100+ en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mini me, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nienchen

nienchen Lid

6 mrt 2009
    84
    0
    0
    @ Marieken
    We schelen precies 1 dag, leuk he. Ik had ook de huisarts gebeld en de assistente zei, dat ik zelf meteen een afspraak moest maken bij de vk. Ik heb voor 26 maart pas een afspraak voor een intake en daarna krijg ik een verwijsbrief voor de echo in het ziekenhuis. Ik vind het ook allemaal wel lang duren. Ik voel wel veranderingen in m'n lichaam, maar het is nog zo abstract. Het moet nog een beetje gaan leven. Daar verheug ik me ook wel op. Voor mij is het de 2e en bij de 1e kreeg ik met 8 weken al een echo. Nu duurt het me wel erg lang, maar goed geduld is een schone zaak. mmmffpffff! Groetjes :)

2. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    hey inderdaad 1 dag verschil. leuk!
    ik moet maandag bloedprikken voor mn schildklier waardes en aankomende week zouden ze me bellen voor een afspraak. ik ga bij de gyn lopen dus hoop dat ik dan gelijk een echo krijg. maar zal ook vast niet binnen 10 weken zijn. maar hoop het stiekum wel. heb even een kleine bevestiging nodig, vooral dat het leeft en groeit.

3. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Hier gaat ook alles prima .... ik moet nog een verloskundige bellen ... de huisarts bemoeit zich er niet mee! Ga maandag even een belletje plegen. Helaas moet dat vanaf mijn werk en daar wil ik het nog niet vertellen ... dus moet een stiekem plekje vinden! :D

4. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    hey juf mariska, al een echo gehad?

ik ben eindelijk gebeld en mag volgende week woensdag om 15.00 uur! heb er zoooo zin in. sta nu al te stralen en te stressen. ben dan 7 weken en 1 dag. denk dat ik niet meer normaal kan functioneren tot dat moment!

5. jolanda666

jolanda666 Actief lid

30 okt 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    Maandag 20 weken echo gehad (lees 21w en 5d echo) en alles was goed!
    Het was heel mooi om de baby weer te zien. Hij/zij is nu 30 cm en 450 gram en alles gaat keurig volgens schema. Ben zelfs afgevallen! Volgens mijn eigen berekeningen ben ik in totaal 2 kilo aangekomen en bij de vk zit ik weer op hetzelfde gewicht als bij de eerste weging dus dat is ook erg fijn. Ook kan ik de baby al heel goed voelen omdat de placenta achter ligt en dat is ook heel gaaf. De baby wou alleen zijn/haar geslacht niet prijsgeven, zat telkens een handje of beentje voor maar dat maakt niets uit, belangrijkste is dat onze baby gezond is.

6. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    hoi meiden

hier nog een 100+ zwangeren ik ben zo blij dat ik jullie heb gevonden want ik kan op die andere forums meestal nie me verhaal kwijt zonder rare reacties te krijgen over me gewicht

ik heb een hele vage gyn (gaan ook naar een ander en heb een klacht ingediend) en word elke keer op me vingers getikt over me gewicht ik snap dat ze het moet zeggen maar hoeft toch niet elke keer

maandag geweest voor controle ging ze kijken met de echo voor het hartje (met dopler gaat nie bij jou zegt ze dan) kon ze het nie vinden ik kreeg het best benauwd en ze bleef maar herhalen ja is moeilijk ja is moeilijk me vriendin was meegegaan en die lachte naar mij zo van maak je geen zorgen want die zag het wel

daarna toch met de dopler geluisterd en binnen een minuut had ze het hartje en klopte prima

wel lag de kleine nog in een stuit(dat zag ze weer wel) dus ja begon ze ja dat word lastig want ja een hand draaing is nie mogelijk en ja een keizersnee ja das te gevaarlijk blabla

ik word hier echt een beetje onzeker van nie dat ze de kleine laten zitten hoor maar toch doet zeer
    sorry voor me verhaal maar moest het echt even kwijt wat ik kan zo niet genieten van me zwangerschap kwa kilos vind ik het nog wel meevallen eigenlijk want ben begonnen in me zwangerschap op 136 en maandag was die 139 was eerst afgevallen dus vind het wel meevallen

in het zh hebben ze ook zo spoeddienst waar ik hellaas wellis terecht ben gekomen maar daar zijn ze altijd zo lief en aardig en nooit 1 woord over dat het moelijk zou zijn kijk ik weet dat der meer risico is maar dat hoeft toch nie zo opgeblazen te worden of ligt dat aan mij?

bedankt voor het luisteren en wat vinden jullie nou of hebben jullie dit ook wellis gehad

7. nienchen

nienchen Lid

6 mrt 2009
    84
    0
    0
    Hoi Knuffie

Leuk dat je er ook bent. Ik begrijp het ook niet zo goed, waarom ze altijd zo negatief zijn en ons altijd bang proberen te maken. Natuurlijk begrijp ik wel, dat er meer risico aan verbonden zijn dan bij vrouwen met een normaal postuur. Dat heb ik ook wel ondervonden bij mijn eerste bevalling. Maar ik denk, er zit nou eenmaal een baby in mij. Zorg er maar voor, dat het zo goed mogelijk eruit komt. Los het op. Ik kan er nu niks meer aan veranderen. Niet over je heen laten lopen, hoor. Gewoon zeggen wat je wilt. Is niet makkelijk, maar je bent absoluut niet de enige. Succes ermee!

8. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    hoi

nee doe ik ook nie hoor en ik ben gelukkig niet de enige daarom ben ik ook blij met dit forum

9. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hee Knuffie..welkom! Ik ben nu 119 en ze kunnen bij mij prima het hartje vinden hoor. Het is dodelijk vermoeiend hoe altijd alles op je gewicht wordt gegooid he?

Ik ben nogal moe van een ochtendje shoppen. Eerst naar de afvaldame..er is nog 1 kilo af, dus ik ben in mijn eerste trimester weliswaar van cup E naar G gegaan en mijn buik is ook dikker, in totaal is er toch 3,5 kilo af..YEAH!

En ik ben met mams in Dordt naar een zaakje geweest waar ze ook grote maten positiemode verkopen. Helaas kreeg ik te horen, dat Noppies is gestopt met de grote maten en ze had nog een klein rek met kleding. Toch vond ik daar nog 2 mooie broeken (1 spijker en 1 zwarte pantalon) en een shirt en een buikband op mijn maat. Eigenlijk had ik er geen geld voor en wilde ik alleen maar gaan kijken, maar toen ik hoorde dat er geen nieuwe collectie meer ging komen, wilde ik maar niet meer wachten. Het feit, dat pa en ma ook een deel van de kleding betaalden, hielp wel :)

Trouwens vond ik naderhand bij Miss Etam's positiemodehoekje een broek in maat 48 ( een maat die ik normaal echt NOOOOOIT pas) die me ook super zat. Voor de 25 euro die de broek kostte, wilde ik hem maar niet laten zitten.

En boy...wat zitten die positiebroeken lekker zeg. Wauw. Veel beter dan dat gehannes met een elastiekje. Moet alleen nog even achter de naaimachine, want alle broeken zijn mij standaard te lang. Maar dat mag de pret en het genot van de goede pasvorm zeker niet drukken.

Morgen weer een check en echo...kan niet wachten..kan niet wachten...

10. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    klinkt allemaal heel goed Hellen! fijn dat je kleding nu lekkerder zit, is heel belangrijk vind ik in deze periode. bij mij pas alles natuurlijk nog makkelijk maar merk wel dat mn bh's echt irriteren! zal niet lang duren voor ik daar groter in ga. en verlang naar een buik die in positie broeken moet! hahaha heb al mn oog laten vallen op nette joggings broeken lijkt me heerlijk om een excuus te hebben daarin te lopen.hahaha

en welkome Knuffie!

11. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Nee nog niet ... heb gisteren pas een afspraak gemaakt en ben nu 7 weken zwanger. Ik mag 7 april! Joehoe!

En hoe was het MArieken? Jij bent vandaag geweest? Vertel ....

12. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Oh Marieken mag volgende week woensdag .... lees het nu pas goed! Maar dat gaat opschieten!

13. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    ik heb broeken gehaald bij prenetal op zuidplein die zit heerlijk
    en nu ik thuis ben heb ik heel vaak gewoon lekker een joggingbroek of oude sportbroek aan dat zit heerlijk

voor het ziekenhuis heb ik lekker 2 joggingbroeken en 2 lange nachtjapons bij neckermann die zitten tot me knieen dus zit heerlijk

vandaag nog maar 7 weekjes te gaan ben hard aan het aftellen ben zo beroerd en moe echt nie normaal volgende week even een dagcurve prikken voor me suiker bah word weer blauwe vinger hihi

14. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    Dag Mama's to be :D

Gister had ik de 20 weken echo (lees 21 weken en 3 dagen) en alles was goed :) Het was allemaal wat moeilijker te zien doordat de kleine naar achter lag en ik aardig aan de maat ben. Dus moest ik even door de gang lopen en de trappen op en af. Hierna ging het wel beter. We mochten de laatste 5 minuten nog filmen. Wat is het toch mooi om zo een klein hummeltje te zien bewegen in jouw buik.......zucht... zwijmel...zwijmel.
    De eerste echo was met 8 weken en 4 dagen dus we hadden de kleine nog niet zien bewegen enzo.
    Het was erg moeilijk te zien of het een jongetje of meisje is. Dus hebben we zaterdag een pretecho :D mogen we weer even buikloeren hihihi.

Gistermiddag een witte linnen broek gekocht bij de miss etam.Zag al dat hier meer meiden komen ;) Jeetje wat zit dat toch lekker. Ik kan m alvast maar hebben voor de zomer. Nog gekeken voor leuke topjes maar het was voor mij niet veel.

@knuffie welkom wat vervelend dat je gewicht toch telkens weer zo een "probleem" blijkt te zijn voor anderen. Mensen hebben vaak al ideeen en vooroordelen als ze je zien. Ik herken het wel hoor. En je bent zeer zeker niet de enige :) Gelukkig zitten we hier allemaal in hetzelfde schuitje en dat vind ik dan wel weer fijn.
    Spannend hoor nog maar 7 weken. Ben je verder helemaal klaar met alles?

@Marieken, juf mariska en nienchen gefeliciteerd! spannend hoor alle eerste echo's en de eerste 12 weken zenuwen.

@jolanda666
    wat fijn dat je echo goed was, gaan jullie nog een pretecho doen of houden jullie het geslacht als verassing?

Nou volgens mij ben ik weer aardig bij zo :) en hopelijk ben ik niemand vergeten :oops: Ik baal een beetje omdat ik vandaag een rustig dagje zou hebben en nu schijnt de zon niet en vind ik het mar koud. Bah bah bah tijd voor de lente met zijn zonnetje en fluitende vogeltjes. Ik wil s'morgens op mn balkon een bakkie koffie drinken, ipv binnen met de verwarming aan mwahaha nog even klagen hoor ;)

15. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    hoi mini me

leuk he zo echo ik snap het zelf ook nog nie dat het allemaal kan in je buik enzo gewoon een levend wezen
    wij weten ook het geslacht nie ze kunnen het telkens nie zien maar vind het nu niet zo erg meer een verrassing is ook leuk toch?
    heb wel een voorgevoel hoor

ja alles is zo goed als klaar moet alleen nog wat lakentjes wassen en dan het bedje opmaken maar das zo gebeurd he en me eigentas nog pakken voor het ziekenhuis de rest is allemaal klaar

dus die 7 weekjes mogen van mij wel hard gaat en die kleine nog even draait want maandag lag het nog in een stuit

16. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    zozo Knuffie, jij hebt nog 7 wk tegaan en ik ben pas bijna bij de 7 weken hahaha wat duurt iets toch lang als je er op wacht he. heb je al wel lekker zwangerschaps verlof? en trek je dat gezeur niet aan, er zijn ergere dingen dan overgewicht voor het kind.

Juf mariksa, inderdaad nog 1 weekje wachten. hihi spannend he. maar tegelijk ook dood eng. probeer mezelf er wel op voor te bereiden dat er iets fout kan zijn. maar ben nu ook de misselijkheid fase aanhet in gaan wat wel weer een goed teken is.

mini me: veel plezier met je linnebroek! ik ben altijd dol op miss etam.

17. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    ja heb vervroegt zw verlof omdat me bloeddruk hoor bleef en moet gewoon rust houden

zh belde net dat ze me brief binnen hadden en 2april heb ik afspraak bij een andere gyn

18. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    heel goed knuffie! laat die laatste weken de mooiste zijn!

19. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    ja idd hoop ik ook maar komt vast wel goed hoor

20. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hier vanochtend controle gehad. De uk was inmiddels 8 cm groot en ik ben qua termijn nu weer naar voren geschoven ( ik hou deze banner, hoor). Het was een drukke bedoening in mijn buik. Ik heb zo'n beetje alle kanten wel gezien van de kleine, armpjes, beentjes, ruggenwervels en ribbetjes, het hartje en het gezichtje was ook aardig te zien. Mijn bloeddruk was nu in één meting goed (gelukkig) en tja..op naar 16 april, de volgende controle...

Deel Deze Pagina