100+ en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mini me, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

22 sep 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    @ Hellen1971

Mooi he, dat het bij 9 weken al zo'n baby'tje is!
    Ik had ook met 9 weken en 3 dagen een echo, en je zag zelfs een armpje met handje wat richting het mondje ging.
    Had zelf verwacht met 9 weken nog een garnaal te zien :)

Enne appelstrudel zit appel in, heb je je portie fruit ook weer gehad ;)

2. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hellen1971,super dat het allemaal zo goed gaat :D
    Mooie echo foto's ook,leuk hoor!

3. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

hoihoi..

ik ben zelf ook 100+ kilo.. en laatst moest ik weer naar de verloskundige toe.. en ze vroeg of ik op de weegschaal wilde staan..
    ze zei,. het hoeft niet persee, het is maar wat jij wilt..

dit is dus echt het tegenovergestelde van wat ik hier allemaal lees.. maar dit is toch ook niet echt normaal lijkt me?
    dat ik mij niet persee hoef te wegen.. zo kunnen ze mijn gewicht toch ook niet bjhouden? als ik het zelf niet wil doen?

4. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

22 sep 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Ik moet waarschijnlijk ook iets brutaler worden.
    Laat me alles zeggen, en neem te snel iets van een ander aan.
    Had vroeger mijn mond op de juiste plaats, maar het lijkt wel hoe ouder is word hoe minder ik dat heb! :)
    Moet opnieuw leren om van me af te bijten, heb nu wel in de gaten dat mensen het zien als je onzeker bent en je dan juist zo behandelen.

5. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo dames! Ik kom me hier ook maar eens melden. Ik ben net geen 100 kilo maar neem aan dat ik wel welkom ben ;) Zal me even voorstellen: ik ben vandaag precies 12 weken zwanger, en heb maandag een geweldige echo gehad. Grumpie was goed aan het springen en zwaaien, echt super! In mijn vorige zwangerschap ben ik (jawel) 35 kilo aangekomen, en omdat ik borstvoeding geef heb ik nooit echt kunnen lijnen. Ben er wel meer dan 20 kwijtgeraakt maar goed voor die laatste kilo's zou ik toch echt meer moeten doen dan alleen gezond eten en bewegen heb ik gemerkt. Alleen zoveel aankomen wil ik echt nooit meer, en let nu dus wel goed op wat ik eet. Ik mag 1 keer per dag een beetje snoepen van mezelf, en dat gaat tot nu toe prima ben er nog niets van aangekomen. M'n porties zijn ook al kleiner omdat ik erg last heb van maagzuur. Oh ja, en zoals jullie kunnen zien heb ik een dochter die volgende maand 2 wordt. Ben verder 1.85 lang en heb maat 46/48 en vind kleding kopen een ramp! Als het al goed om m'n benen zit zijn m'n pijpen veel te kort. Heb 1 fijne broek gevonden bij de C&A. Tijdens de zwangerschap van m'n dochter vond ik het vreselijk om bij de vk op de weegschaal te moeten staan, en heb me dan ook voorgenomen om dat nu absoluut niet meer te doen. Ze mogen precies weten wat ik weeg, maar ik weeg me wel thuis. Een last van m'n schouders moet ik zeggen, het kamertje voor de controles (RR, HB en wegen) is naast de wachtkamer en de deur is altijd open. Vreselijk vond ik dat. Maar goed heel verhaal weer, ga even een boterham eten met m'n dochter. :D

6. jolanda666

jolanda666 Actief lid

30 okt 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    Welkom paprika!
    Gisteren naar vk geweest en hartje gehoord, echt mooi hoor. Baarmoeder voelde goed, bloeddruk goed en ben nu 2 kilo aangekomen (ben nu 18 weken). Als er geen gekke dingen gebeuren dan blijf ik gewoon bij de vk. Ze kunnen alleen niet goed checken hoe groot je baby is en daarom krijg je extra echos en controles.
    Weten jullie ook hoeveel je mag aankomen bij zwangerschap als je overgewicht hebt (in mijn geval bmi van 37)?

7. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Volgens mij is zo min mogelijk gewoon het beste. Ik ben nu, met een nieuw eetpatroon (dus geen dieet) in een maand tijd 2,5 kilo kwijt. Ze hopen, dat er nog 1,5 afgaan voor ik het 2e trimester inga en dan mikken we op een zo lang mogelijk gelijkblijvend gewicht en anders een lichte stijging.

Maar als je al heel zwaar bent, is het altijd het beste om zo min mogelijk aan te komen. Alleen dus zonder te diëten, want dat is weer niet goed.

Ik eet dus de hele dag door kleine beetjes ( grazen noemen ze dat en dat schijnt je verbranding omhoog te schroeven). Verder eet ik zo vetarm en vezelrijk mogelijk. En zoals je kunt zien: dat werkt voor mij!

8. jolanda666

jolanda666 Actief lid

30 okt 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    Heb net ff in een boek gelezen dat je tussen 7 en 13 kilo mag aankomen bij overgewicht en dat je tot week 20 25 procent aankomt dus dan zit ik wel goed denk ik. Ik kan ook nog steeds mijn eigen broeken aan.

9. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    vandaag bij miss etam geweest voor gewone kleding (ben nog niet zwanger he) maar ging toch even in de positie hoek kijken en ze hebben weer heel veel leuke dingen dames! (vind ik tenminste)
    zelf 2 broeken en 2 jurkjes (voor over de broek of legging) gekocht.

10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik ook :) best fijn

11. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ja vind ik ook maar de zwangerschapskleding gaat daar maar tot 48 en dat gaat hier dus niet lukken!

12. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    oh echt waar, heb eerlijk gezegt niet naar de maten gekeken omdat ik het nog niet nodig heb.. wel jammer zeg.. ik zit er dan eigelijk ook net 1 maat boven..

13. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    ik las bovenstaande berichten maar bij mis etam kloppen de broekmaten niet hoor. Ik heb normaal spijkerbroek maat 52 en de zwarte broeken van miss etam 50. nu heb ik 2 positiespijkerbroeken daar gekocht en wat denk je maat 46. Dus zit je normaal in ongeveer 50/52 zal ik het toch eens proberen

14. FairyLaughs

volgens mij gaan de broeken bij miss etam echt wel tot maat 50/52 ofzo...

misschien moet je eens bij grotere filialen kijken dan ?

15. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Nee de positie gaat echt maar tot 48,sommige modellen vallen idd ruim maar lang niet alles.De gewone grote maten gaan wel tot 54/56.Tot voor een paar weken terug werkte ik nog bij Miss Etam vandaar dat ik het weet.

16. FairyLaughs

ow.. ja dan heb ik me daarin vergist ;)

17. krumpie

krumpie Actief lid

4 dec 2008
    221
    0
    0
    noord holland
    ik heb na de termijnecho nu 2 normale controles gehad en bij beide controles was onze prinses te eigenwijs om haar hartje te laten horen..

gelukkig heeft mijn verloskindige een eigen echo apparaat en doet ze niet moeilijk en pakt eigenlijk binnen de minuut de echo..

laatste keer lag ons meiske met haar rug naar mijn buikwand toe en aangezien mijn placenta ook voor ligt vond de VK het niet vreemd dat er niks te horen was ;)

Al met al heb ik inmiddels 5 echo's achter de rug en ik moet zeggen dat ik het helemaal niet vervelend vind dat ik steeds weer een plaatje mee krijg :)

18. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Vandaag zw-test gedaan en helaas weer negatief :( Ik ben in september gestopt met de pil en een keurige cyclus gehad van 31/32 dgn maar de laatste keer was ie 38dgn en zit nu weer op dag 37,word er zo onzeker van,ben echt bang dat ik niet zwanger kan worden (door mijn overgewicht).
    Hoe lang duurde het bij jullie tot je zwanger was en wat was je gewicht/lengte?

19. FairyLaughs

mijn gewicht is 102 kilo ongeveer en ik ben 183 cm lang..

en bij mij.. nou ik heb er helemaal geen moeite voor hoeven te doen, om zwanger te raken..
    bij mij was het niet gepland.. en toen deed ik een test.. en het was raak.. !

20. jolanda666

jolanda666 Actief lid

30 okt 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    ben 1.80, woog 120 kilo (bmi 37) bij begin zwangerschap (was 36 toen ik zwanger raakte) en heb er anderhalf jaar over gedaan.

Deel Deze Pagina