100+ en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mini me, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tessie80

tessie80 Actief lid

26 okt 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Laura, hoe moet dat dan als je volgens haar teveel bent aangekomen? Je mag toch niet gaan lijnen nu?

2. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik vind het zo vervelend om te horen dat er overal bitches van verloskundigen en gynecologen zijn! ze moeten jullie helpen, steunen en advies geven. jullie horen er niet tegen op te kijken omdat je dan weer een preek krijgt.. kun je niet een aanvraag doen om bij een ander te komen?
    lijkt me niet leuk zo, je moet juist van je wondertje genieten en niet stressen omdat iemand anders gaat lopen zeiken.

3. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

22 sep 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Nou,ik kreeg met 20 weken een gesprek met een co-assistente.
    Toen was ik 5 kilo aangekomen, zij zei tegen mij valt nog hartstikke mee en lijnen mag je nu niet!

Mijn gynaecoloog doet moeilijk, ik weet niet stel ik kom er morgen en ben wel weer flink aangekomen enige wat zij kan doen is gaan zeuren.
    Ik heb er ook al aan gedacht om een andere te nemen, maar dan word het toch een collega van haar en ben bang dat het ongemakkelijke situatie's gaat opleveren.

Gelukkig moet ik niet meer zo lang, en ben redelijk snel van haar af.
    Weet in ieder geval mocht ik ooit nog een keer een kindje krijgen, dan ga ik proberen om bij een verloskundige te komen.

Zodra ik mijn wondertje op de echo zie, interreseert het me niet zo veel meer wat zij zegt :)

4. kelly23

kelly23 Nieuw lid

12 feb 2009
    4
    0
    0
    den bosch
    is wel vervelend om zo op controle te moeten.
    ik ben een paar keer bij een gyneacoloog geweest omdat ze d8en dat ik zwangerschapssuiker had (gelukkig niet). nu was zij super aardig, ik heb meer last van lullige opmerkingen van mijn verloskundige. zo van ja je hebt niet bepaald maatje 34. nou ja schoot niet op.

5. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

22 sep 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Ik vind vooral dat die van mij alles afschuift op mijn overgewicht.

Als ze het hartje niet kunnen vinden (een ander vind hem zo, dus zij zoekt verkeerd) dan zegt ze komt door je overgewicht.
    Mijn bekkeninstabiliteit komt door mijn overgewicht.
    Zij vind ook dat ik persé naar een psychiater moet, heb nu maar een afspraak gemaakt zodat ze niet meer kan zeuren.
    Ga naar die afspraak, en ben goed in een psychiater "onder de tafel te lullen" !
    Oké, ik heb bps en ben jong maar het is onzin dat ik geen kind op zou kunnen voeden of er problemen mee ga krijgen.

Die dingen (hoe zij hamert op een psych hoe mijn maatschappelijk werkster het elke keer over jeugdzorg heeft) maken mij juist onzeker.
    Wil hier niet te ver op doorgaan,ben bang voor nare reacties en meelezers maar heb in een diep dal gezeten, en ben er nu ook alleen uitgekomen.
    Zulke mensen helpen mij er soms alleen maar dieper in, ik weet zelf eigenlijk het best wat ik wel en niet kan of wil..:)

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Alle atsen schuiven alle klachten af op je overgewicht. Ooiut had ik RSI aan beide polsen, eerste wat de bedrijfsarts zei toen ik wa sgaan zitten was"tja..je bent wel érg zwaar he? " Waarop ik meteen heb gezegd, dat dat van geenerlij belang was, tenzij ik de hele dag op mijn handen liep.

Ik heb enkele hypermobiele gewrichten,. dse eerste orthopeed die ik bezocht weet het ook aan mijn gewicht. de tweede vertelde me, dat ik wle wat meer last ervan had door mijn gewicht, maar dat ik nooit klachtenvrij zou zijn geweest, zelfs niet als ik superslank was.

Ik ben er inmiddels al redelij aan gewend, maar kan me er stiekum nog altijd erg kwaad over maken. Dik is niet per defintie ongezond. Ik ken plenty dunne dames, die verre van gezond zijn, dus...

7. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

22 sep 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Ik weet ook heus wel ben gewoon te dik, heel wat kilo's minder zou wel iets gezonder zijn.
    Maar om te elke keer met de doppler te proberen en dan een co assistente laten proberen en dan lachend zeggen het lukt niet he, komt door het overgewicht etc.
    Het is wel even elke keer schrikken als ze geen hartje kunnen vinden!

Maar volgens mij zijn er meer slanke dames met klachten rond om de bekken.
    Heb gewoon het idee, dat mijn gyn even wil laten weten dat ze het zoveel beter weet.
    Ik ken mijn lichaam gelukkig redelijk.
    Heb haar een paar keer gezegd het gevoel te hebben dat er iets uit zakt van onderen, en volgens haar moest ik dan maar eens laten controleren of ik geen blaasontsteking had.

Kom bij de fysio en die zei me meteen dat zijn je bekkenbodem spieren!
    Ene oor in, andere oor uit met die gyn. van mij!

8. kelly23

kelly23 Nieuw lid

12 feb 2009
    4
    0
    0
    den bosch
    nou laura weet je zeker dat je bij hun wil blijven en niet toch een ander zoeken. dat is echt belachelijk hoe het bij jou aan toe gaat.
    de verloskundige moet er juist een leuke tijd met je van maken, vind ik dan.
    maar bij jou zijn ze goed bezig met het tegenovergestelde. het is eigenlijk gewoon lagere school pesten. lekker kinderachtig van ze

9. jolanda666

jolanda666 Actief lid

30 okt 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    De vk heeft bij mij nog geen een opmerking gemaakt over mijn gewicht. En als ik er zelf over begin dan zegt ze dat je niet alles kunt hebben. Behalve mijn gewicht is alles ook goed: ijzer, bloeddruk, suiker, bloed en voel me ook goed. Erg jammer dat sommige vk daar wel opmerkingen over maken!

10. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

22 sep 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Ben vandaag geweest, en ze heeft het eindelijk eens nergens over gehad!
    Moest niet eens op de weegschaal, en hoef pas over 4 weken weer te komen.

Maar ben ik nou echt de enige die zulke opmerkingen krijgt? :)
    Het kan toch voorkomen dat ik gewoon geen klik heb met mijn gyn?

11. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    hoihoi,

Ik ben een nieuwtje in jullie club ;)
    Had vanmorgen een positieve zwangerschapstest!
    Ben zwanger van ons 3de kindje.
    Voordat ik zwanger werd van de eerste, was ik 87 kilo.Na 2 zwangerschappen en veel eten woog ik halverwege vorig jaar 106 kilo. In oktober besloten te gaan lijnen omdat ik toch graag weer zwanger wilde worden.
    Ik weeg nu 100,5 kilo. Toch probeer ik om de komende weken nog wat af te vallen.

Kijk er nu al tegenop om strax bij de verloskundige weer op de weegschaal te gaan staan :(

12. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Allereerst welkom en gefeliciteerd Meliske!

Afvallen terwijl je zwanger bent is geen goed idee. Je hebt de voedingsstoffen hard nodig. Wél kun je nog beter overwogen keuzes maken in de zaken die je eet en er ook voor zorgen dat je de hele dag door kleine beetjes eet. Dat helpt je verbranding hoger te maken of in ieder geval op peil te houden. Maar echt op diëet gaan als je zwanger bent, wordt echt ten strengste ontraden!

Ikzelf ben onder begeleiding van een afvaldeskundige van de fertiliteitspoli. Nu ik onverwacht toch zwanger werd voor ik kon gaan diëten, ben ik dus ook niet op diëet, maar hebben we mijn eetgewoonten nog eens heel goed onder de loep genomen en verder aangepast. Zodat ik in ieder geval zo min mogelijk ga aankomen. Ik bleek, bijvoorbeeld, te laat te ontbijten en te weinig tussendoor te eten.

Wie weet kun jij ook wel begeleiding krijgen van iemand..een diëtiste ofzo. Zodat je zo gezond mogelijk je zwangerschap doorkomt.

Succes!

13. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    goedemiddag allemaal :)

Allereerst welkom Meliske en gefeliciteerd met je positieve test :)
    Zoals hierboven al beschreven staat zou ik niet proberen om af te vallen maar gezond te eten. Dat is veel beter voor je baby en jezelf. Wie weet kom je wel helemaal niet zoveel aan.

Ik zie de laatste dagen veel berichtjes voorbijkomen over verloskundige en gynacologen die telkens over het gewicht beginnen.
    Wat ontzettend vervelend, ik mag mij gelukkig prijzen dat ik alleen de eerste en laatste keer op de weegschaal hoef. Wat is het toch enorm balen als je steeds maar weer beoordeeld word op je gewicht.
    Terwijl je wsl verder hardstikke gezond leeft.

De enige beperking die ik tot nu toe heb is dat ik niet thuis mag bevallen (maisonettewoning en de ambulance broeders tillen niet boven een bepaald gewicht) dus word het poliklinisch. Ik heb me erbij neergelegd en vind het nu wel ok.

Mijn gewicht is met 17 weken tot nu toe bijna niet gestegen, het schommelt een beetje tussen de 7 ons en een kilo.
    Ik zie het als mooi meegenomen voor nu want weet dat de meeste vrouwen in het laatste trimester flink groeien. Mijn lichaam veranderd wel superveel en heb nu bijna 1 mooie bolle buik ipv twee :oops: dus wat betreft dat nog even doorgroeien

14. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    dat zijn de mooie buiken mini me. groei nog maar ff lekker door!

15. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Hoi dames,
    Ik lees sinds zondag met jullie mee en lees veel negatieve dingen over vk en gyn. Ook mijn vk is niet altijd even subtiel met hoe ze iets zegt. Ik vind ook dat er soms teveel nadruk wordt gelegd op het overgewicht tijdens de zwangerschap. Ik had zelf al aangegeven graag in het ziekenhuis te willen bevallen en tot voor kort had ik daarvoor geen medische indicatie dus zou ik het zelf moeten betalen. Vorige controle bij de vk gaf ze me te kennen dat ik boven een bepaald BMI zit en dus onder begeleiding van de gyn MOET. Ik vond het geen probleem, zij dacht geloof ik dat ik het niet al te leuk zou vinden. Maar nu heb ik alsnog mijn medische indicatie :)
    Vandaag had ik dan mijn 1e controle via de gynaecoloog. Men wat een verademing! Het was een hartstikke aardige man! Rustiger en geinteresseerder dan de vk's die ik tot nu toe heb gehad! Blijf nu bij hem onder controle en als kadootje krijg ik bij 34weken een groeiecho omdat hij in de gaten wil houden dat het kindje niet te hard groeit. Helemaal prima toch ;)
    Zo zie je maar weer dat er ook positieve verhalen te vertellen zijn :)

16. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    hellen, bedankt voor je antwoord, ben ook zeker niet van plan om heel streng te gaan lijnen, maar opletten kan nooit geen kwaad natuurlijk. Ik weet van mijn andere zwangerschappen dat ik vaak dacht, owwww ik ben zwanger dus ik mag.... nu ben ik zeker van plan om dat niet te doen. Heb het geloof ik ook niet zo goed omschreven in mijn vorige verhaaltje.

mini me, fijn is dat he als je ineens maar 1 buik heb, waar je ook nog is super trots op bent ;)

jessie, wat fijn dat het zo goed bevalt bij de gyn! en een extra echo is altijd leuk!

17. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

22 sep 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Hoeveel echo's hebben jullie allemaal gehad dan?
    Ik ben bijna 26 weken en heb al 10 echo's gehad!

Het is altijd leuk om te zien, maar ik vind het niet zo bijzonder meer (de echo opzich dan) vind het natuurlijk heel fijn om mijn wondertje te zien, en te zien dat hij (ja een gezonde jongen!) het goed doet.

Hebben jullie problemen gehad met dat de gyn of vlos het hartje niet kon vinden?
    Heb dit nu al 2 keer meegemaakt, de 1e keer schrok ik me een hoedje, de 2e keer wist ik dat het goed zat.

18. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    dat zijn inderdaad veel echo's.. maar beter te veel dan te weinig he!

19. jolanda666

jolanda666 Actief lid

30 okt 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    Jessie 81 wat is je bmi dan? Heb zelf bmi van 37 en loop bij vk. Men heeft daar nog geen opmerking over gemaakt dat ik bij een bepaald bmi naar de gyn zou moeten dus ben wel benieuwd naar je bmi.

20. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Vandaag de eerste controle bij de Gyn gehad.

Ik moest eerst mijn bloeddruk meten en daarvan gign ie volgens mij alleen nog maar verder omhoog, want het was het astronomische getal van 154 over 92 :confused: Ik kreeg al te horen dat ik na mijn consult even moest komen liggen om de bloeddruk in rust te meten. Toen op naar de Gyn.

De gyn had me nog niet eerder gezien na haar mededeling aan mij, dat ik niet in verwachting kon raken, dus het was een heel leuk weerzien. Ze was oprecht blij voor me en zeer geïnteresserd. Toen weer een echo. Nou...wurm is op de kop af 2,5 cm en dus lekker gegroeid. Nog méér dan vorige week was er goed te zien wat wat is. Het hartje klopte goed en ja...het was gewoon zooo mooi om dat kleine ding weer te zien . Ben er helemaal verliefd op :)

Toen plassen en bloedprikken en toen weer de bloeddruk. Dankzij de rust en mijn ontspanningsoefeningen heb ik de zaak goed kunnen laten zakken. De laagste meting was 125/78 en de gemiddelde kwam uit op 125/85, voor iemand met mijn omvang echt heel keurig.

We zijn toen - ik had net even weinig last van misselijkheid- maar even een bak thee met appelstrudel gaan doen om dit te vieren . Ik houd me verder keurig aan de eetvoorschriften van de afvaldame ( waar ik vrijdag weer heen moet) dus één keer zo heel af en toe moet kunnen, niet?

Volgende afspraak: 19 maart.

Oww..en de foto staat in mijn album , natuurlijk.

Deel Deze Pagina