Ik ben 1.65m en 120 kg....en ik had één keer een eisprong (normaal dus niet) en werd geheel spontaan zwanger. Het kan dus wel! Ik heb inmiddels 5 echo's gehad. 2 Vanwege een vermoedde buitenbaarmoederlijke zwangerschap, 1 vanwege een bloeding. 1 Termijn echo en 1 bij de eerste controle door de gyn ( dat was woensdag een week geleden). Nu moet ik wachten tot de 13e week...de volgende controle.
Het gaat nu allemaal wel goed Hellen? Wat een stresstoestanden moeten dat geweest zijn! Mijn gynecoloog heeft gezegt dat het niet nodig is me zorgen te maken en dat de meeste vrouwen gewoon zwanger worden met overgewicht,huisarts zei hetzelfde.Maar ik ben gewoon bang dat ik tot de groep pechvogels val.Ik wil proberen af te vallen,maar hoe ik dat (weer) moet gaan aanpakken weet ik nog niet!
Ja, dat was heel stressvol. De vader en ik wonen ook nog niet samen (mijn sollicitaties zijn door deze toch onverwachte, maar zéér welkome zwangerschap, ook in het honderd gelopen) dus ik moest ook veel alleen doormaken. Nu gaat het wel goed, geloof ik. Moeilijk te zeggen he. Geen bloedingen enzo meer. Maar nog niet ver genoeg zwanger om het kindje te voelen. Spannend dus, tot aan de volgende echo. Sommige vrouwen hebben dus problemen met zwanger worden als het lichaamsvet teveel oestrogeen afgeeft. Dat is dezelfde stof als er in de pil zit en dat houdt dus een eisprong tegen. Goede nieuws is, dat als je tot die categorie zou behoren, vaak een gewichtsverlies van 10% al voldoende is, om alsnog de zaak te normaliseren. Maar ik ken eigenlijk vooral dikke vrouwen die probleemloos zwanger werden en bleven en die ook goede bevallingen hadden. Zwanger worden was, tot het ene ei, dus wel een probleem, zwanger blijven en goed bevallen..daar heb ik nu mijn hoop op gevestigd. Met elke week groeit het vertrouwen.
Ja ik hoop maar dat ik ook tot die catogorie behoor en me voor niks bezorgd maak! Jeetje wat een toestand?! Ga je wel samen wonen voor de baby er is?! Heel veel sterkte de komende weken! (en zowiezo natuurlijk heel de zwangerschap).
Ik vind het niet vervelend om te zien dat die van mij het goed doet, maar vind het wel jammer dat het niet zo heeeel bijzonder meer is. (wil niet verwend over komen hoor! ) Maar ik krijg niet altijd een foto mee jammer genoeg..
@ gijsje: Ik ben 1.72cm en woog 119 kilo toen ik zwanger raakte. In de 5e poging eerste maanden best wel gericht op vrijen rond de ovulatie. Hierna het meer los kunnen laten en bingo! Misschien niet zo een fris praatje maar het heeft mij geholpen: Als ik rond mn ovulatie zat merkte ik dat mijn baarmoederslijn wat dunner en (draderiger) werd. kan je zien als je het tussen je duim en wijsvinger heb en ze dan van elkaar doet, zie dan dat het draderig is (=eisprong). hieraan kon ik zien dat ik dicht bij de eisprong zat. een paar keer rond deze tijd een ovulatietest gedaan. kwam er zo achter dat mijn eisprong 4 dagen later was dan de standaard berekening. En ik maar denken dat ik mijn lichaam goed kon hihihi. In het begin dus ook op de "verkeerde" tijd gevreeën. Weet niet of je er iets mee kan maar ik hoop voor je dat je snel zwanger mag raken
Thanks mini me, Kan ik ook wel in de gaten gaan houden. Ik ben de vorige x waarschijnlijk te snel gestopt met ovu testen.
OMG.. ik ging net op de weegschaal staan.. de vorrige keer bij de verloskundige woog ik precies 100 kilo.. toen was ik 10 weken en 3 dagen zwanger.. nu ben ik 14 weken en 6 dagen.. en woog ik op mijn eigen weegschaal 105 kilo.. ben ik 5 kilo aangekomen in 5 weken... ?Misschien dat er een verschil in zit doordat het 2 verschillende weegschalen zijn.. ? maar hebben jullie niet wat tips,.. die het honger(snoep) gevoel wat minder maken? want ik wil niet echt 25 kilo aankomen strakjes?
Er kan heel goed verschil zitten tussen de twee weegschalen, had dit ook de eerste keer bij de verloskundige. En thuis weeg ik zonder kleding en daar met + schoenen. Wat betreft snoeptips probeer de gezondere dingen alvast in huis te hebben. zoals:komkommer, cherrytomaatjes, kleine worteltjes, fruit (kiwi, appel, sinasappel), en als je wilt "snoepen" kan je bv een appel poffen met rozijntjes. ook een handje noten is heel gezond, let er wel op dat er geen notenallergie in de familie is, want dan is het weer niet goed voor je. En als je verder 5/6 boterhammen per dag eet met je zuivel dan scheelt het ook al in de trek. (door regelmatig kleine beetjes te eten) In ieder geval succes
Enige tips wat ik heb voor niet snoepen is, zorgen dat er niet veel snoep in huis is en voor dat je naar de winkel gaat goed eten zodat je daar niet allemaal lekkere en snelle dingen haalt omdat je trek hebt. Bij de aldi heb je van die snoeptomaatjes, en tomatenzout (kruiden voor over de tomaat) is heeeeerlijk als je zin in iets hartigs hebt ! Heb zelf de hele dag door zin in meloen, is natuurlijk heel gezond maar je betaald nu 2 euro per meloen.
Ik vind japanse mix (zonder pinda's) ook wel lekker als je even klaar bent met worteltjes,tomaatjes etc.Ben zowiezo gek op verschillene soorten fruit,ik pak dan een appel/sinaaappel of wat dan ook lekker met een schaaltje en mesje in de bank zodat ik lang bezig ben (terwijl m'n man een zak chips achterover werkt!)
Ik vraag me toch een ding af: ik ben model "michelinvrouwtje". Dan zal het zeker ook wel zo zijn, dat je mijn buiikje pas veel later een keertje gaat zien, of niet? Ik heb wel gehoord van vrouwen met overgewicht, waarvan na de bevalling tegen hen werd gezegd "Ik wist niet eens dat je zwanger was". Dat zou ik best jammer vinden, als het niet te zien is. Ik merk al wel, dat mijn taille aan het verdwijnen is, mja..als je vrij fors bent, vallen zulke verschillen niet echt op...
Ik heb hier hetzelfde hoor Hellen,ben dan nog wel niet zwanger maar ben bang dat er niet erg veel te zien valt bij mij als het zo ver is,vooral omdat ik van mezelf al een dikke buik heb. Mischien dat je zo'n (zilvere)bal met zo'n klein geluidje om kan hangen ofzo hihi
wil je niet ontmoedigen maar ben morgen 20 weken zwanger en je ziet nog helemaal niets, heb nog steeds 2 buiken en merk zelf nog geen verschil. enige voordeel is dat ik mijn eigen broeken nog pas he he. ben ook nog maar 3 kilo aangekomen tot nu toe.
Hoi Helen, Hier ook iemand met helaas nog twee buiken Ben in totaal nu 2 kilo aangekomen maar mn lichaam is enorm veranderd met name mijn buik. Rond mn navel loopt er nog een diepere rand waardoor het nog net geen een geheel is. Balen maar denk dat dit met twee weekjes misschien wel weg is en dan ga ik voor de buikband En dan mag iedereen het zien,maar niet aankomen want ik merk dat ik dat supermoeilijk vind (behalve van mn man dan.) Mijn moeder heeft nogal de neiging om ongevraagd over mn buik te gaan zitten wrijven en ik word dan heel boos van binnen (heeft ook nog wel iets met vroeger te maken hoor ) Ik heb hier tot nu toe nog niets van gezegd maar ga dit denk ik nog wel doen hou dit niet nog eens 21 weken vol hahahaha Dus nog even volhouden en dan heb jij wsl ook 1 mooie bolle buik
@buikjes.. ik had pas rond 28 weken echt een mooie buik aan het krijgen. op een gegeven moment voelde ik me gewoon dik.. net of iedereen denkt dat je gewoon te veel gegeten had! Maar na een tijdje kwam toch mijn buik hoor! En heb er echt van genoten!
Hallo allemaal, Hier ook een rubensmeisje, die opnieuw in verwachting is. Bij de 1e was er pas rond de 25e week echt wat te zien bij mij. Kwam wel doordat mijn baarmoeder naar achteren lag, zeg maar. In totaal ook maar 8 kilo aangekomen. Ben wel benieuwd hoe het nu met de 2e gaat.
Misschien een rare vraag, maar goed.. Maken jullie ook buikfoto's? Ik ben nooit blij geweest met mijn buik, en ik vind het dus raar om de groei van mijn buik vast te leggen. Ik ben er wel heel blij mee hoor, en erg trots. Ben nu 14 weken en het is echt al een beetje zichtbaar. Ik ben bang dat ik later spijt krijg als ik geen foto's maak, maar voel me ook een beetje opgelaten om foto's te maken. Hoe denken jullie hierover?
Ik geloof, dat ik pas buikfoto's maak, als het ook echt een mooie ronde buik is. Ik heb er echt geen zin im om met mijn 2 buiken vereeuwigd te worden. Bah..lelijk!
hoi pien, ikzelf maak pas foto's als het 1 mooie ronde bol is net zoals hellen al schreef. Mocht je zelf nu twijfelen of je al niet eerder foto's wilt dan maak je ze toch gewoon. je hoeft er op dit moment nog niets mee bewaar ze gewoon. Je kan ze wel later nog weggooien maar je buik bij 14 weken kan je nooit meer maken succes