100+ en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mini me, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik ben wel bang trouwens dat ze niets kunnen zien bij de echo. Mag pas bij 10 w een echo laten maken of als ik bloed verlies oid. Ik dacht ook dat de HA over mijn gewicht iets zou zeggen maar ze was kei aardig en vond het super voor me

2. linde90

linde90 Niet meer actief

@ ninja, gefeliciteerd
    @Fiona 1987 welkom, en inderdaad beter laat dan nooit hahaha

Hier ben ik in 2 weken tijd ineens 2 kilo aangekomen, maar ja 2 kilo met 18 weken valt nog wel mee. buikje groeit ook heel hard nu, ben benieuwd wat de VK er van zegt dinsdag.:D

29 juni de 20 weken echo, best spannend......

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik 26 juni de 20 weken echo, we gaan bijna gelijk op zie ik. gezellig!

en ninja, je hoeft je geen zorgen te maken hoor, of ze het nu in wendig of uitwendig doen ze zien echt wel wat hoor. met 10 weken had de kleine bij mij al duidelijk armpjes en beentjes.
    snap wel dat je bang bent voor een miskraam enzo maar dan merk je het wel. de kleine verdwijnt niet zomaar.

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Met mijn BMI van in de 40 was alles goed te zien met de echo, zowel de eerste inwendige als nu de latere uitwendige. Ik moet alleen mijn buikvel wat strak trekken, want dat is minder zwaar voor de echoscopist om overheen te glijden, zeg maar. Kijk maar in mijn album voor mijn echofoto's.

Je zult zien dat er geen reden is om je druk te maken, Ninja!

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    wat een mooie buik heb je. Ik zie dat je een buikband om heb welke maat heb je besteld Ik heb maat 50/52 ik vraag me af welke maat ik moet bestellen. Ik wil dadelijk een buikband gaan dragen als ik ook een mooie buik. De echo,s zie je idd heel goed. Maar wat heb je al vroeg echo,s gehad was daar een rede voor? Ik mag pas over 6 weken

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ha Ninja, de redenen voor de echo's waren eigenlijk niet zo leuk.

De eerste 2-3 zijn gemaakt omdat werd vermoed, dat het buitenbaarmoederlijk was. Gelukkig bleek dit niet zo te zijn. Daarna is er ook nog eentje gemaakt omdat ik een bloeding had. Verder sta ik, wegens medische indicatie, onder behandeling van de gyn. Die maakt dus ook af en toe zelf echo's.
    En nu, omdat ons kleine wurm voorloopt op de groei, krijg ik er tot week 37 sowieso nog 3 om de groei in de gaten te houden. (Komende zaterdag doen we wel een 3d/4d pret-echo...gewoon voor de lol. Want vooral alle eerste echo's gingen zo ontzettend gepaard met spanningen, dat ik er amper van heb kunnen genieten. Daarnaast kan mijn partner vrijwel nooit mee, dus heeft hij extra gelegenheid om eens te kijken :) )

De band die ik draag is van Anita. Ik heb dezelfde kledingmaat als jij, en toch pas ik prima in een maatje L. Nu heb ik van mezelf best een taille, dus dat kan schelen.

Mijn tip: gewoon even langs een winkel gaan die ze heeft en even passen. Ik dacht ook altijd dat ik het niet zou passen, totdat ik het probeerde!

Succes!

7. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    ik heb ook de zelfde kleding maat en heb van de winkel de banden L/XL en die passen me nog ruim. dus die kunnen tot aan het einde mee rekken denk ik.

8. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    ik wou ook nog ff zeggen voor die gene die zwangerschapsslips zoeken, de XL van de Hema valt echt heel groot, mega rekbaar en mijn dikke kont past daar ruim in. zit ook heerlijk trouwens.

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    @hellen. Wat fijn dat je zwangerschap gewoon goed gaat nu. Een pretecho wil ik zeker ook laten maken lijkt me cht super mooi om je kleintje zo te zien.

Ik vind de buikbanden van buikbanden.com echt super mooi. Ze zijn ook niet duur. Ik draag nu zelf ondergoed van ulla polpken en ik heb nu maar 50/52 eigenlijk veelste groot nu. maar denk dat ze dadelijk wel fijn zijn als ik ga groeien haha. Ik begin nu wel s,avonds al te krijgen dat me broeken al strakker beginnen te zitten. Niet zo fijn haha

10. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Owww.je bedoelde de buikband van buikband.com. Daar komt die rode van mij ook vandaan! Die heb ik in XL besteld en zoals je ziet: hij past perfect! Maar ze kunnen ze desgewenst op elke maat maken, begreep ik.

11. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    #551 Marieken, 22 jun 2009
    Laatst bewerkt: 22 jun 2009
    we stonden op de 2de pagina dames, waar is iedereen toch..
    bevoorbeeld: hoe was jou pret echo hellen?

en ik probeer een nieuwe foto te uploaden maar krijg in plaat vd foto een banner van zwangerschapspagina.nl in beeld. heel gek. zal het straks nog een keer proberen.

12. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    jaa ik ben er ook nog steeds!

Zaterdag (met 27 weken) had ik mijn pretecho. Met mijn speklaag zijn de foto's en beelden met zo'n 3d/4d echo niet heel scherp, maar genoeg om een leuke indruk van ons wurm te krijgen. Het ligt vooral graag met een handje onder de kind of een arm over het gezicht, dat wel. En het zat flink onderin weggedoken, dus het hele hoofd op beeld krijgen was een toer. Maar we hebben aardige foto's en een leuke dvd met commentaar, die we gister ook aan de aanstaande opa en oma en oom en tante hebben kunnen showen.

Gelukkig kon die dame, die het overigens echt héél leuk deed, nog een keer het geslacht bevestigen en laten zien, zodat ook Lief te zien kreeg.

Nog wat kerncijfers:

Gewicht 1186 gram
    Loopt nog iets voor dus in de groei
    hartslag 150 per minuut
    dijbeen én voet beiden ruim 5 cm groot (waar die kleine zulke, in verhouding, grote voeten van heeft vragen wij ons ook af, ik heb schoenmaat 38 en hij 42. Maar...mijn broer is wél 2 meter lang.

Het lag met het kopje beneden.

Ik vond het geweldig zo...Lief vond het ook wel bijzonder.

Foto's staan in mijn album!

13. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    ziet er leuk uit zeg!! en vind de foto's best duidelijk. bij ons over een paar weken ook de pretecho. ook 4d. en vrijdag eerst de 20weken echo.
    wel stom, als ik de foto aanklik om te vergroten krijg ik weer de banner in beeld in plaats van de foto. nog iemand last van?
    vind het zo raar.

en staat hier voor jullie mijn foto of weer die banner??

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    de foto

15. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    hahaha nu ineens wel!
    maar thats me, 120 kilo en 20 weken zwanger.

16. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hellen mooi hoor die 4d foto's!
    Marieken jij staat er ook mooi op met je mooie buik!

17. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Daaaank :)

18. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Hoe gaat het met de zwangere dames hier? het is zo rustig hier haha.

Ik heb een vraagje hebben ze bij jullie ook iets gezegt over je gewicht toen je voor het eerst bij de VK kwam? Ik ben zo bang dat ze lullige of kwetsende opmerkingen gaan maken. En dat wegen bij de VK lijkt me echt een hel hoor. Hoe hebben jullie dat ervaren. De HA reagerde gelukkig wel heel goed en was blij voor me en zei zelfs niets over me gewicht pas toen ik er zelf over begon.

19. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Geen kwetsende opmerkingen van de gyn, in mijn geval. Wel een eerlijk verhaal over de verhoogde kans op complicaties en het feit, dat het vanwege mijn BMI een medische indicatie voor bevallen werd. Maar verder is mijn gyn hartstikke lief!

20. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ja dat ik een verhoogt risico heb door me BMI snap ik en dat ze daar over begint kan ik ook goed begrijpen. Ik ga er ook vanuit dat ik in het zh moet bevallen maar dat wou ik zelf al. Maar ik laat het maar op me af komen van de VK zegt ik hoop dat ik ook z,n lieve hebt als jij haha

Deel Deze Pagina