Maar in de meeste gevallen kan je toch zelf nog wel naar beneden lopen? (of onderschat ik het nu zo erg?)
whahahaha dan is het eerste wat je kindje doet bungee jumpen De complicatie's bij een bevalling hebben volgens mij vaak niets te maken met je gewicht, hooguit met je uithoudingsvermogen. In mijn geval was het heel simpel mijn bekken waren gewoon te smal (ja ja dat zie je dus niet aan de buitenkant ) voor Kylian's koppie en dus werd het een keizersnee Tessie het ligt eraan hoever je bent in de bevalling, bij de weeën kon ik nog wel gewoon lopen zolang ik maar stil kon staan om de wee weg te puffen. Maar als je persweeën hebt ben je denk ik niet in staat te lopen, tenminste dat denk ik want ik heb het niet uitgeprobeert Groetjes Anita
hi ladies, wist niet dat er zo een topic bestond..ik hou me de laatste tijd hier ook mee bezig, aangezien ik las dat een verhoogd bmi de eisprond kan tegenhouden, nou heb ik dus 30 kilo teveel overgewicht voor mijn lengte, sinds mijn vorige bevalling ben ik alleen maar aangekomen inplaats van af te vallen, probeer nu ook weer opnieuw zwanger te raken, het is echt slopend..het zo graag willen afvallen maar het niet kunnen, heel raar een ander zou zeggen..zo moeilijk is dat toch niet, ben echt een zoetigheid persoon, maar gelukkig lukt het me nu wel ervanaf te blijven, alles voor een 2de zwangerschap.. hoe ervaren de dames het hier allemaal? ik zie best veel zwanger hiertussen, zijn jullie eerst afgevallen ervoor of gewoon spontaan zwanger geraakt? gr. allen
Bij de eerste was ik inderdaad ook aan het lijnen en het revalideren (heb ms) toen ik zwanger raakte. Ik kwam gelukkig ligter uit de zwangerschap dan dat ik erin was gegaan, en dat heb geprobeert te houden zo. Nu was ik niet met lijnen bezig (decembermaand weiger ik te lijnen ) en toen was het raak. Moet wel eerlijk zeggen dat de batterijen van de weegschaal al enige tijd leeg zijn dus ik zal niet weten hoe zwaar ik nu weeg, schat zelf zo tussen de 108 en 110. Groetjes Anita
he pluk, gefeliciteerd met je zwangerschap meid! maar zo zie je maar in de maand dat je je niet met lijnen bezig hield was het raak, goed man! geniet maar van je zwangerschap, is het je eerste trouwens? gr.
Hier ook een 100+ mama èn zwangere . Ik heb bij de vorige zw 2 positiebroeken gekocht bij Miss Etam, prijs viel heel erg mee en de lengte was ook goed (ik ben zelf 1.84m dus ook lang). Ik moet in het ziekenhuis bevallen vanwege medische indicatie (wat overigens niets te maken heeft met mijn overgewicht ). Iemand vroeg of je zelf naar beneden kon lopen tijdens persweeën. Nou nee...Je hebt alles wat je in je het nodig om ze op te vangen, en dan kan je echt niet meer lopen! Hier zéér vruchtbaar! Bij de 1e zwangerschap was het in de 3e ronden en deze keer in de 1e ronde! Voor beide zwangerschappen niet aan de lijn gedaan. Tijdens de 1e zwangerschap ben ik uiteindelijk 28 kilo afgevallen! (van 133 naar 105). Ik moet er wel bijzeggen dat ik 9 maanden lang misselijk was en elke dag moest overgeven. Ik maakte me ook zorgen want je hoort iedereen roen dat je absoluut niet af mag vallen tijdens een zw, maar mijn gyn verzekerde me dat het geen kwaad kon voor de kleine, die het dus ook heel goed deed (gezonde hollandse jongen van 3720 gram). Ik heb tijdens de 1e zw buikbanden gedragen van de Miss Etam, ging goed! Wel de grootste maat. Mocht je geen leuke buikband kunnen vinden kan je altijd aan een handige moeder/oma/tante/zus/vriendin oid vragen of ze er 1tje willen maken voor je
wauwie tantan wat goed zeg, en idd wat je zelf zegt heel vruchtbaar, denk dat het idd niet bij iedereen als obstakel overgewicht moet zijn, sterkte en geniet van je 2de zwangerschap meid! gr.
vrijheid dit is mijn tweede. Tartan, dat klopt want ik viel ook alleen maar af tijdens de eerste maanden van de zw.schap. De kleine neemt dan gewoon van jouw reserves. Nu gaat het eten ook pet hoor, in ieder geval het warme eten. Zolang ik alles verzuip in de koude appelmoes dan krijg ik het nog wel weg. Jan lag gisteren helemaal in een deuk want ik at patat met appelmoes Alleen moet ik even gaan opletten op de chips want daar grijp ik 's avonds altijd naar, denk dat ik dat toch maar moet gaan vervangen voor een beschuit (al heb ik wel een lage bloeddruk). Groetje sAnita
Tantan, ik vroeg niet speciaal naar het traplopen tijdens persweeen hoor. Kan me wel voorstellen dat het dan niet meer gaat, maar het lijkt me ook niet zo logisch om tijdens de persweeen pas naar het ziekenhuis te gaan verplaatsen, toch? Ik heb trouwens net mijn neckerman bestelling binnen, had 4 positiebroeken besteld, allemaal in maat 50 (heb normaal ook 50 of 52) en ze pasten allemaal en zitten heerlijk! Alleen 1 spijkerbroek vind ik net ff wat te kort, en een vind ik de stof te dun, maar de ander 2 hou ik. Ben er blij mee!
Er is ook kans dat je tijdens persweeën naar het ziekenhuis moet. Als blijkt dat de baby niet past ofzo. Ik heb je verkeerd begrepen. Dacht dat het over ambulancepersoneel was en dat je dan ipv gedragen worden wel zelf kon lopen. Meestal als er ambulancepersoneel is is het hoge nood of mag je zelf niet lopen. Dus vandaar mijn antwoord . Maar idd, als je nog geen persweeën hebt kan je nog best lopen (en dus zelf naar beneden).
Ik heb vandaag toch wel iets ondervonden, waardoor ik even ontzettend van mijn overgewicht baalde ! Had vandaag de 20 weken echo. Kom bij de gyn. (na 1,5 uur eindelijk aan de beurt) kreeg ik een vk die ik niet ken. Ik vragen of ik geen echo krijg, bleek niet zo te zijn. Had eigenlijk stiekem gehoopt dat ik toch wel zou horen wat 't geslacht is. Was gewoon een gesprekje over hoe het ging. Tijdens het gesprek werd er al "gezeurd" over dat ik niet naar de psychiater was geweest. En vooral dat die afspraak wel belangrijk was. Na het gesprek wou ze even naar het hartje gaan luisteren omdat ik veel harde buiken heb gehad en mijn kindje 1 keer gevoeld heb. Ze ging rond mijn navel zoeken (en ik heb echt een ontzettende buik van mezelf) ik vroeg haar al 2 keer of ze niet lager moest zoeken, dat hoefte niet zei ze. Na een tijdje zoeken werd ze rood, en vluchte het kamertje uit. Beetje hysterisch dat ze nu een echo ging regelen. Half huilen werd ik direct naar een andere kamer gestuurd waar echo apparatuur stond. Daar begon ze ook hoog te zoeken, en zag niets dus nogmaals zei ik dat ze normaal ook lager zoeken. Dat deed ze en toen was mijn kindje wel te zien. Er bewoog niets, en na even zoeken zag ik gelukkig toch het hartje mooi knipperen ! De vk probeerde nogmaals het hartje te beluisteren maar nu laag en ja hoor daar hoorde we het hartje! Ik kan niet zeggen wat er allemaal door me heen is gegaan, wat een drama! Baalde er wel een beetje van dat dit door mijn overgewicht komt. Om mezelf gerust te stellen, en omdat ik toch graag alles goed een keer wil bekijken heb ik voor dinsdag een afspraak gemaakt bij een pretecho buro. Nu alleen hopen dat ik NOOIT meer zo hoef te schrikken. Heb al mijn vragen niet eens kunnen stellen,ben alles vergeten wat ik wou weten.
Ik snap je verhaal niet helemaal Laura... Je ging voor een 20 weken echo, maar in de eerste instantie kreeg je dus ook helmaal geen echo? En is er uiteindelijk nu ook niet gekeken naar alles wat ze met een 20 weken echo bekijken? En waarom kom het door je overgewicht dat die vk of gyn te hoog zocht? Klinkt gewoon alsof ze niet wist waar ze mee bezig was.......
Nou als ik jou verhaal zo lees dan ligt het meer aan hun dan aan jouw (en je gewicht) hoor. Je komt voor een 20 weken echo maar je krijgt geen echo. Ze luisterd dus totaal niet naar haar patiënt anders was ze wel lager gaan luisteren. En dan krijg je uiteindelijk toch een echo gaat ze weer op de verkeerde plek aan de gang . Uiteindelijk is daar dan toch je kindje met kloppend hartje en wel en ipv de 20 weken echo echt te doen pakt ze de dopler om naar het hartje te luisteren terwijl je dit ook gewoon via het echoapparaat kunt laten horen En waarom moet je perse naar een psychiater van hun, dat is toch nog altijd je eigen keus of niet? Groetjes Anita
Ja ik weet het ook niet precies, ik kwam daar voor een echo (ben 20 weken dus de 20 weken echo) bleek dat ik de 20 weken echo met 22 weken krijg. Misschien dat ik hen graag de schuld geef, omdat ik zo geschrokken ben, maar vond het echt verschrikkelijk. En dat met die psychiater, ik heb toen met de gyn. een gesprek gehad omdat ik in het verleden en nu nog soms klachten heb. Daarom had zij gezegd dat ze dan een afspraak zou regelen. Die had ze snel geregeld, maar toch wou ik er niet heen. Heb nog teveel andere dingen aan mijn hoofd voordat ik echt met die klachten aan de gang wil gaan. Weet zelf ook dat het belangrijk is, maar weet ook dat mijn kind hier niet onder gaat lijden hoor! Mijn moeder was ook mee, en die vond het sowieso raar gaan. Zij heeft 6 kinderen en zegt mij ook dat je eigenlijk een vertrouwensband moet hebben met je gyn of vk. Niet zoals het hier gaat, dat er zo afstandelijk gedaan word. 23 januari denk ik dat ik het hier ook even met haar over ga hebben, en desnoods een ander vraag. Was eigenlijk gisteren allang blij dat het hartje uiteindelijk toch klopte, maar toch nu superonzeker. Heb tenminste nu de pretecho om naar uit te kijken!
Ik vind het echt raar gegaan hoor Lauraa87,komt echt meer door hun dan door jou overgewicht.Ik bedoel je komt daar niet voor de 1e keer en ook al krijg je een ander vk ik neem aan dat ze wel in het dossier vermelden dat je overgewicht hebt. Als je overgewicht hebt ijken ze toch meestal inwendig? Wat ik me ook afvraag,als je flink overgewicht heb kunnen ze dan nog wel zien of je een jongen of meisje krijgt?Mischien maakt het niks uit maar dat bedacht ik me vanochtend ineens (ben nog eens niet zwanger haha)
Dat ik een ander wil heeft niets met mijn overgewicht te maken, maar met het feit dat ik geen band met mijn gyn heb. Daar kan zij misschien ook niets aan doen, het klikt of het klikt niet. En de eerste 3 echo's waren inwendig, maar daarna uitwendig de reden weet ik ook niet. Maar het is bij mij toch zo, voor de echo's denk ik na over wat ik wil vragen en zeggen. Als ik dan eenmaal er ben dan wil ik het liefst zo snel mogelijk mijn kindje zien en als ik hem/haar(nog paar dagen en dan weet ik het hoop ik hihi) zie dan ben ik alles vergeten en in de wolken. Ik ben gewoon ontzettend geschrokken, heb me nog nooit zo naar gevoeld. Dacht gewoon dat ik niet goed werd. Gijsje, ik heb dinsdag een pretecho en dan krijg ik het hopelijk wel te horen. Maar als ze via een echo je baby kunnen zien, kunnen ze ook het geslacht zien Heeft niets met je overgewicht te maken.
Ja dat is natuurlijk ook zo! Mischien moet je voordat je er heen gaat een briefje schrijven wat je wil weten,zo doe ik dat ook altijd en werkt prima Suc6!
Ok nu snap ik je verhaal wat beter. Maar je krijgt dus gewoon nog een 20 weken echo. Ik krijg die van mij ook met 21 weken, ze doen het tegenwoordig liever wat later zodat ze alles wat beter kunnen zien. En eerlijk gezegd kan ik me best wel voorstellen dat ze er een punt van maakte dat je niet naar de psych bent geweest. Als jullie dit wel hadden afgesproken, en zij een afspraak voor je had geregeld, kan ik me echt voorstellen dat ze er niet blij mee is dat jij die afspraak niet nagekomen bent. Maar lijkt me wel dat dit verder los staat van je overgewicht. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het wel heel vervelend is dat je zo´n naar gevoel erover hebt.
Ja voelde me er niet lekker bij, en dat van die psych begrijp ik ook wel. Maar zie het nu nog ff niet zo zitten om echt met een psych aan de slag te gaan. En die psych stopt je vooral vol met medicijnen (wat soms ook helpt) maar wat ik liever niet wil en vooral niet nu ik zwanger ben. Ben er trouwens ook al iets rustiger onder, het was vooral de schrik en dan geef je het liefst iemand de schuld hihi Morgen kan ik mijn kleintje van alle kanten goed zien, en volgende week vrijdag ook weer. Heb dus sowieso 2 dingen om naar uit te kijken!