gulzig drinken en veel spugen

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by jesjuh, Sep 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jesjuh

jesjuh Actief lid

May 29, 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb een dochtertje van 4 weken. Ze heeft de eerste 2,5 week afgekolfde borstvoeding gehad. Maar ik heb ook een zoontje van ruim 1,5 en dus behoorlijk druk. Hierdoor is mijn borstvoeding heel snel terug gelopen en zit ze nu volledig op kunstvoeding. Vanaf dag 1 drinkt ze de flesjes al heeeeel snel leeg. Een 100 cc fles dronk ze met 5 minuten leeg. Veel te snel dus. Dit was met een difrax fles met de s speen. Wat het gevolg had dat ze dus na de fles de helft er weer uit gooide. Na advies overgestapt op de dr brown fles met de fase 1 speen. Dit ging kwa gulzig drinken wel wat beter alleen nu werd ze zo moe dat ze de flesjes niet meer leeg krijgt. Met als gevolg dat ze in ieder geval overdag zo om de 1,5 a 2 uur weer komt. Drinkt ze niet iedere fles 90 cc weg hoor. Heb de fase 1 speen geprobeerd iets ruimer te maken maar dat heeft weer als gevolg dat ze te snel de fles leeg maakt en dus weer aan het spugen gaat. Daarbij komt dat ze steeds onrustig blijft. Heb niet het idee dat het echt krampjes zijn, meer dat ze eigenlijk honger heeft maar dat het niet lekker zit in d'r maag doordat ze te snel te veel binnen krijgt. Ik geef haar overigens hypoalergeen voeding. Dit gaat nu al 5 dagen zo. Ik weet zo langzamerhand niet meer wat ik nu het beste kan doen. Overstappen op andere voeding? Of een andere fles, maar ja welke dan???? Of toch ies anders??? Hopelijk kan iemand mij helpen.

Groetjes jesjuh

2. jesjuh

jesjuh Actief lid

May 29, 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    oja ze kan wel rustig slapen, maar dan ligt ze op de buik. En aangezien ik dat eng vind in bedje ligt ze dus veel in de box, zodat ik haar in de gaten kan houden.

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    De juiste speen/fles kan per kindje verschillend zijn. Dit is niet alleen afhankelijk van de dikte van een voeding maar ook van de zuigkracht. Een goed drinktempo voor een voeding is 15-20 minuten. Is er een speciale reden dat je de hypo-allergeen geeft? Wanneer je kindje een verhoogde kans heeft op een koemelkallergie heeft die voeding wel de voorkeur tot 6 maanden, in ieder geval.
    Wanneer een speentje te langzaam gaat kan je evt met een steriele naald het gaatje een beetje oprekken.
    Groetjes Angelique

Share This Page