100+ en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mini me, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    jeeh wat een raar mens zeg die vk, die van mij zeurt nooit en moet je kijken wat ik aankom........en die van mij zijn zelf over het algemeen ook broodmager! ik zou me maar niet zo druk maken als ik jou was, zo kun je helemaal niet genieten van je zwangerschap!! over die waardes zou ik me ook maar niet zo druk maken, wat belangrijk is omdat ze iets aan de hoge kant zijn om iets meer verdeeld over de dag te eten en dan iets kleinere hoeveel heden, ik eet om de 2 uur, en dan of wat fruit of bruin brood,

groetjes susanne

2. MvN

MvN Niet meer actief

Ja voorheen was die vrouw altijd keilief! tot de 16 weken was ik alleen maar afgevallen. Met 20 weken 1,5 kilo aangekomen maar nog onder het begin gewicht. En nu met 24 weken was ik 2,5 kilo aangekomen maar zit ik nu net 1 kilo boven me begin gewicht...
    Ik snap best dat ze niet wilt dat ik elke 4 weken 2,5 kilo aankom,, maar zulke dingen kan ze ook anders brengen

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    aller eerst welkom suzanne en roos!
    ik ben heel blij dat dit topic weer begint te leven en er weer nieuwe dames bij komen!

maar zit echt met grote ogen te lezen hoe er soms gereageerd word!! ik ben verdomde trots op mezelf dat ik nog maar 2 kilo ben aangekomen, en vind dat van jou ook heel netjes. kom op zeg, alleen de baby,vruchtwater, placenta en extra vocht weegt al meer dan 2 kilo nu.
    dus trek je er alsjeblieft niks van aan, denk maar: ze weet niet beter. tunnelvisie noemen ze dat. en je kan altijd een andere vk vragen de volgende keer.

roos gewoon blijven eten wat je wil hoor, overdrijven is nooit goed maar met zulke waardes hoef je nu echt niet ineens te stoppen met normale dingen eten.

suze: ik heb een paar jaar geleden op de operatie tafel gelegen (120 kilo) en moet wel zeggen dat die dingen extra smal zijn hoor. bij mij lag ook de helft er naast aan de zijkanten. vond het echt vreselijk en was blij KO te zijn. had wel graag willen zien hoe ze mij weer in het bed hebben gekregen hahaha maar vind het absuurd dat die daarom gaat lopen zeiken! wat kunnen sommige toch bot doen tegen mensen als ons. hebben wij geen bestaans recht.. geen recht op geluk, leuke kleding, kinderen.. grrr
    en zolang je de kilo´s maar weer kwijt bent na de bevalling dan is het goed toch. leuk is anders, maar goed we moeten er wat voor over hebben he.
    kom trouwens ook uit arnhem. malburgen.

ninja, maak je geen zorgen. ze zijn lang niet allemaal gemeen.
    mijn gyn is doktorisch. waarschuwd me wel maar zeurt niet.

4. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hoi marieken,

ik ben voor 6 jaar terug ook geopereerd, ik denk ook met een kg of 120 en idd die tafels zijn erg smal!! maar idd dan hoeven ze nog niet zo te doen, kan ook normaal gezegd worden zonder dat je gekwetst wordt.

ik kom uit arnhem-noord, presikhaaf, toevallig dat jij ook uit arnhem komt, leuk!
    maar jij loopt bij de gyn. als ik het goed begrijp he? heb jij een medische indicatie?

groetjes susanne

5. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    jups, niet werkende schildklier. vandaar bij mij de extra kilo's. als klein meisje is mijn schildklier al steeds slechter gaan werken. maar aagezien ik ook de verkeerde antistoffen heb moeten ze de kleine extra in de gaten houden en heb verplichte ziekenhuis bevalling en blijf de kraamtijd ook daar. daarna mag mn schildklier geen probleem meer zijn. en niet levensgevaarlijk voor de kleine.
    ben pas nog op presikhaaf geweest, gesolliciteerd bij de zeeman.

6. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    Jee ik kijk ook echt mijn ogen uit als ik sommige verhalen hoor.
    Ik hoor mijn vk helemaal niet over mijn gewicht, tuurlijk zegt ze wel dat er dingetjes anders zijn/gaan als je zwaarder bent maar dat maakt niet uit. Ik moest vrijdag ook dagcurve suiker prikken
    Mijn waardes waren Nuchter 5,3 2 uur na ontijt 5,8 en 2 uur na lunch 6.2. Prima in orde. Dus snap de ophef niet bij jou Roos. En ik ben nu 6 kg aangekomen, ja is toch logisch dat je aankomt??
    Vind het het ongelooflijk hoe sommige mensen hier behandelt worden.

7. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    hoi hoi

hier ook iemand die maat 54 draagt normaal.

Nu ook zwanger (6 weken) maar toch ben ik ook al aan het kijken of ik goede kleding kan vinden.
    Bij ons in de buurt zit een winkel mama in spe en aar hebben ze grote maten zwangerschaps kleding misschien ook iets voor julle???

Verder kun je op het web kijken en grote maten zwangerschaps kleding in vullen. Dan kome je op best wel wat sites terecht. Ik moet wel zeggen dat ik de meeste erg duur vind hoor.

Nu heb ik ook vaker gehoord dat miss etam ook goede zwangerschaps kleding heeft dus ga ik daar zelf ook een keer kijken.
    Daar koop ik vaker kleding.
    Voorlopig is het nog nodig.

Hopelijk vinden we allemaal leuke en goede kleding.

groetjes sherly

8. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    helaas gaat de positie van miss etam maar tot mt 48.. ik als maat 50 pas er soms nog wel in..
    welke plaats is dat winkeltje bij jullie??

9. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ marieken, ik woon net een straat achter de zeeman, wel grappig hoor!!

ik heb ook een paar broeken van miss etam, loopt idd tot mt 48 maar veel broeken vallen wat groter uit!

verder gaat alles goed hier, ben vandaag precies 35 weken dus het aftellen kan gaan beginnen!!

groetjes susanne

10. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    leuk suus! waar is je banner?? dan kunnen we mee tellen.

11. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Even samengevat wat er sinds gister is gebeurd:

Controle bij de gyn was okéé. Bloeddruk goed, ligt met koppie al beneden, baarmoeder ruimschoots halverwege en gewicht ook nog steeds netjes.

Maarrrrr...de gyn zag me zitten en zpnder mijn verhaal te hebben gehoord trok ze zelf al de conclusie dat het niet zo lekker met me gaat. Dus uiteindelijk is de beslissing gevalen: mede op aandringen van familie en op dringend advies van de gyn heb ik me 100% ziekgemeld voor de rest van de nog 3 weken die ik nog te gaan had voor mijn vakantie en verlof ( 21 december hoef ik pas weer te werken...raaaaare gedachte!)

Het is lastig voor me, maar ik besef dat het de enige manier is. "ja"zei de gyn "we moeten er toch ook voor zorgen dat je al niet volledig uitgeput je bevalling en kraamtijd tegemoet gaat? " En daar heeft ze gelijk in, natuurlijk. Ze merkte wél op, dat het voor een volgende zwangerschap beter zou zijn, als ik vantevoren wat afviel. Niet dat het van haar moet..maar omdat het voor mij letterlijk "lichter" zou zijn. Ze heeft hartstikke gelijk en ik voel me niet door haar aangevallen.

Baas en collega's reageren gelukkig begripvol. Vanmiddag bel ik de bedrijfsarts. Voor zijn oordeel ben ik niet zo bang. Zal alleen wel weer een hoop gedoe krijgen met dat nare UWV..

Ben gister nog even op mijn werk geweest om alles goed over te dragen. En eigenlijk...viel er daarna een enorme last van mijn schouders.

Vandaag:

Hier weer een behoorlijk slapeloze nacht achter de rug. Dat was dan ook reden om zonet op de bank geheel onbedoeld zeker anderhalf uur te gaan zitten maffen. Nu heb ik last van mijn nek :(
    Nu het "mag"voel ik eindelijk pas goed hoe doodmoe ik wel niet ben. Zou de hele dag wel willen slapen. Maar dat is niet goed en dat doe ik dus ook niet. Maar ik heb me wel voorgenomen om de eerste week ofzo gewoon te doen alsof het mijn eerste vrije vakantieweek is en dus luier ik lekker. Besef me wel, dat ik niet 10 weken lang zo kan leven, dus mettertijd ga ik er wel weer structuur in brengen. Maar voor nu doe ik maar gewoon wat lekker en goed voelt.

12. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL

nou volgens mij lukt het niet helemaal?? ben ook niet zo heel goed met computers..............

@ helen, goed je rust pakken hoor! vaak vind je dat idd vervelend voor je collega's maar echt voor jezelf kiezen! ik ging bij mijn 2e ook helemaal uitgeput de bevalling in en heb dat daarna zeker wel gemerkt!! ik ben nu ook 1 week eerder met verlof gegaan als dat de bedoeling was.

groetjes susanne

13. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Suze...je klunt die link in je handtekening plaatsen. Die vind je weer onder Gebruikersintellingen in de bruine balk bovenaan.

14. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    ok, even testen

15. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    ok, hij doet het!! bedankt voor de hulp!

16. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Hellen, goed dat de keuze is gemaakt om 100% de ZW in te gaan. Neem vooral goed je rust nu. Want dat is nu gewoon het belangrijkste!

Groetjes,
    Josien

17. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    hier vind ik ook dat je er goed aan doet hellen.. we doens soms als of we het zwanger zijn er ff bij nemen maar is toch hard werken. dus extra rust is nooit slecht.
    ik verlang echt naar mijn vakantie half aug. na de vakantie nog 4 weekjes en dan ben ik er ook klaar mee tot februari. heb er nu al zin in! vooral lekker rust rond de feestdagen en samen met de kleine kerst vieren! hihihi

18. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    AAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH. De makelaar belde net...vanavond om 6 uur komt er iemand het huis bezichtigen. Ik ben in shock, maar ook meteen doodnerveus!Stel je voor..bijna 7 maanden zwanger en dan misschien nog moeten verhuizen...
    Er is niemand om me te helpen, mijn familie zit in Limburg, maar ex komt vanmiddag nog even voor me stofzuigen en ik ga nu op mijn gemak de puntjes op de i zetten hier. Dan kan ik morgen maar niet lopen...so be it. Als dit hét beslissende moment is in de verkoop van ons huis, dan is het de moeite meer dan waard. Gelukkig is er vrijdag nog uitgebreid schoongemaakt door mijn schoonzus en een vriendin van haar!
    Alle duimers zijn welkom!!

*einde hysterische berichtgeving*

19. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ hellen, ik zal zeker voor je duimen!! spannend!

vanmorgen weer op controle geweest bij de vk, alles was goed, bloeddruk, hartje etc.dus dat is mooi! even het verhaaltje gehad over wanneer je nmoet bellen tijdens de bevalling, dan heb je wel weer even door dat het nu niet zo heel lang meer gaat duren........

groetjes susanne

20. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    ik duim voor je hellen, maar werk jezelf nou niet naar de kl*te das nergens goed voor. huis hoeft niet perfect te zijn om te verkopen. snap trouwens wel dat het heeel veel stress mee brengt om zo nog te verhuizen. hebben jullie al een nieuw huis op het oog??

en ja suze, komt allemaal dicht in de buurt nu.. spannend!! (het zou zomaar elke dag/nacht kunnen gebeuren!)

Deel Deze Pagina