sorry ik klets hier niet meer vaak maar lees wel altijd ff mee.. met ons gaat het goed, we zijn bijna op de magische 12 weken dus zijn het nu aan iedereen aan het vertellen. allemaal leuke reactie's gelukkig. voel me verder nog steeds best goed, alleen veel moe maar dat vind ik dan niet zo erg. begin al wel een opgezette zwangerschapsbuik te krijgen, maar soms is die dan ineens weg heel apart. vind het allemaal nog wel spannend, we hebben pas over een maand een nieuwe echo en wil nu eigelijk wel graag al weten of het nog leeft.. dacht het hartje te kunnen horen maar bleek mn eigen hartslag te zijn, en toen ik dol enthousiast over een "plopje" was zeiden ze dat het mn darmen geweest moeten zijn.. geen bloed = goed zullen we maar zeggen.. ben trouwens nog niks aangekomen in de laatste 3 mnd. in het begin zelfs wat afgevallen en dat komt er nu langszaam weer bij maar verder niet. hier gaat het ook met iedereen goed geloof ik he, druk opzoek naar die positie kleding in grote maat.. ik loop ook tegen dat probleem aan nu, mn eigen broeken passen nog allemaal want die waren allemaal al ruim maar positie zit wel veel lekkerder.. ga dit weekend weer ff shoppen. gelukkig pas ik soms in mt 48 van miss etam en er blijkt ook in Nijmegen een winkel speciaal voor onze maten te zijn. als iemand nog tips heeft.. graag!!
Hallo dames ik ben ook een 100+ en ben nu 18 weken zwanger.Wie heeft er ook problemen gekregen bij de 20 weken echo ik zou die dus van de week krijgen maar de gyn waar ik onder behandelingg ben.Zei dat het niet goed te zien zou zijn en nu moet ik naar een ander ziekenhuis waar ze beter materiaal hebben.Ik heb zo gebaald keek zolang naar dit moment uit.En wie heeft er ook al problemen met werken ik werk als huishoudelijke hulp en het werd gewoon te zwaar voor mij rugpijn,buikpijn en last vn kortademigheid.mijn baas zei dat ik maar een tijdje moest rusten kijken hoe het daarna gaat.
Hmm... ik begon met een gewicht van 120 kg en de echo die ik van buitenaf kreeg was volgens mij wel goed te zien. Voor mij is ook gewoon een 20 weken-echo afgesproken en niets bijzonders. Raar dat alles soms zo verschillend gaat ( wel wegen/niet wegen, speciale echo/niet speciaal, gezeur over gewicht/geen commentaar)
Dan ligt dat meer aan het (verouderde) materiaal van je gyn dan aan jou en je buik hoor. Hier krijgen we de 20 weken echo gewoon bij de verkoskundige en die had bij mij ook geen enkel probleem hoor en geloof me ik heb er een behoorlijke speklaag voor zitten. Groetjes Anita
ja ik heb ook comentaar gehad hoor ik heb nu een andere gyn en das echt een lieverd die hoor je helemaal nie over me gewicht ik heb me 20wk echo 2keer gehad de eerste keer konden ze het hartje nie goed zien 2de keer was het beter maar die mevrouw die het deed zei ja wat we nie kunnen zijn is nie anders de belangrijkste dingen kunnen ze wel zien hoor maar het ligt aan wie het doet hoor want als me gyn nu echo maakt is het super duidelijk en ben toch ook aangekomen (vind het verschikkelijk maar heb me der maar bij neergelegt)
ja ik woon sinds kort in belgie heb hiervoor in nl gewoond.EN daar hadden ze er nooit last van bij mijn eerste zwangerschap.MAar de gun is ook heel onbeleefd luistert niet naar mijn vragen en ik heb het hartje nog nooit horen kloppen.Heb nu een afspraak bij een andere dokter laten maken.En haar assistente ging me wegen en ben dus sinds mijn laatste bezoek maar 500 gr aangekomen en dat gelloofde ze niet.Ze keek me raar aan.Ik heb het nu helemaal gehad met haar heb nu op 5 mei een afspraak bij een andere gyn gemaakt en 7 mei voor die 20 weken echo hoop dat het dan beter gaat.
Ik heb bij mijn verloskundige nog nooit problemen gehoord over mijn gewicht. Iedere keer weeg ik me daar en als ik dan aangekomen bent, zegt ze er niks van. Nu ben ik ook nog maar twee kilo aangekomen, maar ze heeft nooit een probleem ervan gemaakt. Wel hebben we het over mogelijke zwangerschapssuiker gehad en zo. Dus raar dat sommige zoveel nadruk leggen op je gewicht.
Nou , bij mi j werd er wel echt de nadruk op mijn hoge bmi gezet, ik moet om de 2 weken de bloeddruk laten meten, heb nu al een afvinklijst vanwege high risk, mag niet thuis bevallen, en moet de suiker goed in de gaten houden, straks een hele dag naar het ziekenhuis om de glucosecurve te laten doen, en de diestist, daar ben ik ook al heen gestuurd. En dat alles al zonder bloed te prikken , en elke keer is mijn bloeddruk perfect. Heb hier wel de een beetje de balen van, echt weer zo een stempel op mij gedrukt, en dat terwijl mijn zusje net zo zwaar, of zelfs wel zwaarder is dan mij, en die heeft dit allemaal niet hoeven doen., Het ligt er echt aan bij welke verloskundige je zit. zo even mijn frustratie eruit, heerlijk ! en sorry hiervoor
wat hebben ze voor band gebruikt om je bloeddruk te meten bij mee dus een smalle en toen was die veelste hoog dus gebruiken ze een breede en gaat het super
Lara dan kijk je toch of er meerdere verloskundige praktijken bij jou in de buurt zijn en dan ga je toch naar een ander. Hier hebben we maar 1 vk praktijk met 5 verloskundigen, 4 hebben er nooit problemen met mijn gewicht en 1 altijd wel (terwijl dat ook nog eens de dikste verloskundige van de praktijk is). Ik heb me voorgenomen dit a.s maandag aan te kaarten, dat ik me dus bij haar niet prettig voel en dus liever niet meer bij haar op controle ga (moet toch bevallen in het ziekenhuis ivm eerdere keizersnee). Nu maar hopen dat ik haar maandag niet heb. De vorige keer ging ze me vragen stellen terwijl ik op de bank lag en de leerling het hartje liet horen . Groetjes Anita
Ben bij de verpleegkundige geweest. In tegendeel tot de weegschaal van de gyn, zei die van haar ( en die geloof ik meer omdat ik daar al vanaf het begin af aan op word gewogen) dat ik nog steeds 1,7 kilo LICHTER ben dan toen ik zwanger werd. Da's wel cool he *trots!* Wel heb ik een indringend gesprek gehad met haar. Ik kreeg toch het zéér dringende advies om met de bedrijfsarts in gesprek te gaan en te kijken of ik minder kan gaan werken. Dit om (zo lang mogelijk) te voorkomen dat ik verplicht op bed beland wegens mijn bloeddruk en ook om sowieso wat meer rust te krijgen vanwege de slapeloze nachten die ik heb door mijn bekkenklachten. Hoe langer ik nu tegen alles in blijf doorgaan, hoe groter de kans op langdurige uitval en complicaties als vroeggeboorte, een te klein kindje of zwangerschapsvergiftiging. En daar moet ik niet aan denken!! Ik geef het niet graag toe..maar ze heeft gelijk. En als ik door minder werken wél kan blíjven werken ( moet er niet aan denken om hele dagen eenzaam en alleen plat te liggen thuis) dan doe ik dat liever. Ik heb dus woensdag een belafspraak met deze man en na overleg met mijn collega's zou ons voorstel zijn 4 x 6 i.p.v. 4 x 9 uur. Zo werk ik dan straks van 9 tot 3 en kan ik 's middags nog even rust nemen. Ik vind het een hele stap en hikte er enorm tegenop om het bespreekbaar te maken hier, maar er werd heel lief en begripvol gereageerd. En nu dat is uitgsproken, lucht het me ook wel weer een heel eind op!
@ hellen, je moet nu aan jezelf en aan de kleine denken, als dat betekend minder werken so be it, ook al begrijp ik heel goed dat je er tegen op zag,maar wel heel fijn dat je collega's zo reageren. @ knuffie, ze had de smalle band en zelfs daarmee was de bloeddruk 120/60 perfect dus, maar omdat het protocol voor "dikke"mensen zegt ieder 2 weken, moet ik dus komen. Waar ik zit bij de verloskundige zitten er 2, en degene die ik dus heb valt heel erg over gewicht naar mijn idee, ik ga inderdaad eens vragen of ik ook eens bij de andere kan komen. Wie weet klikt dat beter.
Dat is dan voor het eerst dat ik van zo'n "protocol" hoor, wat een onzin zeg. met andere woorden, jij bent dik dus jou bloeddruk is te hoog, weet je zeker dat je niet dezelfde vk als ik heb gehad (misschien werkt ze wel op 2 praktijken). En dan te bedenken dat deze dikke dame kampt met een te lage bloeddruk waardoor ik flauw drijg te vallen. Groetjes Anita
Hahaha dat zal denk ik niet , jij komt uit Twente , en ik uit zuid holland , maar er lopen dus meer verloskundige met een vooroordeel over dikke mensen! Iedereen waar ik het ermee over heb, vindt het ook belachelijk, maar ja, het is niet anders, er zit wel een heel klein voordeeltje aan, ik wordt wel goed in de gaten gehouden, en krijg in het verloop van de zwangerschap wel meer echo's, dat is dan in ieder geval nog iets positiefs
wow... mooi hoor Lara! en al zo goed te zien. hier is mijn verlof begonnen gisteren! lekker rustig aan doen nu.
in Nijmegen, amersfoort, apeldoorn en rijssen zit een winkeltje met positie kleding, tot mt 56! ik ga er deze wk eens kijken. de website zit er goed uit. www.its-time.nl gr m.
Hoi dames, Hier nog geen positiekleding nodig, al heb ik zaterdag mijn zomerkleding wel wat ruimer gekocht. Lara, wat zie je het al goed zeg,bij jou... verder hoop ik dat ik niet al te veel aankom. Ben nu ruim een week gestopt met roken en vreet me helemaal gek aan tic-tacjes. Dat leek me de verstandigste keuze... Hoop dat dat straks wat minder wordt. Zijn hier ook dames gestopt met roken toen ze hoorde dat ze zwanger waren? Verder echt heel weinig last van kwaaltjes. Alleen een zeurend gevoel in mijn buik, maar voor de rest zo weinig... Denk dat ik er maar blij mee moet zijn, maar ondertussen maak ik me wel een beetje zorgen. Maar heb pas over een maand mijn eerste afspraak met de Vlos, dus zal mezelf rustig moeten houden...
goedemorgen allemaal hoe was jullie wekend hier goed hoor nogsteeds rommelen en kan steeds minder lopen ook hebben we der een neefje bij de zus van man is gisteren bevallen van een zoon jayden nou dan gaat het bij mij nog meer kriebelen ben zo benieuwd naar ons kleintje maarja meer als w8 kan je niet doen ben wel onzettend misselijk dus we w8 maar af he