

En volg je gevoel! Als jij het gevoel hebt dat er iets niet goed zit, actie ondernemen.

Maar goed, dat is mijn mening.

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Tja, het is wat vroeg, maar ja, je kunt er niet meer inproppen.

Zolang ze goed krijgen, voldoende plas luiers hebben, niet suffig zijn, en je niet gaat rekken tussen voedingen, lijkt het mij geen probleem.
    Je zou je flessen wat groter kunnen maken, kijken of hij dan iets meer wilt drinken.

Mijn zoontje heeft ook dagen erbij dat hij 4 flessen drinkt. Overigens drinkt hij wel meer (180+6). Tja, ga echt niet proppen, omdat hij 5 flessen "moet" hebben.

Minimale hoeveelheid is 500 cc.

9. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Flessen groter maken heeft geen zin , maar gllkg krijgt hij iig boven de 600 binnen.
    Alert is hij zeker , Het is juist een heel wijs kereltje en plas luiers heeft hij elke verschoning ( minimaal 5 per dag ) dus opzich zal het niet erg zijn

Heb vandaag na dit allemaal gelezen te hebben de tijd verkort en probeer 3 uur tussen de flessen te houden kijken of het werkt
    Om 7:00 zijn normale 165 , maar om 10:00 had hij maar 90 op en 13:30 110 .... Dus denkdat we eind vd dag gewoon weer op hetzelfde uitkomen en vind hem nu zelfs wat onrustiger ... Morgen probeer ik dit ook nog wel een dagje en anders gewoon op de 4 of het nou wel of niet " mag " ;)

Waar is het aantal eigenlijk precies goed voor ? Los vd hoeveelheid voeding , heeft het met de suikerspiegel of iets dergelijks te maken ? Want er zal een reden voor zijn ....

10. pippie

pippie Lid

12 mei 2011
    61
    0
    0
    Mijn zoontje was ook 10 weken en had toen ook al 4 flessen, wel 4 x 210 cc. Hij groeit goed en ligt zelfs boven het gemiddelden. Als jou baby gewoon alert is en voldoende plasluiers heeft is er niets aan de hand. Je moet niet te veel lezen en luisteren naar andere mensen want iedereen heeft toch weer een andere mening. Gewoon op je gevoel af gaan, jij kent je kindje het beste!

11. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Nou ben weer op 5 uitgekomen vandaag hoor ppfff, en de laatse net voor het slapen (20:30 ) met moeite erin gekregen , veel laten staan, opgeteld wat hij vandaag op heeft ... EXACt hetzelfde als gister en eergister ;),
    Voor mij dus niet echt een succes .. maar ja ...

12. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Mijn KA gaf altijd aan dat een kindje minimaal 120 keer het lichaamsgewicht moet krijgen en maximaal 175. 120 keer 5 kg is 600 cc dus dat is het absolute minimum wat er in moet om lekker te kunnen groeien. Ik denk dat het niet lang duurt dat hij naar 180 cc gaat en dat is er weer helemaal niets aan de hand, ja vroeg maar dwingen werkt vaak averechts.

13. Janna

Janna Fanatiek lid

Hier van ziekenhuis, vk, kraamverzorgster, cb en op het forum altijd gehoord dat bij flesgevoede kindjes de dagelijkse inname tussen de 150 en 180 ml per kilogram lichaamsgewicht moet zitten. 150 ml per kilogram is dus het minimum. Die 500 ml per dag is het minimum om voldoende vocht binnen te krijgen om uitdroging te voorkomen. Die 150 is om voldoende voeding binnen te krijgen (om te groeien, want van water groei je niet, tenzij je vocht vasthoud :D). Dat maximum van 180 is om overgewicht te voorkomen.

Als ik er van uit ga dat je zoon 5 kg weegt, heeft hij dus per dag 750 ml nodig. Hij krijgt nu dus te weinig. Ik zou nog een week ofzo proberen om toch vijf voedingen te geven. Mocht dat niet blijven lukken, zou ik na die week een week proberen de fles te verhogen. Misschien moet hij gewoon even aan grotere hoeveelheden wennen.

Anders zou ik wel advies gaan vragen op het cb, of evt. bij een ka, als je daar toch onder controle zou staan. Misschien zeggen zij ook wel dat als hij verder gezond is, voldoende plasluiers heeft, alert is en goed groeit, dat het ok is dat hij minder dan het minimum krijgt, maar dan weet je dat tenminste zeker. Of misschien kun je af en toe extra naar het cb alleen om te wegen, zodat je zijn groei in de gaten kunt houden en er op tijd bij bent als hij van zijn curve af zou gaan buigen.

Overigens heeft mijn dochter met 2.5 mnd behoorlijke buikgriep gehad, inclusief een zh-opname. Ze heeft toen zeker anderhalve week onder het minimum gezeten, dus ik dacht dat dat vast wel aan haar groeicurve te zien zou zijn, toen ik de eerste keer daarna weer naar het cb ging. Niet dus! Ze was perfect in dezelfde lijn doorgegroeid, zowel in lengte als gewicht. Die kleintjes kunnen dus ook best wel even wat hebben.

14. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Persoonli vind ik 4,5 uur tussen 2 flessen veel te lang voor zo'n kleintje. Hou maximaal 4 uur aan, zou ik zeggen.
    Mij dochter was ook vrij vroeg met de klok rond slapen, ook rond 9-10 weken. We maakten haar echter tot na 4 maanden wakker voor de laatste fles, rond 23.30. Het was niet elke keer een succes (soms dronk ze maar 60cc), maar meestal ging het goed.

15. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

hier lag ze op 16 w in zh en vond ka dat te jong voor maar 4 voedingen. de laatste voeding wou ze hier ook niet. dus ik maakte haar om 6 u wakker voor een fles en laatste fles was toen rond 21 u en dat ging toen een tijdje vrij goed zo.

succes

Deel Deze Pagina