Ik weet dat diarree ook een zwangerschapskwaaltje kan zijn, maar aangezien ik tot nu toe vooral verstopt was, vermoed ik dat het bij mij om een virus/ bacterie gaat. En daarom maak ik me dus een beetje druk: een voedselvergiftiging of iets van die aard, kan dat kwaad voor mijn kindje-in-de-maak?
Nee zolang je genoeg vocht binnenkrijgt. Als t heel erg is zou je ORS kunnen overwegen. En als t meer dan een week ofzo aanhoudt ff langs HA
Dankjewel. Loop ik ook geen risico voor de kleine met een bacterie of een virus? Ben zo bang dat het schadelijk is voor de vrucht, om mezelf maak ik me minder zorgen...
Voor zover ik weet niet. Heb t zelf uitgezocht toen ik 10 wkn zwanger was en een fikse buikgriep had. Maar als je t niet vertrouwd kun je altijd even VK bellen toch?
Is ook zo. Zal ik ook doen als ik het echt niet vertrouw, maar zo ver is het nu gelukkig nog niet. Dankjewel voor je reacties!
Een echte voedselvergiftiging loop je in Nederland nauwelijks op hoor en buikgriep is helemaal niet schadelijk zolang je geen vochttekort krijgt. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, dat kleintje zit wel goed
Nou, ik heb op dit moment toch wel degelijk een voedselvergiftiging te pakken en heb dit toch echt in NL opgelopen Maar dit kan echt geen kwaad voor de baby hoor! Tis juist een bescherming van je lichaam dat je moet overgeven en diarree krijgt. Wel goed blijven drinken, das het allerbelangrijkst want uitdroging kan wel schadelijk zijn voor je kindje.
In het begin van de zwangerschap had ik op en af obstipatie en dan diarree, in mijn geval dus geen virus oid. Bleef gewoon steeds verschillend, denk wel een week of 3. Daarna werd het standaard obstipatie en nu heb ik ook weer dagen dat het plotseling een stuk makkelijker gaat. Als het wel een virus is dan is het, zoals de andere meiden al zeggen, vooral voor jezelf vervelend. De kleine krijgt daar niks van. Hou alleen je vocht op peil, dat is wel belangrijk.
Hier de hele zwangerschap de ene keer 'gewone' ontlasting, de keer daarop zwaar diarree met krampen en al en dan weer obstipatie. Volgens mijn gyn perfect normaal.
Volgens mijn vk vorig jaar, pakt de baby elke voedingsstof die hij/zij nodig heeft, soms ten koste van jezelf. Ik zou me niet te veel zorgen maken, en goed blijven dingen + gezond eten. Liefs,