100+ en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mini me, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    hallo allemaal,

Mag ik met jullie meeschrijven?
    Ik ben helaas nog niet zwanger (gebruik al sinds januari 2007 geen pil meer) maar zijn nu het traject van de gyneacoloog in gegaan.
    Zijn nog niet zwanger geweest en dus ook nog geen miskraam gehad, helaas! (Niet dat het leuk is om een miskraam te krijgen,maar dan weet je tenminste dat je zwanger kunt worden. is dus absoluut niet lullig bedoeld)

Ik weeg 118 kg (ongeveer) en ben 178 lang. Heb daarmee een bmi van afgerond 38.

Zijn er hier meer meiden met ongeveer dit verhaal?

Groetjes Marjolein

2. fluffy 74

fluffy 74 Nieuw lid

20 mrt 2009
    1
    0
    0
    Hallo allemaal!

Ik wilde even zeggen dat ik onwijs blij ben met het feit dat hier zoveel zwangeren met een 'maatje meer' zijn! Ben zelf ook 100+ en bijna een jaar geleden gestopt met de pil. Daarna een heel zwaar jaar gehad prive :( , dus hebben we niet veel aan onze kinderwens gedaan, maar nu willen we het toch serieus gaan aanpakken.

Mijn grootste angst is dat ik niet zwanger zou kunnen worden vanwege m'n overgewicht. Heb deze maand voor het eerst een temperatuurgrafiek bijgehouden en die was volgens het boekje, dus met eisprong. Heb ook altijd hele regelmatige cyclus gehad. Maandag moet ik ongi worden, dusss ... duimen nog even! Zou het zo leuk vinden als ik met jullie mee kan kletsen!

Hoe zijn jullie die twee weken tussen eisprong en eerste test doorgekomen? Ik knap echt uit elkaar van nieuwsgierigheid en kan niet wachten om te testen, maar misschien is het omdat ik ook echt heel graag een kindje wil.

Groetjes,

3. hallokarinahier

hallokarinahier Actief lid

22 feb 2009
    116
    0
    0
    Secretaresse
    Provincie Utrecht
    @ Gijsje: het is inderdaad fijn te weten dat er niks aan mij of mijn vriend mankeert. Weet jij ook al wat? Ik ben ook sinds december aan het temperaturen, zit daarmee nu in mn 3e ronde sinds gyn. Ben afgelopen maandag met een nieuwe afvalpoging begonnen en was vanmorgen 1,2 kg afgevallen, yeah-> :thumup:.
    @ Knuffie23: knap van je dat bent afgevallen en na 3mdn zwanger was! Probeer er ook niet teveel mee bezig te zijn, maar in de klusperiode lukt dat niet echt... Er zullen idd vast wel broeken te vinden zijn, heb nu ook een spijkerbroek mt 52 van Miss Etam en die zakt eigenlijk vanaf het begin al van mn kont, heel irritant :evil: ! Die kan voorlopig dus nog wel mee, haha.
    @ Sjaam: geeft niks hoor, ik kwam via een ander onderwerp vanmiddag bij deze topic uit, en ik zit hier ook al een tijdje te snuffelen ;)
    @ Esme: ik ben stiekem jaloers op je.. :-$ flink overgewicht en al 2 kids en 1 onderweg! (dit klinkt toch niet heel erg? zo bedoel ik het niet hoor).
    @ Einad: idd, ben dus niet helemaal alleen!
    @ Marloes80: tnx, vind het nu al gezellig!
    @ Marjolinos: ik herken me in jouw verhaal, zoals eerder geschreven al 4 jaar bezig maar niet zwanger geweest, althans niet dat ik weet..

@ andere meiden: succes/zet 'm op :baby:

4. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    hoi

fluffie: ja is idd vervelend en twee weken duren echt lang probeer afleiding te zoeken en niet te vroeg te testen want dan is de teleurstelling zo groot als die nog negatief is
    succes en ik zal voor je duimen

karina: ik heb gisteren nog 2 broeken gekocht bij hanstextiel hebben allerlij kleuren 2 voor 15 euro en er zit een beetje breede band op ik heb het koortje eruit gehaald en ze zitten heerlijk en gelijk wat steun

vandaag weer een beroerde dag gisteren denk ik te veel gewandeld (was zulk mooi weer) dus nu een beetje last van me rug maar een beetje rustigaan doen dan he

5. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Hooooi,

mag ik ook bij jullie clubje horen? Ben nog niet zwanger maar hoor wel bij de 100 plussers :)
    Ik ben deze week voor het eerst bij de gynaecoloog geweest ,na 8 maanden proberen, en erachter gekomen dat er in mn overgebleven eierstok een teratoom zit (heb mn andere eierstok ook verloren door een teratoom). Flink geschrokken want we moeten nu haast gaan maken.
    Ga gelijk beginnen met hormonen en zou dan maandag starten met provera om de menstruatie op te wekken. Maar zoals het nu lijkt ga ik nu al ongesteld worden :) dus dat scheelt weer een kuur van 10 dagen!
    Ook adviseerde ze me toch om wat af te gaan vallen. Ik moest starten met metformine (om mn lichaam gevoeliger te maken voor hormonen) en dat heeft als mooie bijwerking dat ik minder honger zou hebben. Krijg er tot nu toe meer een misselijkheids gevoel van :cry:

Maar we gaan ervoor en hopen binnenkort ook zwanger te zijn!

Liefs Marion

6. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    hoi joontje

welkom en wat heftig zeg of klinkt het erger als het is
    wens je heel veel sterkte en succes en komt allemaal goed he

7. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Welkom Joontje,

Hopelijk doen de medicijnen snel hun werk en ben je heeel snel zwanger.Ik voel nu al best wel een beetje een "druk" om zwanger te worden omdat ik zo graag wil en m'n leeftijd bij jou lijkt het me extra sterk,heftig hoor.

8. jolanda666

jolanda666 Actief lid

30 okt 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    Ik draag mijn eigen broeken ook nog en zit in week 22. Moet er wel bij zeggen dat ik (na eerst een paar kilo te zijn aangekomen) nu weer op hetzelfde gewicht zit als voor mijn zwangerschap.

9. linde90

linde90 Niet meer actief

Hoi dames.

Ik ben nou ruim 6 weken zwanger, maar wat heb ik een (vet)buik zeg, mijn darmen zijn helemaal opgezet. lijkt wel of ik een paar maanden verder ben hahaha,
    Ik heb altijd al wel 2 buiken, maar het lijkt of mijn bovenste buikdeel :oops: helemaal opgezet is. vooral later op de dag.

Hebben jullie hier ook last van?

10. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Hoi,

ook ik heb een maatje meer.
    Ben nu bijna 11 weken zwanger en mag volgende week maandag voor de eerste keer onze kleine gaan bewonderen door middel van een echo.

Vind het zo spannend. Ook al omdat ik bij 2 collega's heb meegemaakt dat ze bij de echo er achter kwamen dat de kleine niet meer leefde. Dus dit houdt je wel bezig.

Gelukkig voor de rest weinig klachten.

Ben vandaag ook even bij de Miss Etam geweest kijken voor een paar nieuwe broeken. Heb ook 1 zwangerschapsbroek meegenomen maat 48 terwijl ik normaal maat 52/54 heb. Omdat ik bij de outlet Miss Etam ben geweest koste deze maar 9 euro :D

11. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    heb ik ook hoor Lara, ben pas 6 week en heb ook een opgezette buik hoor. kan hem niet meer in houden terwijl ik altijd meer kont dan buik gehad heb. maar vind het niet erg. pas alles nog wel.

12. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    Hallo allemaal,

He gezellig allemaal nieuwe zwangeren :) welkom allemaal!
    Ik woog 115 kilo toen ik zwanger raakte in ronde 5 dus vrij snel.

@sjaam ga eens kijken bij de miss etam ik heb broekmaat 52 en pas daar in de maat 46 en 48

@einad tuurlijk ben je welkom,hoelang zijn jullie al bezig om zwanger te raken en hoeveel gewicht moet je kwijtraken voor je gyn. je wil helpen?
    (wat een vragen he)

@hallokarinahier goed hoor 1,2 eraf! ga zo door hihihi

@joontje jeempie dat is best heftig allemaal, ik hoop voor jullie dat het allemaal voorspoedig verloopt. en je snel zwanger bent ;)

En even een update van mezelf: gister de geslachtsbepaling gehad.
    Het word een jongen of een meisje kortom we zijn nog niets wijzer.
    Ze kreeg het geslacht wel in beeld maar kon het gewoon niet goed zien mede door de navelstreng. Ze wilde het met heel veel zekerheid kunnen zeggen maar dat lukte dus niet. We gingen voor 15 minuten maar het is anderhalf uur geworden. Echt helemaal super hoor hoe ze het deed. Nu mogen we over drie weken nog een keer terugkomen (dan heeft het kindje meer vetjes ;) ) en kijkt ze in 3d.
    Ben blij dat we haar uit hebben gekozen :D
    Maar dus nog drie weken wachten met winkelen hihihihi

Zo dat is heel wat om bij te houden, word nog wat ik met een hoofd als een zeef hahaha.
    Fijne zonnige zondag voor iedereen!

13. nienchen

nienchen Lid

6 mrt 2009
    84
    0
    0
    Hoi Lara

Ik heb het ook. Ben net zo ver als jij, maar ben ook helemaal opgezet, terwijl ik dat in de eerste zwangerschap niet had. Ik vond het al zo vreemd, maar leuk te lezen dat jullie het ook hebben. Ik heb gisteren 2 positiebroeken bij Miss Etam gekocht. Ik heb normaal maat 48/50 en nu eentje maat 46 gekocht en eentje maat 48 voor nog iets later. Zit erg lekker. Ze waren nu 16 euro per stuk, vanwege Midseason sale. Dus sla nu je slag.

14. esme

esme Actief lid

22 nov 2006
    152
    0
    0
    amersfoort
    hoi karina

[color=darkred]@ Esme: ik ben stiekem jaloers op je.. flink overgewicht en al 2 kids en 1 onderweg! (dit klinkt toch niet heel erg? zo bedoel ik het niet hoor).

nee dit is idd zeker niet erg. Ik wilde met mijn bericht juist de dames laten weten dat je wel deglijk zwanger kunt raken met overgewicht. De een sneller dan de ander. Dus meiden houd hoop, ook al kunnen gyn nare opmerkingen maken. En je het idee aanpraten dat het haast onmogelijk is zwanger te raken met overgewicht. Ze houden zich soms star vast aan wat ze op de opleiding geleerd hebben en wat ws in de boekjes staat. Overgewicht dus altijd moeilijker zwanger!
    Maar echt dames zo zwart/ wit hoeft het echt niet te zijn. Iedere vrouw is anders, ieder lichaam werkt anders. En ze zouden hier eens wat meer naar moeten kijken. Dan alleen maar bevooroordeeld te zijn en de vrouwen met overgewicht in vakjes te plaatsen.

Ik hoop voor de gene die het nog niet zijn dat ze allemaal binnenkort zwanger zijn.En of een goede cyclus krijgen doordat de medicijnen aanslaan. Ik duim voor jullie!

liefs esmeralda

15. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Hoi, bedankt voor de lieve woorden.
    Voor iedereen is het natuurlijk spannend om zwanger te worden, zodra je stopt met de pil wil je natuurlijk zo snel mogelijk in blijde verwachtinng zijn.

Ik dacht ook dat ik nog wel de tijd had, ook al had ik maar 1 eierstok, ik dacht dat deze wel goed functioneerde. Ze gaan nu eerst niks aan de teratoom doen omdat er bij operatie kans is dat ik mn eierstok kwijt raak.

Voor de rest krijg je ineens zoveel informatie en naderhand komen alle vragen. Moet bij dag 12 van mn cyclus weer voor echo en zal dan wel meer info krijgen. Wellicht kunnen ze wel eitjes invriezen ofzo.

Heb nu gedurende 2 dagen heel licht bloedverlies terwijl ik morgen met een kuur voor mn ongesteldheid moet beginnen. Zal morgen wel even contact met haar opnemen of ik dat wel of niet moet doen.

Hoop dat iedereen snel zwanger is, jij ook Gijsje. En tooh handig dat we nu alvast weten waar we onze positiemode kunnen kopen :)
    Enne iedereen succes met de zwangerschap.

Liefs

16. linde90

linde90 Niet meer actief

Hoi Nienchen,

Ben blij dat ik niet de enigste ben ;) , voel me net zo een michelinvrouwtje hahaha.

Maar bedankt voor de tip van Miss etam, ik ga van de week gelijk eens op jacht, heb toch wel een broek nodig, zit nu lekker in joggingsbroek, maar kan zo niet naar kantoor van de week hihi .

Groetjes

17. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    hooi,

ik kom ook gezellig hier kletsen.

ben het levend bewijs dat een volle vrouw een voorbeeldige zwangerschap kan hebben!
    Woog 110 toen ik zwanger werd binnen 3 maanden en tot week 39 is alles perfect verlopen.
    Uiteindelijk is hij met ks gehaald omdat meneer scheef lag en nu hij 9 maanden is zijn wij opnieuw aan het proberen zwanger te worden.

18. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    hoi

gezellig dat je hier komt kletsen
    mag ik vragen wat je bent aangekomen tijdens je zwangerschap?

19. sistabigbones

sistabigbones Actief lid

15 mrt 2009
    380
    0
    0
    rotterdam
    hier ook een vrouw met zware botjes hihi waarvan de derde eraan komt en ook kwa de baby superzwangerschappen heeft gehad kwa gevoel wat minder ivm met depressies maar het is gewoon mogelijk als je vol bent om zwanger te zijn zonder complicaties weeg zelf 135 kilo voor de zwangerschap met een lengte van 176.Vraag me niet hoeveel ik nu weeg want ik ben nog steeds niet gewogen door de gyn ookal ben ik al bijna 33 weken zwanger schandalig eigenlijk maarja heb ook geen weegschaal dus ik zou het niet weten.Echt leuk dat er een topic speciaal voor ons is trouwens

20. esme

esme Actief lid

22 nov 2006
    152
    0
    0
    amersfoort
    Hoi sita

Welkom.
    Fijn dat je een goede zwangerschap hebt. Alleen minder dat je last van depressies hebt.Hoop dat je daar goede begeleiding en begrip vanuit je omgeving voor krijgt.
    Leuk dat je net als ik ook een 3e verwacht. Wil je weten wat het geslacht is?
    Wat zijn jou eerste 2 kinderen? meiden/ jongens?

Mijn eerste 2 zwangerschappen zijn ook goed verlopen, kreeg wel met de eerste last van mijn bekken,maar dat kwam door de ligging van onze dochter.Ze lag nl met haar handje naast haar hoofd toen ze ingedaald lag in mijn bekken. Ze werd toen ook geboren met haar handje naast haar hoofd.De 3e zwangerschap verloopt tot nu toe goed alleen last van de bekende kwaaltjes.
    Bij de verlosk waar ik zit mag je je wegen als je zelf wilt. Maar dat hoeft niet. Ze zien aan de groei van je buik of je kindje goed groeit en bij twijfel krijg je een echo. Ze gaan ook vooral uit van hoe je je voelt en als je je zorgen maakt nemen ze dat ook zeer serieus.
    Bij mijn eerste was ik 12kilo aangekomen en bij de 2e 8kilo (woog mezelf thuis) Nu heb ik me nog niet gewogen en weet ook niet of ik dat ga doen.

liefs esmeralda

Deel Deze Pagina