100+ en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mini me, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

22 sep 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Jawel, juist op die site kun je de maat even doormailen!
    Dus even de omtrek meten, en dan maken ze de buikband naar wens :D

2. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
  3. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Wat gaaf dat jullie allemaal zwanger zijn en 100+,nou ja ik vind het gewoon fijn om te lezen.Ik ben 1 september gestopt met de pil en zo bang dat ik door mijn overgewicht niet zwanger kan raken,(terwijl de gynecoloog heeft verteld dat dat helemaal geen probleem hoeft te zijn).Gaaf even niet over kleding hoor maar hoe lang duurde het bij jullie voor jullie zwanger waren en heeft het overgewicht nog een rol gespeeld in het zwanger worden?

4. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

22 sep 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Mijn kindje was niet gepland dus ik kan er niet over meepraten hoelang het duurde.
    Wat ik weet over overgewicht en zwanger worden is dat je door je overgewicht een onregelmatige cylcus kunt hebben en dat kan een probleem zijn.
    Ik weeg ook ruim 140 kg,en ben best vruchtbaar eigenlijk :)
    Ken wel meerdere meiden met fors overgewicht die ook gewoon snel zwanger zijn.
    Dus het hoeft absoluut geen probleem te zijn.

5. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    Hallo Gijsje,

Voor mij heeft mijn overgewicht niet voor problemen gezorgd en had een regelmatige cyclus van 29 dagen.
    Ik woog 119 kilo toen wij bezig waren om zwanger te raken (ben toen ik net zwanger was gezakt naar de 115.3 en nu 115.8 ) en had dezelfde angst als jij hebt. Maar ik hebben het geluk gehad om met poging 5 zwanger te raken. Hier hebben we erg ons best op gedaan ;) en heb een aantal maal een ovulatietest gebruikt waarbij ik erachter kwam dat mijn ovulatie 4 dagen later ligt. Verder kan je het merken aan je baarmoederslijm als je ovuleerd. Ik dacht dat ik wel veel wist maar heb in deze tijd heel veel meer over mijn lichaam geleerd :rolleyes:
    Ik hoop voor je dat je snel zwanger mag geraken ;)
    Groetjes Mini me

6. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ach tja,zo blijf je lekker bezig ;)

7. precies ik ben toch de hele dag thuis haha

8. tessie80

tessie80 Actief lid

26 okt 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb ook PCOS, daarom moest ik dus wel eerst afvallen voordat het zwanger worden zou lukken. Volgens de gyn zou ik zo´n 30 kg af moeten vallen, maar na 15 kg afvallen kreeg ik al een veel kortere cyclus (van ongeveer 90 dagen naar 38 dagen), en toen waren we eigenlijk pas 3 maanden echt aan het proberen en toen was het al raak. Maar daarvoor dus wel een half jaar bezig geweest met die 15kg kwijtraken.

Oh, ik las trouwens dat iemand hier schreef dat je in het ziekenhuis moet bevallen als je overgewicht hebt? Is dat altijd zo? En waarom dan?

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Wij zijn 3 maanden bezig geweest om zwanger te raken, ik heb normaal maat 46 en val volgens alle statisieken in een verhoogd risico groep. ik geloof het allemaal wel, zolang ik me goed voel is het prima en anders probeer ik 3 a 4 kilo af te vallen.

Nu geldt dat natuurlijk totaal niet ben nu 104 kilo, waarvan de afgelopen 3 weken 4 kilo gegroeit, waarschijnlijk incl. 2 klio vocht :( . Irritant is dat vocht vasthouden zeg, heb slapende armen als ik even tegen mijn bovenrug aanleun en michelin benen haha, nou was ik links al gewend vanwege trombose vorig jaar en nu dus steunkous, geloof me die zit niet lekker meer na een hele dag dragen als ik hem afdoe zie je daar waar hij niet gezeten heeft echt zo'n michelin voetje hihi. dat blijft wel grappig.

Wat ik probeer neer te zetten ik weet niet in hoeverre je iets aan mijn verhaal hebt.. ik zie mezelf namelijk niet als iemand met overgewicht maar als iemand met normaal postuur en een vetje extra. Wij zijn in ieder geval 3 maanden bezig geweest en ik moet wel 1 x extra op suikerprikken vanwege 100 + maar verder heeft het medisch voor mij ook geen extra moeilijkheden.

@tessie: volgens mij mag je niet thuis bevallen als de broeders je van de trap af zouden moeten dragen, als alles medisch goedgaat mag je volgens mij met bed beneden! wel thuis bevallen, maar zeker weten doe ik dit niet ik heb medische indicatie en me dus niet verdiept in thuisbevallingen.

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier ook een 100+ er en op dit moment (kort) zwanger van nr 2

Bij nr 1 zijn we dik 2 jaar bezig geweest (+ 1 miskraam) dus we waren er vanuit gegaan dat het deze keer ook wel eens heel lang zou kunnen gaan duren.

Nu binnen 6 maaden zwanger :)

Ik denk dat dit ook wel een beetje aan je verloskundige ligt hoor, de ene durft het thuis wel aan en de andere heeft je liever in het ziekenhuis omdat ze daar wat makkelijker kunnen ingrijpen (b.v achterkant van het bed weg, benen in beugels enz).

Er gaan ook verhalen de ronde dat het niet zou mogen omdat het ambu personeel niet boven een bepaald gewicht zouden mogen tillen.
    Heb het even aan het ambu personeel zelf na gevraagd (2 jaar geleden), er bestaan inderdaad van die omschrijvingen maar als ze zich daaraan willen houden moeten ze mensen met overgewicht dus ook op straat laten liggen als ze b.v aangereden zijn. En geloof me dat doen ze dus echt niet.

Wat hier wel door de verloskundigen aangegeven werd is dat als je thuis wilt bevallen en dan ook boven dat er daar wel een warmwatervoorziening aanwezig moet zijn.

Ik ben 2 jaar geleden uiteindelijk toch in het ziekenhuis bevallen omdat ik ver overtijd ging (43 weken), uiteindelijk ook maar goed ook want K bleek niet door mijn bekken te passen en dus werd het na 2 uur persen toch nog een ks.

Groetjes Anita

11. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

22 sep 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Ik moet volgens mij wel in het ziekenhuis bevallen, heb het er eigenlijk niet eens duidelijk over gehad met mijn gyn.
    Ik blijf wel onder controle bij de gyn ivm mijn overgewicht.
    Maar nu ik erover nadenk, ik heb/had ook een cyste dat was ook de reden weet het dus zelf ook niet precies.
    Zal het vrijdag even navragen!

En over de broeders die moeten tillen, ik weet het niet maar ik woon 4 hoog zonder lift dus dat gaat sowieso een probleem worden.
    Moet ik via het balkon dan? :)

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ja joh, dan komt de brandweer er ook gezellig bij en mag je met je brancard op de bak van de hoogwerker liggen :) .

Het is gewoon afhankelijk van je thuis situatie, maar goed ik hoef me daar nu niet meer druk om te maken want als je eenmaal een ks hebt gehad mag je niet meer thuis bevallen.

Groetjes Anita

13. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

22 sep 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Sowieso is een bevalling spectaculair, maar als ik nou toch eens de persweeën in de bak van de hoogwerker zou krijgen :)

Ik wou sowieso graag in het ziekenhuis bevallen, en als het moet kost het me ook niets.
    Dus voor mij maakt het niets uit !:)

14. tessie80

tessie80 Actief lid

26 okt 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Ik wil het liefst gewoon thuis bevallen, maar dan wel gewoon boven in de slaapkamer, niet in de huiskamer hoor... Toch eens bij de Vk navragen of dat een probleem is. Kan me echt niet voorstellen dat het is omdat het ambulancepersoneel je dan niet de trap af mag dragen... Je kan toch ook overgewicht hebben en boven een hartaanval krijgen ofzo, dan moeten ze je toch ook tillen....
    Heb je dan echt zoveel meer kans dat je bevalling niet goed gaat als je overgewicht hebt?

15. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

22 sep 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Nu heb ik ook een vraagje, gaat verder niet echt over overgewicht of zwangerschap hoor :)

Maar ik heb altijd moeite met leuke kleding vinden, ik ben 21 en draag graag gewoon de kleding die leeftijdsgenoten ook dragen.
    Nu weet ik al een hele tijd de site van Torrid in Amerika.(Torrid.com)
    Daar hebben ze dus echt gave kleding !

Weet iemand hoe dat werkt met kleding vanuit Amerika bestellen ?
    Mijn broer zei dat ik op moet passen want als ik teveel bestel, dan denken ze dat het voor handel is en kunnen ze het inhouden.
    En wat zijn de prijzen etc.

Alvast bedankt ;)

16. tessie80

tessie80 Actief lid

26 okt 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Het versturen vanuit Amerika is meestal wel heel duur, zo rond de 40 dollar, en het hangt er natuurlij ook vanaf hoe zwaar het is. En als je boven een bepaald bedrag koopt, heb je kans dat je invoerrechten moet betalen. En dat is een heel vaag iets, want ze checken het niet altijd, maar er is dus wel een kans, en hoeveel het precies is... tja... ik heb dat nog nooit ergens duidelijk terug kunnen vinden, en niemand die me dat kan vertellen. Heb wel een keer via ebay laarzen besteld uit de VS, dat was iets van 100 euro, en daar moest ik nog 40 euro bovenop betalen voor de invoerrechten. Maar ik hoorde volgens mij ook iets dat sinds kort de bedragen verhoogd zijn, en je dus niet meer zo snel invoerrechten hoeft te betalen... maar dat weet ik niet precies.

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dit heeft NIETS te maken met overgewicht, ziezo eindigen ruim 50 % van alle geplande thuisbevallingen in het ziekenhuis! Dus de kans dat je uit je huis gehaald moet worden is erg aanwezig

18. xlns

xlns Actief lid

20 dec 2007
    423
    0
    16
    Volgens mij verschilt het van persoon tot persoon. Ik denk sowieso dat ze nooit met 100% zekerheid kunnen zeggen dat bepaalde complicaties alleen met je gewicht te maken hebben. Niemand kan voorspellen of je die ook niet gehad zou hebben als je wel een 'ideaal' gewicht had gehad. Anders zouden mensen met een 'ideaal' gewicht nooit complicaties hebben lijkt mij.

Deel Deze Pagina