100+ en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mini me, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

22 sep 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Ik heb ook echt 2 buiken, zelfs de onderste is een hangbuik.
    Zit niet met mijn overgewicht, wou natuurlijk wel dat ik alles wat meer in verhouding had (minder buik meer kont :p )
    Heb 1 buikfoto van 22 weken in mijn album, en nu met ongeveer 28 weken is het een echte dikke zwangerschapsbuik.
    Zelf heb ik het niet zo in de gaten, je buik groeit iedere dag en ik zie mezelf dagelijks dus dan valt het niet zo op.

Maar denk toch dat het per persoon verschillend is, zoals mijn moeder (heel slank) had met 40 weken een buikje alsof ze 5 maandjes zwanger was.

Als ik jullie was, zou ik gewoon foto's maken, en ze bekijken of je het verschil al goed kunt zien.
    Tegenwoordig met de digitale foto's kun je ze ook weer deleten ;)
    En ook over buikbanden, gewoon dragen!
    In die buik die je van jezelf hebt zit toch een mooi wondertje,dus lekker showen dames !:D

2. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik heb gelukkig meer kont dan buik. dus ik denk dat die bij mij straks (ooit) wel snel genoeg te zien zal zijn.. tenminste dat hoop ik.
    en jolande6666 als je dit volhoud dan ben je na de bevalling wel gelijk 20 kilo lichter.

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    nu mag ik eindelijk echt mee praten want ben 100+ en ZWANGER!
    kan het nog steeds niet geloven hoor.. al heb ik het al op 5 onderwerpen gezegt waar ik mee klets, blijft onwerkelijk... maar vind het geweldig!

weetje wat wel voordeel van ons is dames, bijna al mijn jurkjes kan mn buik gewoon in groeien.. dus straks enkel wat broeken nodig..

4. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    whow geweldig lijkt me dat zeg! vanaf hoeveel weken kan dat? wil ook zn ding dan..

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ze zeggen vanaf 12 weken. Maar de één hoort het soms al bij 10 weken (las ik) en de ander pas bij 16 weken. Hangt ook een beetje af van waar het kindje in je baarmoeder zit, zo schijnt het.

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    hihihi klopt hellen want de vk kon bij mij met 12 weken met alle wil van de wereld het hartje niet vinden.
    (resultaat was wel een spoedecho omdat we toch zeker wilden weten wat ons te wachten stond, een springboon dus ;) )

Ik had bij de wehkamp een broek gekocht, een maat kleiner dat ik heb omdat dit geadviseerd werd (ze vielen groot uit).
    Die kreeg ik woensdag binnen maar jeetje zeg wat een hobbezak, maatje 46 was het maar ze kunnen er beter bij zetten dat het ding lang uitvalt.
    Als ik de pijpen zo houd dat ze bij de voeten goed zitten (zeg maar) dan komt de bovenkant van de broek bij mijn kin uit :confused: .
    Met andere woorden die gaat retour.

Ik ben wel blij met de A lijn die nu mode is hoor, veel makkelijker om bovenkleding te kopen als toen met Kylian.

Groetje sAnita

7. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Marieken,super! Gefeliciteerd \:D/

En Hellen,wat mooi :)

8. mijnengel

mijnengel Actief lid

10 mei 2008
    106
    0
    0
    schoonmaakster
    den haag
    ik ben ook een 100+ en ben bijna 3 maanden zwanger van mijn tweede kind.en je kan al aardig wat zien bij mij.Zelfs mijn broeken beginnen sinds deze week strakker te zitten en je ziet toch echt een zwangerschapsbuikje.

9. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

22 sep 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Marieken, Gefeliciteerd :D

@ Hellen , ik ben dan wat verder maar als ik het hartje even niet kan vinden dan zet ik mijn buik uit.
    Vaak hoor ik het hartje dan wel.
    Moet wel toegeven heb soms een paar keer een half uur naar mijn eigen hartslag liggen luisteren tot ik toch ook iets op de achtergrond hoorde haha!

10. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    gefeliciteerd marieken! leuk he eindelijk een zwangerschapsbanner hihi

HOERA VANDAAG 20 WEKEN!

Gisteren zijn we op pad geweest voor een behangetje, poeh dat valt toch niet mee. Wsl hebben we er een gevonden. ik ga morgen het boek nog even lenen zodat we het in het kamertje kunnen bekijken.
    a.s vrijdag zal de kledingkast wel komen en dan schiet het toch wel op.

11. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    klinkt goed, hier zal ook een winnie te pooh thema komen denk ik, vind ik erg leuk!

12. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    @ marieken hahaha ik bedoelde poeh dat valt niet mee ipv winnie de pooh

13. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    hahaha stom verkeerd gelezen! wat voor behang is het geworden dan?

14. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    hihi geeft niet hoor ;) het is een heel lichtcreme/geel behang met kleine afbeeldingen van een bijtje, vlindertje een bal en nog iets (vergeten :rolleyes: ) en dan een band met beertjes en de (kleine)bijtjes en vlinders en de kleurtjes van de bal komen terug in de ballonnen die de beren dan vasthouden. in de band zitten wat (Pastel)groene tinten met hetzelfde creme als het behang.

Het was echt iets dat we beidde zeiden ja dit is iets voor de babykamer.
    We hebben verder wat bruintinten in de kamer dus dit paste wel mooi.
    Paps wil namelijk actief deelnemen in alles ;) , wel schattig hoor als je m dan zo ziet staan bladeren in al die boeken.
    Maar bij jullie word het dus winnie de pooh?

15. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    klinkt goed, je weet het geslacht dan al? of is alles nog een beetje unisex? zoals ik het me voorstel is het een mooi behangetje hoor.

ik heb al besloten dat alles beetje appeltjes groen thema krijgt ongeacht het geslacht, maar dan wel met overal winnie the pooh. heb er al genoeg spulletjes van omdat ik er zelf fan van ben. en mn vriend ook wel. maar de kamer is al behangen dus komen alleen posters en raam decoraties. ook minder werk als de kleine straks zo oud is dat het de kamer te kinderachtig vind zoals ik vroeger. hahaha

16. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    we weten nog niet wat het word volgende week hebben we de "20 weken"echo en hopen dan dat ze het kunnen zien. Want we willen het wel graag weten.

Leuk hoor winnie de pooh, was ook een idee maar zijn toch voor de bijtjes gegaan ;)

17. jolanda666

jolanda666 Actief lid

30 okt 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    Ben van t weekend wezen shoppen en ze hebben bij miss etam (kom ik normaal nooit) echt hele leuke positie spijkerbroeken tot en met maat 48. Heb gelijk een gehaald ook al heb ik hem nog niet nodig. En er zat ook nog 15 % korting op dus ik was 29 euro kwijt. Kan nog sneller voor een positiebroek slagen dan voor een gewone broek!
    En ze hebben ook leuke shirtjes enzo trouwens.

18. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    hoe is het met onze 100+ers hier? alles goed met iedereen?

met mij wel al ben ik doodsbenauwd omdat ik nog op de eerste echo moet wachten en ik eigelijk bijna niks voel.. maar laat me nog niet gek maken en tellen "rustig" af.

19. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Alles redelijk goed. Wel hoofdpijn en al wat bekkenklachten, duizeligheid en vermoeidheid. maar de uk doet het prima. ik heb hem/haar gister nog gehoord met mijn angelsounds.

marieken: het komt vast wel goed. Het is allemaal nog heel klein en pril. En niets voelen zegt niets. Ik weet nog wel, dat ik me ineens in de 6e week vreselijk misselijk ging voelen..en soms was het ook weer ineens weg. Dat kan allemaal. Wanneer heb je jouw eerste echo?

20. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    geen idee, bij mn huisarts is het zo dat zij een verwijsbrieft schrijft, de assisitente een fax sturen en dan de gyn mij moet bellen of een brief schrijven over de afspraak. maar ben nu een week geleden bij de huisarts geweest en nog steeds niks gehoord. baal erwel van, vanochtend nog gebelt maar moest gewoon afwachten.. maar ja nu weet ik ook niet tot wanneer ik moet wachten. heb ook nog trage schildklier dus er moet wat met de medicijnen gebeuren, dat weten ze maar dit schiet niet op..
    maar goed, zal vast wel los lopen. alle moeders hier weten hoe het is om zo onzeker te zijn en te stressen he.

Deel Deze Pagina