100+ en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mini me, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esme

esme Actief lid

22 nov 2006
    152
    0
    0
    amersfoort
    hoi lovelylonnes

Leuk dat jullie nu al voor een 2e kindje gaan.
    Fijn dat je de eerste keer zo snel zwanger raakte, hoop dat je deze keer ook niet lang hoeft te wachten.

groetjes esmeralda

2. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    >>mag ik even inbreken?>>

Ik wil even zeggen dat ik bij de laatste twee zwangerschappen ongeveer 107 kilo woog en ben 1.68 ik was gelijk zwanger na het stoppen van de pil. Ik kocht mijn zwangerschapkleding bij Promiss, echt mooie broeken maatje xl dat klink klein maar ze vallen heel groot uit.
    Bij 1 zwangerschap was ik helemaal niet aan gekomen maar juist 2 kilo eraf en bij de laatste was ik maar 3 kilo aangekomen. Je hoort dat ook vaker dat je afvalt juist in je zwangerschap als je dikker bent. Ik at ook gezonder en dronk uiteraard ook geen alcohol meer. Het kindje at mij juist op :)

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    tot nu toe ben iik ook nog alleen afgevallen al heb ik nog een hele weg te gaan natuurlijk.

4. esme

esme Actief lid

22 nov 2006
    152
    0
    0
    amersfoort
    Hoi morgaine

Wauw ! tja dat kan natuurlijk ook dat je kindje je opeet :D.
    Ik merk nu ook dat ik minder snoep en idd gezonder eet. Heb zelf weer ineens behoefte om te gaan sporten, bij de sportschool geven ze bepaalde lessen voor zwangeren ""zwanger en fit "" dus denk dat ik daaraan mee ga doen.

Leuk dat je ook 3 kids hebt. Bij ons is de 3e onderweg.

groetjes esmeralda

5. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    ik was ook eerst afgevallen nu ben ik ongeveer 4kilo aangekomen als ik reken vanaf toen ik zwanger was dus valt me nog wel mee
    en maak me der ook nie druk meer om hoor hetr is nou eenmaal zo

maar even vraagje ik heb telkens wittig slijm in me urine echt nie veel en soms ook bloed maar das echt mm werk
    is dit normaal?wat ik had gevonden op google wel maar d8 vraag het ook maar even hier

ik zit nu in me verlof gelukkig maar want ben heel beroerd verveel me alleen heel erg heb maar borduurpakket besteld heb ik hem morgen heb ik iedergeval wat te doen
    en hoe is het hier met de zwangere?

6. sistabigbones

sistabigbones Actief lid

15 mrt 2009
    380
    0
    0
    rotterdam

Hoi es
    Ik heb 2 jongens eentje van 3,5 en eentje van 6,5.Krijg nu een meisje hihi ben zooooo blij heb mijn vriend al gezegd ze word echt een kermisatractie compleet met prinssesenjurken en glitter enz, nee hoor grapje.

Wat betreft de depressie tja ik heb het met mijn zonen ook gehad prenataal en postnataal dus ik ben het gewend alleen is het gewoon 9 maanden lang bikkelen en medicatie slikken wat ik eigenlijk voor mijn zwangerschap ook al deed in verband met lichte borderline.De hormoon veranderingen maken het in mijn zwangerschappen super heftig.Hoop dat ik nu geen postnate depressie krijg maar ja ik heb goede begeleiding alleen het begrip van andere mensen is soms nogal ver te zoeken ze hebben snel zoiets van zet je erover heen maar dat werkt helaas niet zo was het maar waar.Maar nu gaat het eigenlijk al drie weken prima gelukkig.

Ik moet voor mijn overgewicht naar de gyn in het ziekenhuis de verloskundige neemt je dan niet in haar praktijk.Hoe zat dat bij jou?
    Ik denk dat ik mezelf binnenkort toch maar ga wegen ben wel benieuwd eigenlijk

7. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik heb dit wel vaker gehoord, maar ik met mijn 120 kl bij een lengte van 176 loop gewoon bij de verloskundige. Ze heeft het er nog nooit over gehad dat ik eventueel naar het ziekenhuis moet.
    Hoe zit dat bij andere?

8. esme

esme Actief lid

22 nov 2006
    152
    0
    0
    amersfoort
    Hoi knuffie

Over je vraag over de wittige afscheiding heb ik eens gekeken bij mijn verlosk praktijk site. En dit is wat er o.a over stond.
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Dit is het begin van het zogenaamde ontzwangeringsproces. Dit merk je, omdat:

je minder vocht vast houdt, dus wat vaker moet plassen;
    je darmen zich makkelijker kunnen legen:
    je overvloedige afscheiding krijgt die helder van kleur, waterig en dun is.

Vaginale afscheiding
    Tijdens de zwangerschap wil je lichaam de baby beschermen tegen bacteriën van buiten af. Dat doet je lichaam onder andere door meer afscheiding te produceren. Dat kan soms waterdun zijn. De kleur is wit of heel iets gelig. Is je afscheiding groen, brokkelig of jeukt het, neem dan contact op met je huisarts. Soms kan je twijfelen of het dunne afscheiding is dat je verliest of dat je vliezen gebroken zijn. Het grote verschil is dat als je vliezen gebroken zijn het door blijft druppelen en je steeds een erg nat slipje hebt. Bel ons bij twijfel om te overleggen.
    ------------------------------------------------------------------------------------
    Als je je zorgen maakt zou ik gewoon de verlosk bellen.

lekker dat je met verlof bent, alleen duurt wachten erg lang he.Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken.Idd knutselen is dan misschien een goede bezigheid.
    Ben je van plan om thuis te bevallen?

groetjes esmeralda

9. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    hoi

bedankt voor je reactie

ik zit bij de gyn dus moet zo ie zo in het ziekenhuis bevallen
    he probleem is nouja nie echt een probleem maar vind het gewoon lastig dat als ik bel met deze vraag naar de gyn (behandelunit in ziekenhuis) dat je dan gelijk moet komen en dat zie ik nie echt zitten ik heb zoiets als ik geen erge kramp heb of bloed dan wil ik even nie bellen
    volgende week maandag bij de nieuwe gyn een afspraak dus dan kan ik het gelijk vragen

en idd veel afleiding zoeken beetje wassen en idd knutselen morgen is als het goed is me borduursetje binnen dus kan ik daaraan beginnen
    en beetje opruimen en achter de laptop he

en ik hou juist meer vocht vast als normaal wel veel plassen hoor

10. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    Hallo Dames,

Ik meld mij hier ook :)
    Ik ben 106 kilo. Dit ben ik al vanaf het begin van mijn zwangerschap. Vind ik helemaal niet erg hoor ;)
    Ik heb inmiddels 2 gezonde zoons en als het goed is weten we volgende week dinsdag wat het 3e kindje gaat worden...

Ik loop wel op het ziekenhuis. Maar dit komt omdat ik in het verleden een longembolie heb gehad...

Ik heb wel regelmatig last van mijn bekken. Maar voor de rest geen klachten :)
    Vind het wel een leuk topic...

11. esme

esme Actief lid

22 nov 2006
    152
    0
    0
    amersfoort
    Hoi sita

Geweldig dat je nu een dochtertje krijgt haha ze zal wel goed beschermd worden door haar grote broers.
    Na al het blauw alles roze, bereid je maar voor op K3 , Mega Mindy enz.
    Ik het al 2 meiden een 3e meid zou weer zeer welkom zijn (vooral praktisch gezien)alles is hier nl al roze. haha

Jeetje zeg dat valt niet mee medicijnen slikken om het allemaal een beetje in bedwang te houden. Fijn dat het nu 3 weken goed gaat! De omgeving om je heen kan soms heel hard zijn en idd zonder begrip. Je kan er nou eenmaal niets aan doen als je last krijgt van de flinke hormoonspiegelingen.Ze hebben dan makkelijk praten. Ik heb zelf nooit (gelukkig ) last gehad van depressies.Maar ken wel mensen in mijn omgeving en snap hoe moeilijk het voor ze is. Praten ,begrip tonen is dat het minste wat je voor de ander kan doen.

Ook gelijk antw op de vraag van sjaam.

Jammer dat je in het ziekenhuis onder begeleiding van de gyn loopt en ws ook in z.huis moet bevallen?

Ik ben dus ook gewoon al mijn 3 zwangerschappen bij een verlosk.praktijk. ( http://www.verloskundigenpraktijkdekei.nl)
    Er werkt daar ook een verlosk in de praktijk die ook overgewicht heeft. En ze wijzen daar dus niemand af vanwege overgewicht. Ik had bij mijn 2e wel op het laatst (volgens mij 32 en 38 weken)dat de verlosk wel wat extra echo's wilde :D omdat door mijn extra vetlaagje niet echt goed kon voelen of het kindje goed lag.

Mijn praktijk stimuleert en promoot het onderwater bevallen erg. En ik moet zeggen dat bevalt idd erg goed. :D Geen last van inscheuren, rustigere overgang voor kindje van water naar water, en geen last van mijn overgewicht in het bad kon ik me goed vrij bewegen en snel andere houdingen aannemen die ik fijn vond. Het bad voor onze 3e bevalling heb ik zojuist weer gereserveerd.

groetjes esmeralda

12. esme

esme Actief lid

22 nov 2006
    152
    0
    0
    amersfoort
    Hoi knuffie

Wat irritant dat je gewoon niet even kan bellen en dat ze je dan gelijk willen zien. Ze gaan in het ziekenhuis altijd gelijk van het ergste uit ws. Snap dat je geen zin hebt om "even" langs te komen. Loopt zeker altijd erg uit en dan zit je daar maar te wachten. Fijn dat je een andere gyn krijgt ik zou gelijk een lijstje maken met vragen en die dan in een keer stellen haha.

groetjes esmeralda

13. esme

esme Actief lid

22 nov 2006
    152
    0
    0
    amersfoort
    Welkom desiree

Spannend zeg dat je bijna het geslacht van je ongeboren kindje te zien krijgt.

groetjes esmeralda

14. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    20 kilo, inclusief heeeel veel vocht...
    was er een week na de bevalling alweer 12 kwijt!

15. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Bij BMI boven de 40 moet je idd naar de gyn.
    ik had BMI van 39,6 dus mocht op het randje gewoon bij de verloskundige! (uiteindelijk werd het een keizersnede dus moet volgende keer toch naar de gyn)

16. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    nou dan zit ik net op het randje met een BMI van 38.3.

17. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik heb een bmi van 44 maar moet toch naar de gyn vanwege mn schildklier. vind ik niet erg, krijg hopelijk meer echo's dan!

18. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Nou ik heb het gedurfd en vind het doodeng: er staat een buikfoto in mijn album. Omdat ik van mezelf al niet de dunste ben, schaam :oops: ik me altijd erg voor mijn lichaam, maar ik wil toch ook wel de groei bijhouden. Voor hen die mij kennen is het nl. al héél goed zichtbaar. gek genoeg vooral als ik zit. En het is ook waar...want ik krijg mijn broeken niet meer dicht ( u hebt dus meteen zicht op mijn spiksplinternieuwe positiespijkerbroek).

*Vind het best spannend*

19. nienchen

nienchen Lid

6 mrt 2009
    84
    0
    0
    mooi buikje, Helen. Erg leuk om te zien. Je ziet het al goed, hoor. Leuk voor je.

20. esme

esme Actief lid

22 nov 2006
    152
    0
    0
    amersfoort
    Hoi Hellen

Leuk zeg dat je al echt een buikje ziet.
    :D
    En knap van je dat je het toch durft om de foto in je album te plaatsen.
    Ik heb nog geen foto's gemaakt maar zal daar ook mee gaan beginnen, mijn man vind nl dat je het nu ook al wel een beetje gaat zien. Heb nog geen opmerkingen gehad van mensen uit de omgeving. Ze zijn misschien ook wel voorzichtig omdat ik natuurlijk al best een flinke buik van mezelf heb.

groetjes esmeralda

Deel Deze Pagina