Jah Marieken..ik vind die tweede waarde wel hoog, eigenlijk. WHeb je al officieel uitslag gekregen of hoor je die nog?
Bij mij moest de waarde onder de 7 blijven , bij mij was deze 7.1/7.4 en ze wilde mij al naar de dietist sturen overal is het anders, maar 9.8 vindt ik eigenlijk ook wel hoog. (sorry wil je niet ongerust maken, misschien dat het bij jou wel anders ligt.)
hee hoi @marieken, mooie echo!! wauw, ik doe geen 3d's ben ook bang dat ze het niet goed kunnen zien idd en vind het ook wel spannend zo. @miza, hoooi, leuk te horen dat het goed gaat en ik hoop ook met je mee dat het echt een knaltest wordt. @josien, fijn dat alles goed was bij vk. @suze, onderdruk laag?? welke klachtjes heb je dan?? Ik had nl van de week onderdruk van 60 en ben laatste tijd beetje misselijk 's avonds maar weet niet echt waar dat van komt, misschien daardoor?? @marieken, ik heb zelf laatst ook dagcurve moeten prikken en ik vind de 2ewaarde ook wel wat hoog, hebben ze je er niks over gezegd? hier gister dus weer voor controle geweest, alles prima in orde, bloeddruk 130/60, helemaal goed!. En mijn dagcurve suiker was hij ook zeer over te spreken. Volgende week vrijdag nog een keer een dagcurve prikken. Hartje gehoord en klonk ook goed. Dus eigenlijk gaat het best goed. Beetje pijn aan mijn aanhechting van banden aan schaambeen maar verder echt niks te klagen. Ook thuis erg druk aan het klussen met de badkamer keuken en kinderkamer.
Heb nog even snel opgezocht wat mijn suikerwaardes waren vorige keer: Nuchter 5,3 2 uur na ontbijt 5,8 2 uur na lunch 6,2
@ bowen, mijn onderdruk was nu 55, mijn klachten zijn dus ook idd misselijk,duizelig en vaak gewoon niet helemaal lekker voelen. ik heb het vooral heel erg als ik bijv. een poosje stil sta in een winkel,in de rij. ik moest proberen iets meer zout te nemen en goed blijven drinken, groetjes susanne
ik heb 3x laten prikken, beide keren wel na de brunch (laat ontbijt) zullen we maar zeggen. de eerste keer 5.3 maar dat was zn 3 uur na een bakje vla. en dan 5.6 nuchter en 9.8 2 uur na een goede brunch. de gene bij het prikken zei dat die eigelijk geen uitslagen mag geven maar dat onder de 10 goed was. misschien zag die niet dat ik zwanger was.. ik zal er maandag dan wel wat van horen. wat moet je dan als je zwangerschapssuiker hebt? of wat mag ik niet??
Je zult het maandag wel horen maar ik vind het wel raar dat ze dat zeggen hoor,want onder de 10 is goed klopt echt niet hoor,zwanger of niet.
hi, 'vroeger' schreef ik hier ook mee, maar ondertussen is onze kleine man al weer 8 weekjes uit. Bij zwangere moet de suiker onder de 7 blijven, anders krijg je een dieet mee. Valt mee hoor, je moet dan meer en verdeeld over de dag gaan eten. Niet alleen ontbijt, lunch en avondeten.
Hoi Marieke, Je zal waarschijnlijk niet gelijk zwangerschapssuiker hebben, maar ze zullen kemisschien naar een dietist sturen?, mij was vertelt dat ik beter 5 kleine maaltijden kan nemen dan 3 normale, zodat je bloedsuikerspiegel niet ineens een enorme stijging maakt, dat is beter voor jezelf maar zeker ook voor je kleine. Ben wel benieuwd wat ze tegen je gaan zeggen maandag...
hey marieken, ik zou me er maar niet zo druk om maken hoor, net als de andere zeggen, je zult waarschijnlijk dan naar een dietiste moeten en wat meer verspreid over de dag moeten eten, bij ons houden ze 8.0 aan, dus ik neem aan bij jou ook aangezien we allebei uit de zelfde stad komenalleen wel raar dat diegene die prikte heeft gezegd dat onder de 10 goed is..........maar goed je zult het wel horen maandag van je eigen gyn. hier verder alles goed,rustig buiten in de schaduw met mn voetjes in een koud bakje water heerlijk!! goed weekend allemaal! groetjes susanne
thanks girlz, ik hou jullie op de hoogte! (vandaag wat baby zaken afgeweest, zelfs vriendje was mee dus vond het erg gezellig . ook leuke dingen aangeschaft)
@ marieken, vandaag naar de gyn. of niet? ik ben benieuwd wat hij heeft gezegd! hier verder alles nog steeds rustig heb het alleen nu al verschrikkelijk warm! niet leuk meer, hebben jullie daar ook zo erg last van?? groetjes susanne
Yups..ik kan sowieso niet goed tegen hitte en nu al helemáál niet meer. Ik heb nu al dikke voeten en slapende en stijve vingers van alle vocht dat erin zit en ik zie echt als een berg op tegen de komende dagen. Ben ook wel bang voor mijn bloeddruk ...
Ben ook wel bang voor mijn bloeddruk ..., ja ik ook,vorige week was ie juist wat laag, maar bij de andere liep ie vanaf 37 weken erg omhoog, maar heb nu wel het geluk dat ik elke week op controle moet, dus ze houden het goed in de gaten.........
Hoi meiden Het is doet me wel goed om in de ziektewet te zitten, ik merk nl dat door de rust de harde buiken wat afnemen in heftigheid. Helaas heb ik er wel weer iets nieuws bij nl pijn in mijn schaambot/bekken. Ik merk het als ik bv in bed of in bad stap en mijn benen iets te ver uit elkaar doe. Of als ik me om wil draaien in bed ik moet dan echt doen alsof ik een strak rokje aan heb en mijn benen heel dicht tegen elkaar houden. Dan gaat het ietsje beter.Maar het word met de dag erger de pijn.Vooral als ik even gezeten heb en dan de eerste stappen weer zet. Bij mijn eerste had ik ontzettend last van mijn bekken dat kwam door de ligging van mijn dochter, ze lag nl met haar handje naast haar hoofdje ingedaald en dat gaf meer druk.Zo is ze ook geboren. Bij mijn 2e zwangerschap had ik er totaal geen last van. Herkent iemand deze klachten?? Woensdag moet ik weer naar de verloskundige zal haar eens vragen misschien dat ik weer fysio moet gaan volgen. @ Suze Heb eigenlijk niet meer als anders last van de warmte, hou gelukkig geen vocht vast. Maar houd me wel rustiger met die hitte. @Hellen dat is lastig zeg dat je vocht vast houdt in voeten en vingers.Heb je er vochtafdrijvers voor of is er niets aan te doen?? groetjes esmeralda
Ja hoor..een feest ( nou ja feest ) van herkenning. Ik tob al vanaf week 13 met mijn bekken en dat wordt er niet beter op. Ik was al naar huis gestuurd door de gyn, omdat ik 's nachts zoveel pijn heb, dat ik amper nog fatsoenlijk slaap. Ik zou me even melden bij je fysio, als ik jou was! Vochtafdrijvers..mwah..ik probeer het eerst maar eens met veel water drinken en selderie eten
Nog geen bericht van Marieke? Over bekken, hier gaat het ook wel opspelen, ik heb zittend werk, en als ik een tijdje gezeten heb en ik moet bv naar de printer, loop ik te waggelen, alles is dan "stijf/pijnlijk". En uit bed komen is een ramp, ik ga bellen voor klossen, dan maar een paar maanden mijn bed omhoog...
sorry we zijn begonnen met het afmaken vh huis, werken hier met 5 man elke dag dus druk druk druk. ik probeer ook met de grote jongens mee te doen maar lukt helaas niet.. nog niks van de gyn gehoord.. heb pas over een maand ofzo weer een afspraak. als ik straks ff rust heb zal ik hun eens bellen.
@ Marieke, heel veel succes met klussen, en doe maar niet te veel. Een natje en een droogje verzorgen is ook werken