*10 x IUI*

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door , 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Nu ik het ander topic heb gelezen, snap ik waar de agressie vandaan komt. Volgens mij is het een vorm van miscommunicatie. Misschien een idee om er nu weer mee op te houden?
     
  2. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Gaat lekker hier niet? Ja gaat soms moeilijk om elkaar juist te begijpen, je praat niet persoonlijk met elkaar..
    Kan soms voor spanningen zorgen die helemaal niet nodig zijn.

    Swissa, wordt zo niet bedoelt meid!
     
  3. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Swissa,

    Succes, als je er 10 kan doen, zeker proberen. Iedere kans is er 1. Ik dacht eigenlijk ook dat ze bij IUI maar 6x mochten proberen. Maar zo zie je maar weer ieder ziekenhuis is anders, en gelukkig maar!

    Elmo, bedoelt het inderdaad niet op de manier wat jij denkt. Juist Elmo is voor iedereen lief, ze weet zelf als geen ander wat het inhoud. Neem het niet te zwaar op aub. Als iemand ons steunt is het Elmo wel.

    Groetjes,
    Elvira
     
  4. Niet meer actief

    Wauw wat een verhaal, heeeel erg bedankt voor je antwoord hier heb ik tenminste wat aan :D
     
  5. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Graag gedaan, hoor! Voor de rest ken ik jullie beide niet, dus daar ga ik dan verder maar niet op in... ;)

    Groetjes,
    Jippie
     
  6. Niet meer actief

    Wij krijgen eerst 6 x iui in eigen cyclus en dan 6x iui met hormonen/spuiten.

    Als het me te lang duurt ga ik wel vragen of het eerder mag (starten met ivf)
    Maar vooalsnog gaan we het eerst maar eens proberen.

    XX
     
  7. Hannah

    Hannah Fanatiek lid

    19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Ook ik dacht dat er meestal maar 6 IUI's gedaan worden dus dat Elmo dat ook dacht vind ik niet zo gek.......

    Maar je reactie op Elmo vind ik wel erg raar en vervelend.
    Want als er iemand hier is die altijd met iedereen meeleeft en het beste voor heeft met iedereen dan is het Elmo wel........
    En Elmo kent als geen ander hier het klappen van de zweep van de MMM.
    Dus waar jij het vandaan haalt om zo te reageren :( :(
    En misschien ben je het niet met Elmo eens maar dan kun je dat op een andere manier wel zeggen.......
     
  8. Mv 3 wonders

    Mv 3 wonders Actief lid

    19 apr 2006
    276
    0
    0
    Ondernemer
    Gelderland
    het wil niks zeggen of je er meer heb of niet , er hoeft maar een goed zaadje te zijn, ik ben bij de eerste bij de 9e IUI zwanger geraakt en bij de tweede de 1e IUI en beide hele slechte kwaliteit, maar mijn gyn vond het zonde om het weg te gooien als het toch al bewerkt is en bij de 1e was het maar 160.000 en de tweede 140.000 terwijl ze beneden 1 miljoen nooit verder willen gaan maar zo zie je maar ieder ziekenhuis is anders, de ene doet het wel inbrengen de andere niet de ene doet 3 of 6 of 10 behandelingen je kan er niks van zeggen misschien ligt het ook aan de personen dan bedoel ik de oorzaak.

    ik zou er altijd voor gaan hoe meer behandelingen hoe beter, ik vind dat je anders toch elke keer dichter bij je eind punt komt.
     
  9. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Mama van Ryan: Super dat het bij jullie dan wel met IUI gelukt is!

    Maar wat jij zegt van, hoe meer behandelingen hoe beter, daar ben ik het niet helemaal mee eens... Als er na al een behoorlijk aantal keer IUI nog geen zwangerschap tot stand is gekomen, terwijl de zaadkwaliteit goed genoeg is, de eisprong is goed, eileiders zijn open, enz. Dan kan het ook zijn dat er meer aan de hand is en dat er meer meespeelt dan alleen die ene pech/geluksfactor. Wij hadden al heel snel het vermoeden dat er bij ons iets misging bij de bevruchting, ook omdat ik al drie keer een vroege miskraam had gehad. Dus dan kun je wel doorgaan met behandelen, maar dan gaat het soms echt niet lukken! En wat bleek toen we met IVF bezig waren: Inderdaad een bevruchtingsprobleem! We hadden dus bij wijze van wel 25x IUI kunnen doen, maar dan was het echt niet gelukt. Dus ik vind het wel goed dat er grenzen gesteld worden aan het aantal keer IUI (al vind ik 6x best weinig) en ga daarna eens verder kijken of er meer aan de hand is. Anders kost het misschien onnodig ontzettend veel energie en behandelingen, die toch geen kans van slagen hebben...

    Groetjes,
    Jippie
     
  10. Niet meer actief

    Maar wat ik me dan afvraag Jippie, hoe weet je dat de bevruchting niet lukt bij IUI, zoiets kun je toch niet weten of wel? Ik las dat bij de eerste IVF van jullie dat de bevruchting niet gelukt was. Maar bij ICSI weer wel. Kun je trouwens ook ICSI krijgen als je niks mankeert van beide partijen?
     
  11. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat komt denk ik omdat bij ivf de zaadjes er zelf heen moeten zwemmen, dus een bevruchten vermogen mogen moeten hebben om in de eicel te gaan.
    Met icsi word er direct een zaadcel in de eicel gespoten, waardoor je dus het probleem omzijlt.
    Als alles goed is, doen ze meestal ivf, stel dan dat er geen bevruchtend vermogen is, zou icsi een optie zijn.
     
  12. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Hoi Swissa,

    We hebben drie keer een vroege miskraam gehad, twee keer na een IUI en één keer spontaan. Ik had dan wel allerlei zwangerschapskwaaltjes, ging ook ver overtijd, maar de zwangerschapstesten bleven negatief. Later werd bevestigd door de gyn dat er waarschijnlijk dan wel een bevruchting geweest, maar dat die niet goed genoeg was om goed in te nestelen en om het hcg te laten stijgen. Na een tijdje kreeg ik dan ongelooflijke krampen, veel en abnormaal bloedverlies, heel anders dan een normale menstruatie. Dus daaruit konden we al een beetje concluderen dat er misschien iets misging bij de bevruchting bij ons. Ook was de zaadkwaliteit goed genoeg voor IUI, bij mij werkte alles goed (na gebruik van hormonen), maar toch werden we niet zwanger. Ook niet na 10x IUI. Na verloop van tijd onstaan dan sowieso vermoedens bij de artsen dat er iets bij de bevruchting misgaat.

    In februari-maart zijn we begonnen met IVF. Omdat dat allemaal volgens protocollen gaat en bij ons de zaadkwaliteit ruim voldoende was voor IVF (na bewerking >1 miljoen) zijn we met IVF begonnen ipv met ICSI. Door overstimulatie had ik 26 eicellen, de zaadcellen waren prima in orde. Maar drie dagen na de punctie kregen we te horen dat geen enkele eicel was bevrucht... Bij IVF doen ze één eicel in een schaaltje en daar doen ze dan ongeveer 100.000 zaadcellen bij en dan moeten de zaadcellen zelf naar de eicel zwemmen en door de eicelschil naar binnengaan, alles moet gaan samensmelten en dan heb je bevruchting. Dat gebeurde bij ons dus helemaal niet. De zaadcellen bleven aan de buitenkant van de eicel zitten en kwamen er niet doorheen.

    Daarom zijn we overgestapt op ICSI. ICSI wordt gedaan als de zaadkwaliteit ontzettend slecht is, of als er geen bevruchting optreedt met IVF. Bij ICSI injecteren ze één zaadcel in de eicel. Dus dat is net weer een stapje verder dan IVF. De zaadcel komt dan dus sowieso in de eicel, maar dan heb je nog steeds geen bevruchting. Er is pas sprake van bevruchting als het gaat samensmelten en gaat doordelen. Gelukkig is het bij ons allemaal goedgegaan, het samensmelten en doordelen ging prima! En nu dus zwanger!

    Groetjes,
    Jippie
     
  13. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Dat is precies de reden dat wij meteen voor ICSI zijn dooverwezen.
    Er is te weinig zaad en wat er is...is eigenlijk ook niet best.
    Van de 6x ICSI in eigen cyclus hadden we zelfs 4x geen bevruchting. Dus zelfs met ICSI pies je nog wel eens naast de pot zeg maar.
    Bij IUI weet je het inderdaad niet zeker...maar een vermoeden kan wel ontstaan (zoals bij Jippie).
    Soms treed er (bijv. bij IVF of ICSI) wel bevruchting op maar deelt het embryo vervolgens niet door...dat gezeur kan je dus ook nog hebben.
    Kortom...elke beeb is een wonder! Als je ziet wat er allemaal goed moet gaan....
    Daarom doen ze die 10x denk ik ook alleen als de omstandigheden heel goed lijken. Schrik niet als ze na een aantal keer terugkomen van 10x proberen...je weet het immers nooit zeker van te voren, zelfs die slimme artsen niet ;)
    Elmo
     
  14. Niet meer actief

    Een heel duidelijk verhaal erg bedankt voor de info. Maar nog mijn vraagje; kun je ICSI krijgen als er geen oorzaak is. Bijvoorbeeld bij ons sperma is uitstekend en mijn huishouding is ook perfect... Ik dacht namelijk dan ICSI alleen voor mensen was met zeer slecht zaad..
     
  15. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Hoi Swissa,

    ICSI is de allerlaatste stap die je kunt doen. Dus daar kom je pas voor in aanmerking als er bijvoorbeeld een hele slechte zaadkwaliteit is (te slecht voor IVF) of als er geen bevruchting optreedt bij IVF, zoals ik al vertelde in mijn vorige berichtje. Het is een hele bewerkelijke en dure behandeling, dus die wordt niet zomaar gedaan. Stel dat je onverklaarbaar onvruchtbaar bent, dus alles is oke bij jullie beiden, maar je wordt maar niet zwanger, dan kom je eerst in de IUI-molen en daarna ga je over op IVF. Pas als blijkt dat IVF ook niet geschikt is en je voldoet aan bovenstaande voorwaarden, dan kom je in aanmerking voor ICSI, anders niet. Het is wel zo dat je of IVF doet of ICSI. Het is niet zo dat je eerst drie keer IVF mag doen en als dat niet lukt nog drie keer ICSI.

    Groetjes,
    Jippie
     
  16. Beeb

    Beeb Actief lid

    14 mei 2006
    410
    0
    0
    In ons ziekenhuis bekijken ze het per keer,
    in principe gaan wij voor ICSI maar als er voldoende eicellen zijn en/ of de zaadkwaliteit is beter willen ze bij ons beide proberen.
    een of twee eicellen voor IVF en de rest voor ICSI.
    Maar zover zijn wij nog niet gekomen.

    greets Beeb
     
  17. Mickey06

    Mickey06 Actief lid

    2 aug 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    Ik lees echt niets verkeerds aan Elmo dr berichtjes hoor...
     
  18. Mickey06

    Mickey06 Actief lid

    2 aug 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    Iedereen iig veel succes!
     
  19. Niet meer actief

    Dus ICSI is alleen voor zeer slecht zaad, daar komt het eigenlijk op neer toch?
     
  20. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    of als het geen bevruchtend vermogen heeft.
     

Deel Deze Pagina