@ esme, ik herken het ook wel, is bij mij gelukkig iets van de afgelopen week, kan moeilijk draaien in bed(lees = erg pijnlijk) en het bed uitkomen is helemaal een ramp, maar dan is het ideaal dat ik al klossen heb!! @ marieken, succes met klussen!! maar doe het idd rustig aan! groetjes susanne
Heej meiden, @esme, ja herkenbaar, had ik ook. Ben naar cesatheraeut gegaan daarvoor. Klinkt allemaal heel herkenbaar, maar ik moet zeggen dat ik sinds ik vakantie heb, bijna geen last meer heb. Ik heb vooral zittend werk en dat is funest. Ze raadde me dan ook aan de eerst stapjes als ik opsta achteruit te lopen, klinkt gek maar helpt wel. Verder wat oefeningen gekregen en ik zou ook zeker even langs fysio gaan. Hier ook hele vakantie keidruk geweest met verbouwing in huis dus heb echt niet stilgezeten maar wel klachtenvrij. @marieken heej jij ook al druk met afwerken van je huis. Hier net zo. Heel veel bijna af hihi. Lekker vooruitzicht he straks alles klaar. Veel succes enne idd niet te hard lopen. @hellen, hier ook 'sochtends echt pijnlijke handen als ik wakker wordt. Volgens vk carpaal tunnelsyndroom, gaat na de zw.schap waarschijnlijk vanzelf over maar wel heel lastig, als ik even een vork in mijn handen heb, zijn mijn vingers zo dood en smorgens krijg ik mijn handen niet eens dicht. Vrijdag mag ik nieuwe ronde suikerprikken. Zit nu lekker mijn voetjes in een voetbad, had zulke zere voeten dus maar eens even rustig gaan zitten.
thanks girlz.. ik probeer me ook te gedragen en vooral voor eten en drinken te zorgen en het opruimen als iedereen klaar is. maar voel me dan zo schuldig.. gelukkig zeggen de andere ook steeds dat ik rustig moet doen dus dat scheeldt. @hellen, ik ben vorig jaar geopereerd aan de carpale tunnel. operatie van niks. maar zo als bowen zegt moet het na de zw weer weg gaan. als je er erg last van hebt kun je een speciale polsband halen. dat hielp snachts heel goed bij mij. @ esmee, hier ook de bekken. vooral in bed en met opstaan. we moeten er wat voor over hebben he.
Hoi meiden @ bowen ik zal het eens met mijn verlosk over hebben morgen. Misschien is idd cesartherapie ook wel wat voor mij, Ik zal het zo gelijk eens proberen om achteruit te lopen als ik opsta van de bank. @ suze ik heb mijn bed ook al op klossen staan dat scheelt net weer ietsjes met in en uit bed stappen.Moet ze 6 okt weer terug brengen maar ben 1 okt pas uitgerekend dus zal ze dan ws nog wel even een tijdje verlengen. @ marieken succes met het klussen, hopelijk is het snel achter de rug. Ik had bij mijn eerste ontzettend last van het carpaaltunnelsyndroom gelijk vanaf het moment van innestelling. En de opkomst van de hormomen. Het bleef na de zwangerschap nog zeker een half jaar aanhouden en nam toen langzaam af. Bij de 2e kreeg ik er op het laatst wat last van maar dat was na de bevalling snel weer voorbij. En nu bij deze heb ik er twee weekjes last van gehad in het begin van de zwangerschap. En nu zo heel af en toe een momentje maar het zet tot nu toe gelukkig niet door. groetjes esmeralda
In je album Of bij het topic buikfoto's : http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/21-buikfotos-683.html#post5231610
@ Bowen : Helaas het achteruit lopen heeft bij mij geen effect. Vandaag bij de verlosk geweest en alles is gelukkig oke. De baby lag vrij hoog onderin mijn buik was het leeg zei ze. Jammer ik dacht dat de baby laag zat en hij/zij degene was die de pijn op mijn bekken veroorzaakte maar helaas dat blijkt dus niet zo. Toch de hormonen die voor de verweking zorgen. Dinsdag met fysio beginnen hopelijk kan ik wat oefeningen krijgen die verlichting brengen. Groetjes esmeralda
@ esme nou hopen dat de fysio dan wat voor je kan betekenen! ik ben vandaag ook weer goed gekeurd door de vk, ook mn bloeddruk was nu goed, dus dat is wel fijn! voelde me de laatste paar dagen ook wel weer goed, verder verwachten ze een vrij groot kindje, dus als ik met 40 weken nog loop gaan ze proberen te strippen, nou ja, we wachten het maar af he hoe het loopt! groetjes susanne
@suze : fijn dat alles goed was bij de VK en je bloeddruk goed was. Mijn bloeddruk is gelukkig ook altijd goed heb altijd een lage bloeddruk. Bij mij was wees de echo met 30 weken uit dat de kleine al boven gemiddeld zit. Met 34 weken krijg ik nog een echo en als ze de ligging daarna nog niet goed kunnen voelen doen ze er met 36 weken nog een maken. Ja 3e kindjes hebben het goed he de verwachting hier is dan ook dat het kindje wel een flinkerd zal zijn. Hebben ze je met de vorige bevallingen ook moeten strippen? Of begonnen die spontaan? Groetjes esmeralda
@ esme., de 1e is gewoon spontaan geboren bij 40 wkn en 3 dgn en bij de 2e hebben ze gestript bij 40 wkn en 3 dgn diezelfde dag is hij nog geboren. de 1e was 7 pond en de 2e 8.5 pond, ze verwachten nu tissen de 9 a 10 pond, ben benieuwd hahaha! groetjes susanne
***opsporingsbericht*** Ik ben dringend op zoek naar mijn enkels. Vanochtend waren ze er nog en vanavond lijken ze plots verdwenen te zijn. De dief is wel heel zorgvuldig te werk gegaan, want ik heb er niets van gemerkt. Er wacht een beloning voor degene die ze ongeschonden aan me retourneert!
@ suze : zekers spannend hoeveel dit kindje dan zal wegen. Bij mij wogen 1e 7 pond en de 2e 8 pond. @ Hellen: Jeetje wat vervelend zeg zolang je er maar geen last van hebt en het geen pijn gaat doen. Het warme weer zou afnemen dus hopelijk komen je enkels dan weer tevoorschijn. groetjes Esmeralda
moet vanmiddag toch ff de gyn bellen voor de glucose maar vergeet het steeds. en hier schrok ik gister ook van mn enkels, maar moest er daarna wel om lachen hahaha zien er zo raar uit, herken mn eigen voeten niet eens meer. ze branden ook een beetje op mn voetzool maar is nog te houden. zo weer verder klussen.. word het echt 34 graden vandaag?
heb hier ook geen enkels meer over........maar gelukkig is het morgen weer minder, het is hier binnen ook gewoon 27 gr. heb de hele dag de zon erop.............. weet niet goed waar ik het zoeken moet, lijkt alsof nu alleen waterijs nog een beetje voor verkoeling zorgt. @ marieken, ben benieuwd wat de gyn zegt, maar is denk ik wel een goed teken dat ze zelf nog geen contact hebben opgenomen. groetjes susanne
Gisteravond waren mijn voetene echt té dik en mijn bloeddruk torenhoog. Dat was even slikken... Ik is nu ook lichtelijk geschokt. De groeiecho was goed, hoor..no worries. Maar hij was een beetje té goed. Ik ben nog niet eens 34 weken en het buikje heeft inmiddels een omvang van -hou jullie vast- ruim 38 weken!?!?. Het beentje is ruim 37 weken en alleen het hoofd loopt qua omvang redelijk op tijd ( de doorsnede alleen was ook wel groot) en het kopje ligt al ingedaald, voor zover de echo dat liet zien.. Geschat gewicht is nu al 2795 gram. Ruim 5,5 pond dus. En dat baart mij zorgen..zeker gezien de staat van mijn bekken. Als dat kind in dit tempo blijft groeien en blijft zitten tot week 42, dan beval ik straks een peuter! Maandag heb ik een check bij een gyn ( de mijne is op vakantie) maar dit zal zeker onderwerp van gesprek gaan worden.. Bloeddruk is nu weer goed. Als ie zo hoog blijft, moet ik wel aan de bel trekken, maar een tijdelijke verhoging door warm weer en oedeem is nog acceptabel. Heb ook even de buik op de foto gezet, was ook alweer 2 weken geleden.
@ helen, ja dat is wel even schrikken he! ik had een groeiecho met 30 weken en toen zat ik ook op een groei van ruim 34 weken, ook alleen was de hoofdomtrek iets minder ver, maar de gyn zei dat ze aan de hand van het buikje de beste meeting konden doen,ik heb dus ook met de vk overlegt dat zogauw ik de 40 weken voorbij ben dat ik gestript wil worden ipv dat ze me tot 42 weken door laten lopen, want de gyn was heel laconiek, zo van een 8,5 ponder was ook niets geen probleem dus waarom een 9 a 10 ponder wel, maar ik was toch ook niet van plan om van een peuter te bevallen groetjes susanne
onze kleine loopt ook een week voor, even als mn baarmoeder. zou het zooo mega jammer vinden als die niet in maat 50/56 kleertjes past... helaas te laat de gyn gebelt, waren net niet meer bereikbaar. wel van de huisarts gehoort dat ik nog steeds blaasontsteking heb maar geen medicijnen meer mag. dus moet extra gaan wassen.. ook leuk!