100+ en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mini me, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Welkom Josien!!!!
    Tja dat gezeur over ons gewicht is wel eens vermoeiend. Alsof slanke dames het toonbeeld van gezondheid zijn! Ik zag er pas nog één met een dikke buik roken. Nou...dat zou IK dus nooit doen!

Echo's makenh is soms moeilijker, maar dat kunnen ze ook op een sympatieke manier brengen. Vooralsnog heb ik gelukkig veel mensen getroffen die er gewoon ober spreken en niet zo neerbuigend. Feit is nu eenmaal dat het soms echt minder zichtbaar is. Wel, als dat gezegd is moeten ze er verder over ophouden, niet?

2. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    @ liefde: hier nog maar 2 kilo er aan en nu op mn startgewicht dus ben ook erg trots op me zelf. al heb ik zeker wel heel veel last van de hitte en voel me flink benauwd. zelfs nu al terwijl het buiten heerlijk is. lijk eeuwig te zweten. maar goed, had ik andere jaren ook wel last van hoor. gelukkig doen de woeiers bij ons thuis wonderen. alleen op het werk is het even afzien.

@ juf mariska: als je op iemands naam klikt kun je kiezen om de persoonlijke pagina te bekijken (eerste optie). vandaar uit klik je dan op 1 vd album foto's rechts en dan kun je dat album bekijken. trouwens gezellig dat je er weer bent!

@ josien: wat een gezeik he! pfffttt ik heb bij mn gyn gelijk gezegt dat het door mn schildklier komt en die dus niet mag zeuren. nu is hij streng maar rechtvaardig. en bij de 20 weken echo was de vrouw heel aardig maar meldde wel dat de betrouwbaarheid minder is en ze moest mijn lengte en gewicht noteren om te verklaren waarom de foto's van mindere kwaliteit waren. dat ze jou zo de deur uit zetten met maar 5 min proberen vind ik abnormaal!! het leven is absoluut niet eerlijk.. dat je niet mag bevallen waar je wilt, ik snap het wel maar eerlijk is het niet. ik wil en moet in het zk bevallen dat scheeld.

wel gezellig dat er eindelijk weer word gekletst hier, en leuke nieuwe dames er bij!

3. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Hoi meiden,

Ik ben van het weekend hier even niet geweest.
    Gisteren de uiteindelijke bevestiging gehad dat het om een miskraam ging en ondanks dat ik het wist kwam het toch hard aan.
    Maar nu kunnen we proberen het af te sluiten en verder te gaan voor een nieuw wondertje.

Bedankt voor jullie reacties.

4. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    oh miza.. wat spijt me dat voor jullie..
    en je mag hier gewoon blijven kletsen hoor! ik was er ook al voor de zwangerschap. maar zou het snappen als je ff pauze van ons neemt. denkt maar even aan jezelf en hopelijk zien we je snel weer met goed nieuws.

5. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    Hee hoi

Ik kom ook weer even binnenwandelen.
    hier gaat ook alles lekker, moet ook idd 2x dagcurve suiker prikken voor extra controle en ik krijg 2 extra groeiecho's. Dat is dan wel een voordeel bij een nadeel.

Enne zwangerschapskleding, ook bij wehkamp en neckermann wat dingetjes gekocht. Ben nu alleen op zoek naar passende voedingsbeha maar heb al wat adres gevonden.

Last van de warmte valt nu wel weer mee, maar was ook een dag aan de diarree, zou het door de warmte komen??

Enne tot nu toe hier 6 kg aangekomen dus dat is ook nog netjes.
    20 wk echo ging bij mij ook wat moeilijk omdat ze door een vetlaag heenmoeten en dus alles niet even scherp te zien is.

Josien vind het echt lullig dat ze je met 5 min. buiten de deur hebben gezet.

En hier niks gehoord over niet thuis bevallen, vk heeft er geen probleem mee, snap het verschil overal niet zo.

6. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    hey bowen gezellig dat je er weer bent, zie dat je ook resus negative ben.. ben benieuwd hoe de prik is. ik krijg hem ook.
    was ff slikken voor mn oma, die heeft 2 dood geboren kindjes door de resus. en nu is er gewoon een simpele prik voor.

en diaree waarschijnlijk door warmte ja, had ik ook en heb er meer over gehoord.

7. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ha Miza..heel veel sterkte meis!

Bowen: welkom terug he :)

8. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Hallo hallo ....
    Iemand enig idee waar ik het topic Show je babykamer kan vinden? Deze was voor de verandering van ZP makkelijk te vinden en een van mijn favo topics. Maar nu ben ik m kwijt!

9. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    @ juf mariska, ik heb het laatst nog gezien maar kan hem ook niet meer vinden..

10. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Juf Mariska, hier vind je het topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/35778-show-babykamer.html

Thanks allemaal voor jullie lieve welkom meiden!

Ik heb inderdaad die vrouw bij de 20-weken-echo nog wel even wat kunnen doen ja, maar ik was te verbijsterd om op dat moment iets uit te brengen. Niet goed, maar ja....

@Miza, heel erg veel sterkte meid! Helaas weet ik hoe je je voelt. Neem de tijd voor je herstel en heel veel succes in de volgende rondes!

@Bowen, fijn dat jij wel gewoon lekker thuis mag bevallen als jij dat zou willen. Ik vind het ook heel raar dat de vk's daar overal zo anders over denken.

Liefs,
    Josien

11. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    @Miza,wat verdrietig,heel veel sterkte!
    @Josien,belachlijk dat je naar 5 min buiten stond!
    Wat ik begrijp is dat ze je wel geholpen hebben in de mmm ondanks je overgewicht?

12. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    @ Miza, sterkte met het verwerken. Helaas liet je gevoel je niet in de steek. Heb gehoopt voor je dat het goed zou aflopen.

En voor het verhaal van Josien heb ik geen woorden. Vreselijk dat je zo behandeld wordt door sommige mensen. Ik krijg gelukkig nu steeds van mijn VK te horen dat ik het super goed doe. Dat vind ik wel heel fijn van haar!

Zijn we allemaal nog lekker aan het sporten?

13. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden,

ik zou me graag bij jullie clubje willen voegen!

ik ben susanne,30 jaar en kom uit arnhem, ik ben 34+3 wkn zwanger van ons 3e kindje, ik heb een dochter van 6 en een zoon van 2.

ik ben al vrij "zwaar"van mezelf maar tijdens de zwangerschappen kom ik verschrikkelijk veel aan, terwijl ik niet eens zo heel overdreven veel eet, wel ben ik voor de vorige zwangerschap en deze in een korte tijd 35 3n 40 kg afgevallen waardoor ik volgens de vk tijdens de zwangerschappen eeens zoveel aankom.

ik zit nu alweer tegen de 140 aan, bij mijn andere zwangerschappen liep ik tegen het eind richting de 150.

ik heb deze zwangerschap nog geen vervelende reacties gehad, bij mijn vorige zwangerschap moets ik met 37 weken op controle bij de gyn. vanwege een liggingsecho, nou ik was nog geen 2 tellen binnen en kreeg een hele preek over het feit dat hij toch echt hoopte dat ik vaginaal zou bevallen want anders zou het een ramp worden, ze zouden onderhand 2 bedden nodig hebben met zo'n gewicht en dan al niet te spreken over de extra kosten die er dan bij zouden komen, nou ik was echt met stomheid geslagen en kon dus niets uitbrengen, ik voelde me daarna zo rot..........en ik ben dan ook nooit meer naar die gyn geweest, ik moets vorige week voor een groeiecho maar heb meteen aangegeven dat ik npooit meer na die gyn zou gaan!

dus ik weet josien heel goed hoe het voelt!!!

nou ik hoop dat ik met jullie mee mag/ kan kletsen, want is wel heel fijn een beetje herkening!!

@ miza, heel veel sterkte!

groetjes susanne

14. MvN

MvN Niet meer actief

Hallo!

Ik kan me ook bij jullie voegen! Voor mijn zwangerschap woog ik 101,2 kilo. En nu weeg ik 102,2 kilo. Daar ging mijn vk dus al gigantisch over zeuren! Ook kreeg ik ene formulier mee om naar het ziekenhuis te gaan voor een lunchcurve omdat dat volgens hun het protocol was bij iemand met een te hoog bmi.

Nou zo gezegd zo gedaan. Heb ik net het telefoontje gekregen dat mijn suikers te hoog zijn.

voor de lunch: 5,4
    na de lunch: 7,4
    half uur later: 5,3

Nu moet ik dus heel erg gaan oppassen met suikers, pasta, rijst, bruin brood gaan eten end.
    Ik kan zwangerschapssuiker beter voor zijn dan dat ik te laat ben.
    Nu moet ik met 30 wkn weer prikken.

15. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    o mensen ik maak me zorgen hoor door deze verhalen. Ik moet volgende week voor het eerst naar de VK zie er echt onwijs tegen op.

16. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Die kreeg van mij dus echt een middelvinger he,raar mens! En ik snap niet hoe ze erbij komen maar voor een zwangere vrouw is suiker tussen de 4-7 prima,na je lunch was ie iets hoger maar da's heel normaal en aangezien ie een half uurtje later al weer was gezakt snap ik niet waar ze het over hebben!!

17. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Inderdaad vind ik je waardes nu niet echt schokkend, eigenlijk. Hmm..apart hoor.

18. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik vind die waardes ook wel meevallen, ik heb een paar keer een curve moeten doen, maar mijn waardes waren net zo, zelfs een paar keer richting de 8,0 maar mijn vk zei dat het prima was, raar dat ze overal wat anders hanteren,

groetjes susanne

19. MvN

MvN Niet meer actief

Jaaa ik heb zo'n broodmagere vk! die ging dus al zeiken over 2 kilo aankomen. Mijn moeder zeid juist dat ze vond dat ik erg weinig ben aangekomen. Maargoed..

Ik ga nu in iedergeval bruin brood eten ipv wit brood en zonder zoetwaren
    Want als lunch voor die lunchtest had ik een beker melk op, 2 witte snee-en brood met kaas en hagelslag.

Maar jullie vinden niet dat ik heel erg moet veranderen en dat de waardes niet te hoog liggen!?

20. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    2 kilo aankomen.... nou volgens mij ben je goed bezig juist. Je bent 24 weken zwanger!!!!! Die baby groeit ook wat een raar mens zeg de VK. Kan je geen andere zoeken? Ik zou me niet prettig voelen bij z,n VK

Deel Deze Pagina