Ha meiden, Mijn vorige zwangerschap is vol zorgen geweest. Vanaf 21 weken rommelde het al flink en met 25 weken ben ik opgenomen met weeën en een ernstig verkorte baarmoederhalsmond. Na 3 weken opname mocht ik met bedrust naar huis. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen maar het was flink spannend steeds. Nu ben ik opnieuw zwanger en wat denk je, een week na de 20 weken echo voel ik weer vanalles. Gespannen buik en erge menstruatiepijn. Nu heb ik voor de zekerheid mijn urine laten checken en daar vonden ze eiwitten in dus ik heb een ab kuur gekregen voor de zekerheid (en het is op kweek gezet). Maar ik ben er nu zo onrustig van en bang dat er zo weer een dreigende vroeggeboorte zit aan te komen Maar wil ook niet meteen het ziekenhuis bellen. Daar ben ik onder controle, maar pas volgende week weer een afspraak. Wat denken jullie, zal het gewoon van de (beginnende) blaasontsteking zijn?
Bij mij voelde een blaasontsteking idd als menstruatiepijn. Qua steken, krampen had ik niet bij de ontsteking. Als ik jou was zou ik gewoon bellen. Better safe then sorry!
Nu zwanger van de 4 de. Bij de eerste rond 20 wk veel harde buiken. Met 28 wk opgenomen geweest ivm 2 cm ontsluiting en harde buiken die dus overgingen in weeën. Uiteindelijk ingeleid 39.6. Vanaf het moment dat ik thuis mocht bevallen alles weer gedaan maar toen zette het niet door. Andere 2 zwangerschappen waren iets beter wat de harde buiken betreft ik ben bij allebei ingeleid aan het eind. Ik ben nu 20 weken en nu begonnen de harde buiken al eerder! Ik hoop dat ik optijd door heb dat het veranderd in weeën omdat ik het al normaal vind na 3 zwangerschappen en de eerste weeën ook altijd goed te doen vond en de laatste met 3 uurtjes bevallen. Sterkte! Zwanger zijn is leuk en bijzonder maar ook veel zorgen
Meid, bel toch gewoon als je je zorgen maakt! Je gaat jezelf toch niet op zitten vreten en wachten tot volgende week. Ik zou gewoon even bellen en je zorgen bespreken. Wie weet kan de afspraak worden vervroegd of kun je (vandaag nog) een belafspraak krijgen. Voel je niet schuldig door te bellen, daar zijn ze voor! En gezien jouw voorgeschiedenis begrijpen ze je echt wel. In het ergste geval begrijpen ze je niet, dat is dan pech voor hen
Ik zou ook echt gewoon even bellen hoor.. Een telefoontje van 5 minuten zorgt misschien wel voor een week minder stress?
Alsjeblieft bellen! Hopelijk komt het inderdaad van een blaasontsteking, maar extra controle kan geen kwaad met deze klachten en jouw voorgeschiedenis.
Met jouw geschiedenis zou ik zeker het ziekenhuis bellen! ik snap eigenlijk niet dat je twijfelt . Echt hup, nu doen.
Bedankt voor de schopjes onder de kont Voel me altijd zo bezwaard om te bellen Maar ik heb het gedaan en zit toevallig nu in de wachtkamer voor een check!
Alles zag er goed uit! Het komt waarschijnlijk dus toch van de blaasontsteking. Vooral gerustgesteld over het feit dat mijn baarmoederhalsmond nog een mooie lengte heeft Nu die pijn nog weg pff.. Bedankt allemaal!
Goed dat je gebeld hebt . Weten ze wat de dreigende vroeggeboorte veroorzaakt heeft de vorige keer? Ben benieuwd of er wat uit de kweek komt. Je hebt namelijk precies dezelfde klachten als ik, en bij mij wordt het veroorzaakt door een mega gevoelige bm icm dragerschap van gbs ( groep b streptokok) Spuit je proluton? Dit krijg ik deze zw en het lijkt wel de boel wat rustiger te houden vergeleken met mijn vorige zw. Verder ( misschien overbodig ) zoveel mogelijk rust. En dan ook echt plat. Opvang regelen voor de kleine, en stoppen met werken als je dat nog niet gedaan hebt.
Ja ik ben er ook niet echt gerust op allemaal. Maar wel opgelucht over die bmhm lengte! De artsen maken zich niet zo'n zorgen omdat het ondanks de dreigende vroeggeboorte uiteindelijk gewoon goed is gegaan.. ik heb dus nu geen medicatie daarvoor. Het is ook niet bekend wat de oorzaak toen was. Ja ben ook wel benieuwd naar die kweek.. Volledige rust vinden ze ook niet nodig, wel 'wat rustig aan doen' Volledig is ook moeilijk te organiseren als daar geen advies voor is.. mijn dochtertje gaat nu naar school dus halen en brengen, werken doe ik nu vooral vanuit huis. Maar goed als er weer aanwijzingen zijn dat het iets op mijn bmhm doet stop ik zeker met alles. Maar wil nu juist ook zo graag alles kunnen doen en met mijn buikje pronken wat ik de vorige keer ook nooit heb kunnen doen.. maar zware dingen doe ik zeker niet nu. Maar hoe gaat het met jou? Echt fijn dat je nu op een wat 'veiligere' termijn zit!!
Ik vind ze eerlijk gezegd best laks ook gezien je verleden. Ik lig momenteel opgenomen met een flinke blaasontsteking en onrustige buik. Ondanks dat mijn bmh nog mooi lang is 5 cm nemen ze geen risico.