Blaasontsteking

Discussion in 'Zwangerschap' started by Pompeloesje, Dec 5, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

Aug 10, 2009
    4,227
    300
    83
    Female
    uitvaartondernemer
    België
    What to do? Wat mag wel en niet bij een zwangerschap? Veel drinken weet ik maar zijn er nog andere middeltjes?

2. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Bij mij helpt ongezoete cranberrysap en zure yoghurt(drink).
    Ben je wel naar de huisarts geweest? Je kan gewoon een AB kuurtje krijgen. Wel laten weten dat je zwanger bent natuurlijk.

3. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Naar de huisarts gaan! Een blaasontsteking moet je niet verwaarlozen tijdens de zwangerschap, dit kan gevaarlijk voor je kindje zijn!

4. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

Aug 10, 2009
    4,227
    300
    83
    Female
    uitvaartondernemer
    België
    neen, huisarts nog niet. Voel het pas sinds deze ochtend.
    Bedankt voor de tips

5. Carmiggel

Carmiggel Actief lid

Nov 5, 2014
    116
    7
    18
    NULL
    NULL
    Kamille thee kan ook helpen

6. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

Aug 31, 2015
    1,539
    170
    63
    Full time mom
    Ind wat madelein zegt, naar de huisarts, die geeft je dan een antibiotica kuur die veilig genoeg is voor jou en je kindje..

Heel toevallig heb ik nu ook een blaasontsteking, maar ik ben niet zwanger tenminste dat weet ik nog niet, er is wel een kans ik mag pas testen volgende week, dus de dokter heeft mij uit voorzorg de lichtste vorm van antibiotica gegeven: amoxicilline 500 mg.

Kwa drinken schijnt granaatappelsap goed te zijn.

Beterschap!!

7. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,253
    13
    38
    Idd huisarts ab en in een week ben je ervanaf, heb zelf ook vorige week gehad.

8. Lovelittlebaby

Lovelittlebaby Actief lid

Sep 7, 2015
    130
    0
    0
    stagiaire in de zorg
    En anders heeft de drogist ook Roter Cystiberry 5 daagse kuur.
    Maar ik denk dat een kuur van de dokter beter is als je zwanger bent!

9. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

Apr 29, 2015
    1,247
    550
    113
    Female
    Urine laten testen!!! Ik heb een paar weken geleden ook een flinke ontsteking gehad. Kamillethee verlichtte het wel. Verder appeltjes, de suikers in appels zijn niet goed te verteren en hechten zich aan de bacterie. En verse sinaasappelsap en pure cranberriesap. Verder.. Veel water. Maar echt snel aan een kuurtje of iets. Je wilt niet dat de ontsteking/infectie erger wordt.

10. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Idd cranberrysap en verse sinaasappelsap, maar niet te lang mee doorlopen.

11. Me82

Me82 Actief lid

Nov 28, 2015
    144
    0
    16
    Veel rooibosthee drinken, dit mag je zo ie zo onbeperkt.

12. Bushbaby

Bushbaby Actief lid

Dec 12, 2013
    117
    5
    18
    Veluwe
    Ik zou even naar de huisartsenpost gaan. Blaasontsteking tijdens de zwangerschap is een risico voor de baby.
    Ik dacht het zelf ook 1x te hebben tijdens deze zwangerschap, op zaterdag natuurlijk.... voor de zekerheid huisartsenpost gebeld en ik moest echt meteen komen! Ze testen dan meteen je urine en als het idd blaasontsteking is krijg je een veilige antibiotica kuur mee.

Normaal gesproken ga ik praktisch nooit naar een huisarts en zeker niet voor een blaasontsteking in het weekend, maar nu je zwanger bent geef ik je toch echt dat advies! Bel in elk geval even me de huisartsenpost om te horen wat ze zeggen en dan hoor je wel of je meteen moet komen of tot morgen (maandag) mag wachten en naar je eigen huisarts kan.
    Succes :) !

13. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Zeker even urine laten testen morgen bij de huisarts. Echt doen hoor want wat anderen al zeggen kan het gevaarlijk zijn voor het kindje als je er niks mee doet.

Ik had 2 weken terug ook een vermoeden dus maandag urine laten testen. Daarin was niks te zien maar urine toch op kweek gezet en daar kwam uit dat ik de GBS bacterie in urine had. Gelijk AB kuur gehad en moet nu bevallen in het ziekenhuis met een AB infuus.

14. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

Aug 10, 2009
    4,227
    300
    83
    Female
    uitvaartondernemer
    België
    vandaag zijn de klachten weer weg, ik bel morgen even naar mijn huisarts. Bedankt voor de tips. Zal morgen zeker urine laten checken.

Share This Page