Wij gaan ervoor vanaf juli. Zijn er meer mensen die er dan ook voor gaan en die mee willen schrijven/ervaringen willen delen? Ik wil niemand voor t hoofd stoten maar ben niet van t klussen enzo, ik noem t beestje liever bij de naam
ik hoop ik! Vriend is nog even aan het acclimatiseren: wij zouden voor een 1e kindje gaan proberen vanaf eind juli begin augustus (in mijn hoofd juli, in vriends hoofd augustus ), maar ik kwam er van de week achter dat hij in augustus een week naar Las Vegas gaat en laat dat nou net de week zijn dat mijn eisprong dan ongeveer plaats zou moeten vinden... hij is nu aan het nadenken of hij die weken eerder ook wil/durft te beginnen, maar hopelijk kunnen we volgende week er echt voor gaan; die rubbertjes ben ik wel een beetje zat!
Wat leuk dat je reageert. Zou mooi zijn als je vriend het ziet zitten om al eerder ervoor te gaan. Die paar weken maakt ook niet meer uit zou je zeggen We hebben de afgelopen twee jaar condooms gebruikt, wat een ondingen zijn het ook hè. Het onderbreekt t moment echt. Gelukkig zijn die niet meer nodig.
Haha, ja! Hebben wij nooit echt hoeven doen gelukkig, maar ben half mei gestopt met de pil, om alvast een beetje te ontpillen. Ik heb ruim 12 jaar de pil geslikt en eigenlijk geen idee hoe mijn lijf het doet zonder pil. Gelukkig doet het het prima, maar als ik had geweten dat het zoveel invloed had op mijn libido had ik al veel eerder gestopt en op zoek gegaan naar een alternatief :O Nu dus op verzoek van vriend in ieder geval tot zondag met condoom en even geen praatjes over kinderen... tot die tijd bijt ik op mijn tong (het is nu echt 'de verboden vrucht') en ben ik heel hard aan het duimen En ach, anders is het omgekeerd ook nog maar die 2 of 3 weken dat we later kunnen beginnen
Daar heb je ook weer gelijk in, een paar weken later maakt ook niet uit. Ach als je t eenmaal in je hoofd hebt kan t niet snel genoeg gaan. Tenminste dat is mijn ervaring. Bij ons ging er een half jaar onderzoeken aan vooraf en we hebben nu sinds 22 juni groen licht van de artsen. Zo fijn! Ik had hiervoor een mirena en in totaal 10 jaar gehad (al die tijd nooit ongesteld geweest, super vond ik dat) Vandaar dat ik m al twee jaar geleden heb laten verwijderen. Het was tijd voor een nieuwe toen maar met t oog op de toekomst niet gedaan. Mijn cyclus was al snel normaal, 24 dagen gemiddeld. Is mirena geen alternatief voor je voor na je zwangerschap?
Hihi, ik vind zondag nu al zo lang! Kost me enorm moeite om er niet steeds over te beginnen (vriend heeft even om rust gevraagd omtrent het onderwerp), maar hij heeft veel van me verdragen de afgelopen maanden; mijn eierstokken rammelen al een tijdje Ik heb geen idee of een mirena een alternatief is; ik ben altijd tevreden geweest over mijn pil, wist tenslotte niet beter, dus me nergens in verdiept. Dat komt tegen die tijd wel! Wat fijn dat je groen licht gekregen hebt, maar rot dat dat nodig was! Mag ik vragen waarom de medische molen nodig was?
Dan is t handig om hem idd rust te gunnen. Mijn man had t zelfde. Omdat t afwachten van t hele ziekenhuisgebeuren zo lang duurde was ik ook erg bezig met baby's en praatte er veel over. Voor hem was t nog een ver van zijn bed show terwijl ik in m'n hoofd met bijna niks anders meer bezig was. Dat is nu wel een stuk minder hoor De reden dat we toestemming moesten hebben van artsen is dat ik een neurologische aandoening en een auto-immuunziekte heb (duidelijker kan ik t niet omschrijven, want ik wil niet te herkenbaar zijn). Van m'n neurologische aandoening heb ik heel weinig last zolang ik medicatie inneem. Die moet ik ook blijven gebruiken tijdens zwangerschap. M'n auto-immuunziekte is behoorlijk heftig geweest, nu zit ik in een rustige periode. Maar moet wel met alle medicatie daartegen stoppen. En dat is heel spannend. Het kan zo weer misgaan en dan lig ik in t ziekenhuis. Daarom ook allerlei onderzoeken voor we groen licht kregen. Ze wilden checken of we beide vruchtbaar zijn en meer van die dingen om in te kunnen schatten of t zou lukken of dat ik voor niks zou stoppen met medicijnen. Maar tot nu toe gaat het echt heel goed! Verbazingwekkend goed
Wat fijn dat het nu zo goed gaat! Wel enorm spannend dan de komende periode! Sowieso is het altijd hopen dat je snel zwanger bent, maar in jouw geval helemaal; des te sneller kan je weer 'veilig' aan de medicatie. Wel prima om vooraf te weten dat er qua vruchtbaarheid geen problemen moeten zijn Hoe lang heeft jouw man nodig gehad? Mijn vriend is dus wel voorbereid op begin augustus en zegt er dan ook echt voor te willen gaan. Ik ben er wel eens bang voor dat hij het dan nog steeds te spannend vindt, maar ik denk dat hij wel inziet dat die spanning blijft en dat hij het dan voor lief neemt. Hij was van de week ook geïrriteerd omdat hij zo met zichzelf in de knoop zit; aan de ene kant vindt hij dat die weken niets uit moeten maken, aan de andere kant is 'nu' wel heel snel! Arme jongen
Jep hier ook eentje! Wij gaan volgende week 2 weken op vakantie en daarna stop ik met de (mini)pil.. Ik wilde al wel voor de vakantie stoppen, maar volgens vriendje is april geen handige maand om in geboren te worden? Waren al zo veel mensen in onze omgeving jarig.. Hahah hij denkt nog steeds dat het allemaal wel snel zal gaan, mijn gevoel zegt juist dat het wel eens een lange poos kan gaan duren.. Ik ben 23, vriendje 27. Hebben sinds januari een koophuis met genoeg slaapkamers. Wilden eerst wachten tot begin volgend jaar, maar na goede gesprekken besloten dat we er klaar voor zijn en niet kunnen wachten om een gezinnetje te starten!
Haha, zo had ik bedacht dat we in augustus konden beginnen, want dan kon ons kindje in mei geboren worden! Terwijl ik ook altijd roep dat je kinderen helemaal niet teveel moet willen plannen Je hebt het toch niet voor het zeggen. Toen mijn vriendin pas zwanger was ging ze haar uitgerekende datum berekenen: 2e kerstdag. "Maar dat wil ik helemaal niet" riep ze nog; te laat En de kans dat je echt op je uitgerekende datum bevalt is geloof ik maar 10% oid.
Haha ach, mannen zijn zo heerlijk praktisch! En ik vind het ook geen straf om nog 2 weken carpaccio te mogen eten.. Zijn jullie al veel bezig met nadenken/voorbereiden voor het zwanger zijn en de baby?
Mwah, ik leef me uit door fora te lezen En heb een boek in huis 'het grote wonder'; had mijn moeder toen ze zwanger werd van mij, maar het is nog steeds heel leuk om te zien; er staan allemaal foto's in van baby's in de baarmoeder; supertof al die kleine aliens! Heb ik eigenlijk liggen voor mijn beste vriendin die zwanger is, maar ben er zelf ook in gaan lezen. En de belangrijkste voorbereidingen zijn natuurlijk dat ik ben gestopt met de pil en gestart met foliumzuur te slikken Maar verder niet. Jij?
Vanavond naar de Etos voor alle supplementen zoals foliumzuur.. En heb gisteren een grenen houten babykamer op de kop getikt voor 75 euro! Mooi bedje, enorme commode en kledingkast. Was om de hoek dus kon het niet laten. Mijn vader stond wel raar te kijken toen we het daar in de schuur zetten. Gaan we mooi wit schilderen! Beeeeeetje voorbarig, maar zo leuk! Verder al wel aan het spieken voor informatie en spulletjes, ben van het landelijke dus genoeg op marktplaats te vinden! Volgens mij heeft mijn moeder dat boek ook, maar eens op gaan zoeken!
Melanie welkom Mijn man heeft er niet echt tijd voor nodig gehad. Het duurde een tijdje voor we groen licht kregen. We kregen op 22 juni groen licht en hij is er net zo klaar voor als ik. Spannend vindt hij het wel. Ik ook, dat scheelt.
Je bent wel snel met de kinderkamer. Ik zie van alles wat ik helemaal leuk vind maar durf t nog niet aan te schaffen. Wellicht bijgeloof ofzo Wel ben ik sinds half mei aan de foliumzuur 5mg. Daarnaast slik ik vit B12 want ik eet amper vlees en vis. Vit C en vit D. Wat voor supplementen gebruiken jullie? Is zo'n vitaminepil voor zwangeren echt nodig?
Ik heb vanavond een potje foliumzuur pilletjes gehaald van de Etos. Twijfelde over de 'Zwanger worden' supplementen, maar ben toch eerst voor het foliumzuur gegaan. Nu vriendje nog overtuigen om voor de vakantie te stoppen met de pil haha. Ik neem daarnaast elke dag een multivitamine-pil en cranberry pillen voor m'n blaas.
Hihi melanie! Een beetje voorbarig is inderdaad wel een juiste terminologie. Op zich prima, maar ik zou bang zijn dat het "de goden verzoeken" is. En daarbij denk ik iedere keer 'straks nog tijd zat'. Wel kijk ik om me heen (gisteren bijvoorbeeld nog bij ikea geweest) en benoem bv dingen om te kijken of vriend en ik op 1 lijn zitten. Ik slik naast foliumzuur ook een gewone multivitamine. Ik denk dat vitaminen speciaal voor de zwangerschap nu zeker nog niet nodig zijn en over die 'zwanger worden' pillen van de etos heb ik gelezen dat ze fijn zijn als je een hele lange cyclus hebt; dan schijnen ze die regelmatiger te kunnen maken. Voor regelmatige cyclussen schijnt het juist averechts te kunnen werken, dus dat zou ik niet doen als je nog niet weet hoe het zit. Verder volgens mij goed nieuws hier: uit een opmerking van vriend dacht ik op te kunnen maken dat hij er nu ook voor wilt gaan, alhoewel hij dat niet zo uitgesproken zei en het een beetje in het midden liet. Het kwam er in ieder geval op neer dat hij wachtte totdat ik echt het onderwerp even niet aan sneed, zodat hij onverwachts tegen me zou kunnen zeggen "kom, gaan we naar boven een baby maken". Dat plan heeft ie dus nu zelf onderuit gehaald, dus ik vind dat we straks wel vast aan de slag kunnen Ben benieuwd of als puntje bij paaltje komt hij dat condoom laat liggen, maar ik verwacht van wel! YES!
Klinkt positief Invuurenvlam. Ben benieuwd of ie t aandurft Over n week is m'n eisprong dus de komende week maar lekker vaak seks hebben. Ben altijd panisch geweest dat ik per ongeluk zwanger zou raken. Had altijd t idee dat t meteen raak zou zijn van bv een druppeltje voorvocht ofzo. Nu kan t me niet snel genoeg gaan. En vrees ik dat ik vast niet zo vruchtbaar ben als ik vroeger vreesde