ww aanvraag

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door lievekleintjes, 5 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievekleintjes

13 jun 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo uwv,

Ik zit met de volgende vraag, ik ben onlangs hersteld verklaard na 2 jaar ziektewet.
    Voor die 2 jaar ziekte wet heb ik in de ww gezeten +-7 maanden,(helaas zonder resulaat toenertijd aangezien ik dus duidelijk zwanger was en niemand je zo wilt aannemen) overigens voor 40 uur beschikbaar.

Daarvoor heb ik wel een dik half jaar lang 40 uur gewerkt (halfjaarcontract) dus zeker aan de wekeneis voldaan.

De vraaag luid nu, mijn aanvraag ww van dit moment is in behandeling en vraag me dus nu af hoe dat zit, heb ik recht op een ww of zal t feit dat ik hiervoor 2 jaar ziektewet heb gezeten en daarvoor 7 maanden ww gehad heb dat tegenwerken (nogmaals voor me laatste ww heb ik dus wel gewerkt en aan de wekeneis voldaan anders had ik uiteraard mijn ww toenertijd ook niet gehad.

Wordt er gekeken naar het feit dat ik voor de ziektewet en ww die ik heb gehad gekeken naar mijn periode dat ik dus heb gewerkt??

OFfff wordt er gekeken naar het feit dat ik hiervoor ziektewet en daarvoor ww heb gehad en dat dus mischien er voor zal zorgen dat uwv nu mijn ww aanvraag zal afwijzen??

Ik hoop niet dat ik het te ingewikkeld heb uitgelegd en hoop op een antwoordt van jullie.

alvast bedankt.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste lievekleintjes,

Je bent destijds vanuit de WW in de Ziektewet terechtgekomen.
    Je geeft aan dat je nu hersteld bent verklaard en opnieuw een WW-uitkering hebt aangevraagd.

Je krijgt dan te maken met een herleving van je ‘oude’ WW-uitkering.

Je ‘oude’ WW-uitkering kan dan weer verder gaan.

Hoelang je nog WW krijgt, hangt af van de voorgaande periode dat je WW kreeg.
    De einddatum van je WW-uitkering schuift op met de periode die zit tussen het stopzetten van je ‘oude’ WW-uitkering en het moment dat je hersteld bent verklaard.

De hoogte van je WW-uitkering wordt dus niet opnieuw vastgesteld.
    Je uitkering wordt net zo hoog als de vorige WW-uitkering.

Actuele informatie vind je op deze pagina.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. lievekleintjes

13 jun 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan niet duidijker!!