100+ en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mini me, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Pfff..dat wachten lijkt me niets hoor, Suze. Ik hoop, dat je je kleine snel in je armen mag houden!

2. esme

esme Actief lid

22 nov 2006
    152
    0
    0
    amersfoort
    @Hoi ninja welkom, Bij mij ging je deze zwangerschap na de 20 a 25 weken pas zien. De eerste keer dat ik bij de verloskundige kwam (was na de termijnecho daar was alles goed)kon ze bij mij het hartje niet vinden. Dus moesten we weer een echo laten maken en daar bleek alles gelukkig oke! De vorige 2 zwangerschappen konden ze wel altijd gelijk de hartjes vinden en horen. Ik wens je een fijne zwangerschap.

@miepie welkom, Fijn dat je nog op het randje zit wat je schildklier betreft hopelijk blijft dit zo. Dit is mijn 3e zwangerschap en echt helemaal anders dan de vorige 2. Ik was dit keer bv zeker de eerste 5 maanden ontzettend misselijk. Ik wens je een fijne zwangerschap toe.

@welkom snooie, Fijn dat je ook snel zwanger geworden bent. Ook ik heb nu last van mijn bekken gekregen sinds 2weken.Morgen ga ik met fysio starten. Dit is mijn 3e zwangerschap en had ook het geluk dat ik alle 3 de keren gelijk in de eerste ronde zwanger raakte.
    Ik ga ook dit keer weer thuis bevallen in een groot bevallingsbad lekker midden in de woonkamer. Ben gewoon bij de verloskundige praktijk hier in de buurt.(een van de verlosk daar is ook een 100 + en in juni bevallen van haar 3e zoon.Als het even mee zit is ze net terug van verlof als ik moet bevallen)

Verder nog even een vraagje: Slapen jullie op het moment ook zo slecht snachts?? Sinds deze week lukt het me niet om in slaap te komen lig veel te draaien (auw ivm bekken) en ben echt klaar wakker. Overdag heb ik momenten dat ik dan heel logisch zo weg kan dutten als ik even zit of in de auto zit als ik met iemand mee rij.Weet nog wel met de eerste dat ik dat ook had. Maar bij de 2e niet. Ze zeggen dan weleens dat het vast wennen is voor als je er straks uit moet om de kleine te voedden. Maar wil nu toch echt graag goed uitrusten.

groetjes esmeralda

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    *steekt hand op*

Ja hier ook. Al weken kan ik niet meer fatsoenlijk slapen door ernstige bekkenpijn. Soms zit ik middenin de nacht jankend op, omdat liggen écht niet meer gaat. Ik doe overdag dus vaak tukjes tussendoor ( gepland en ongepland). Vanavond werd ik tot mijn verbazing ook weer wakker...zittend op de bank!

4. Snooie81

Snooie81 Lid

11 aug 2009
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ook hier al weken dat ik zoooo slecht slaap. Op de een of andere manier zit er bij mij wel een ritme in. Twee uur slapen, uurtje wakker, twee uur slapen etc. En inderdaad door die bekkenpijn weet je echt na een tijdje niet meer hoe je moet liggen. Ik lig overigens wel met een voedingskussen tussen mijn benen en tegen mijn buik en dat "verlicht" toch enigszins.

@esme: Ik loop vanaf week 22 bij de fysio en heb een hele hoop oefeningen gekregen. Ik ging eerst 1 keer in de week maar meer dan die oefeningen kan de fysio eigenlijk ook niet geven. Ik moet eerlijk bekennen dat het echt alleen maar de pijn een beetje verlicht maar om nou te zeggen ik heb geen last meer nee echt niet.
    Wel heb ik op aanraden van de fysio zo'n fitnessbal aangeschaft en dat zit voor je bekken echt veel beter.

Vinden jullie het ook zo prettig dat het even afgekoeld is buiten nu na al die buien?

5. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    hier slaap ik ook slecht maar zonder reden, wel last van BI maar niet echt als ik in bed lig. word onverklaarbaar vaak wakker maar kan niet echt uit slapen of overdag slapen. denk dat ik toch genoeg uurtjes per nacht pak.

trouwens net de gyn eindelijk even gebelt maar volgens hun norm zijn mijn waardes nog netjes. nuchter moet tussen de 4 en 6 en 2 uur er na tussen de 5 en 12. (ik 5,6 en 9,8) dus niks aan de hand. wel raar dat ze overal een andere norm hebben maar ik vertrouw zeker op mn gyn dus maak me geen zorgen.

en de verbouwing schiet al op!! vanavond laminaat in de hal beneden leggen! overmorgen boven en zaterdag/zondag de meubeltjes op hun plaats kunnen zetten

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Pff..even uithuilen hoor. Heb vandaag een rotdag. Ontzettend veel pijn, kan amper nog lopen. Deels bekken en ik vermoed deels indalingspijnen. En toen trapte er ook nog iemand op mijn ziel...

Ik wilde vanmiddag in mijn auto stappen, toen er een voor mij onbekende man van in de dertig de straat in kwam fietsen. Zodra hij me zag riep hij me luidkeels toe: "Zeg dikzak..heb je geen weegschaal??"

Ik kon wel door de grond zakken. Ik ben inderdaad dik van mezelf, maar zat na jaren verdriet en vechten tegen mezelf eindelijk wat beter in mijn vel. En dan zoiets! En onder invloed van wekenlang slaapgebrek en hormonen ben ik dus helemaal overstuur geraakt en heb vreselijk moetne janken.

Tuurlijk weet ik beter..ik kijk bij mensen altijd voorbij de buitenkant en weet dat het innerlijke veel meer waard is.
    Er zijn perioden geweest, dat ik me bewust wapende tegen zulke lompe mensen, maar ik was nu totaal "open" en daarom raakte hij me echt zo hard.

Bah...

7. esme

esme Actief lid

22 nov 2006
    152
    0
    0
    amersfoort
    @snooie: Ik heb idd ook een voedingskussen tussen mijn benen en onder mijn buik en dat voelt wel beter aan. Trouwens ik merk dat de bekkenklachten vreemd genoeg nu minder blijken te worden? Vorige week had ik er echt veel meer last van dan deze week. Misschien dat de kleine anders is gaan liggen en dat het daardoor beter lijkt te gaan? Ik snap het ook niet echt maar vind het wel fijn zo.En idd fysio had ik ook bij mijn eerste zwangerschap gehad en met wat oefeningen verlicht het wel iets maar ging het niet helemaal over.Ik zit ook regelematig op zo'n bal en dat zit ook beter dan op de bank of stoel.
    Vind het zo wel heerlijk met deze temperatuur ik hield door de warmte gelukkig geen vocht vast,maar zweete me echt kapot.

@marieken : fijn dat de waardes allemaal goed zijn en je je geen zorgen hoeft te maken. Heerlijk zeg dat de verbouwing nu wat meer vaart maakt kan je straks lekker alles inrichten.

@Hellen: JEEEETJE zeg wat voor een zak was dat zeg!!! Jezus waar haalt hij het lef vandaag zeg!!!! Die heeft zeker een probleem met zich zelf als hij zich aan andere mensen stoort.
    Snap dat dat erg hard bij je binnen komt. Bah!!! wat een kwast!!. Ik heb de laatste tijd ook geregeld dat men zegt:
    Jee hoelang moet je nog?? Het zijn er zeker 2 he!!!!!
    Ik zeg dan meestal 3e zwangerschap en het kindje heeft het blijkbaar goed!!!! Maar het is toch eigenlijk wel van de zote dat je je moet verdedigen tegenover wild vreemde!!! Ik snap helemaal hoe je je voelt.
    Ik moet dan altijd denken aan een kennisje van me ze heeft ook flink overgewicht en als ze in de stad loopt komen er bv al snel mensen naar haar toe van afslankproducten of met zo'n bmi metertje van of ze even wil meten. Ze heeft dan altijd een antwoord klaar en zo zei ze eens tegen zo'n figuur die dus op haar afkwam: Hoezo vind je me Dik dan????? haha die verkoper wist niet hoe die het had!!! En stammelde maar wat die stond letterlijk met zijn bek vol tanden!!!
    Nou meis kom op!!!! Zulke mensen zijn het niet waard hoor dat ze je zo verdrietig maken!!!

Groetjes esmeralda

8. Snooie81

Snooie81 Lid

11 aug 2009
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Hellen: Jeetje wat een rotopmerking is dat zeg. Wat een eikel!! Je zou em toch bijna van zijn fietsie af trekken! Ik kan me goed voorstellen dat je daar overstuur van raakt, maar je moet het voor jezelf ook weg laten vloeien met die tranen. Ik weet het lekker makkelijk gezegd, maar zulk soort mensen zijn het werkelijk niet waard om je verdrietig door te laten voelen. Bij hem is er inderdaad iets niet helemaal goed in zijn bovenkamer en daar zal hij vast meer last van hebben dan wij met ons overgewicht.
    Ook echt vervelend dat je zo'n pijn hebt. Ik kan alleen maar zeggen kop op meid, die beroemde laatste loodjes wegen ook echt het zwaarst maar (hoe cliche) je krijgt er dadelijk iets prachtigs voor terug. Toch nog eventjes proberen te genieten van het wondertje in je buik en laat die hersenloze mensen lekker in hun soppie gaar koken.

@esme: Wat fijn dat de klachten nu wat minder worden. Heb je misschien wat meer rust genomen? Of misschien is dan inderdaad de kleine nu op een voor jou comfortabelere manier gaan liggen. Hopen dat het zo blijft.
    Bij mij worden de klachten helaas nog niet minder. Ik ging vandaag even boodschappen doen en als ik dan door die supermarkt aan het struinen ben heb ik zo'n last van mijn schaambeen. Moet dan echt uitrusten als ik thuis kom. Het is eigenlijk belachelijk, heb dan misschien een half uurtje gelopen in zijn totaliteit.

@Marieken: Zeker fijn dat de waarden nu goed zijn! Nog even en je kan lekker gaan inrichten.

9. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    @hellen, ik heb er gewoon geen woorden voor!! ik ben altijd bang dat mensen dat denken als ze mij zien maar dat hij het ook gewoon bot weg de straat over roept!! Die heeft vast niet eens gezien dat je zwanger bent, want de helft van je buik is niet eens van je zelf moet je maar denken. er groeit daar een prachtig wondertje waar je trots op moet zijn. er zijn helaas geen dingen die ik kan zeggen om je een beter gevoel te geven, behalve dan dat als gedachtes kunnen doden die vent nu tussen 6 plankjes ligt. kop op meid, wij weten beter he.

ben zo gelukkig met mn nieuwe hal!! 1 sept trap bekleding en dan is die perfect. al lag ik gister avond ook te piepen van de BI. gelukkig is het dan sochtends weg.
    vandaag laatste werkdag en dan 3 wk (thuis)vakantie! (duim maar voor me mee tot 18.00uur)

10. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ helen, jeetje wat een opmerking zeg! idioten zijn dat die niet nadenken!! ik heb ook weleens een opmerking gehad, dat ik dacht van jeeh wat is dit nou??! en vooral nu als je dan je hormonen er nog hebt komt het extra hard aan, maar trek je er niets van aan he! die mensen weten niet beter!!

hier alles zn gangetje! ben nog steeds wachtende hahaha, was gisteren bij de vk en alles was goed, ze zijn alleen een beetje bang voor de groei, ze vinden de beeb erg groot aanvoelen, maar goed als hij/zij nog niet wilt komen, groot het alleen nog maar verder he! dus ik ben benieuwd!

groetjes susanne

11. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoi allemaal,

Ik weeg niet meer dan 100 kg maar heb wel meer dan 20 kg overgewicht. Doordat ik klein ben is dat net zoveel als dat ik 100 kg zou wegen ( ben 1.53 m en weeg 80 kg )

Mag ik toch meekletsen hier? please? ;)

12. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    je bent welkom hoor mamzie.

13. Shaartjuh

Shaartjuh Lid

2 sep 2008
    20
    0
    0
    Hallo Dames,

Mag ik eventjes mijn verhaal kwijt? ik ben momenteel 36 weken zwanger en zwanger van ons 1e kindje. Ook ik heb een verhoogd bmi. Tijdens deze zwangerschap weinig last van complicaties gehad. Maar nu wel sinds een maand zwangerschapsdiabetes. Ik spuit nu insuline 3 keer 4 eenheden per dag.
    De eerste keer bij de gyn, 30 weken, werd meteen gehamerd op mijn overgewicht en dat ik naar een dietiste moest volgens hun. Ik ben tijdens deze zwangerschap ruim 6 kilo afgevallen, dus was hier zeer verbaasd over. Er werd zelfs niet eens naar mijn kindje gekeken tijdens deze 1e afspraak. Ik was helemaal overstuur al bij de gyn en nog erger tijdens de terugreis in de auto. Gelukkig zou de volgende afspraak bij een andere gyn zijn dus heb besloten om gewoon in hetzelfde ziekenhuis te bevallen, dat wilde ik namelijk eerst niet meer! Hormonen he... hahaha.
    Vandaag weer naar de gyn geweest en hij vond omdat ik 2,5 kilo was aangekomen nu in 2 weken dat ik meer op mijn eetpatroon moest gaan letten en vroeg hoe deze eruit zag. Dus ik begon, 's morgens 2 snee bruin brood en 's middags en 's avonds warm eten. Tussendoor fruit, niks mis mee naar mijn idee? En al minimaal volgens de diabetesverpleegkundige. Volgens hem hoefde dat brood niet en had ik voldoende aan rauwkost of fruit, want ik had geen calorien nodig. Daarna werd gevraagd naar mijn suikerwaardes. Ik heb aangegeven dat deze tussen de 4 en 6 zaten en heel af en toe boven de 7 en ook dat ik 3x 4 eenheden insuline nodig had. Volgens hem kon ik wel 6 eenheden insuline spuiten want boven de 6 hoefde ik niet uit te komen, dan kwam mijn kindje op de kinderafdeling te liggen. Als ik het niet onder de 6 zou houden zou dit gebeuren volgens hem. Wederom werd er geen woord gerept over de bevalling, aangezien ons kindje in een stuit ligt nog steeds wil ik graag weten waar we aan toe zijn. Hij heeft niet gekeken hoe groot of hoe zwaar ze is dus kortom weer behandeld als een stuk vuil. Zo voelt het in ieder geval. Ik was verbaasd en erg verdrietig, had zelf ook geen puf meer om ook maar ergens naar te vragen. Ik heb een nieuwe afspraak voor volgende week en dat was het.
    Ik vraag me af of dit normaal is? Zo hoeft niemand toch behandeld te worden? Overgewicht of geen overgewicht je moet wel veelzijdig en voedzaam eten en daar hoort ook brood bij!!!
    Heb nu weer erg sterk het gevoel om te willen bevallen in een ander ziekenhuis, zou dat kunnen? En wie verwijst je dan door?

Liefssss Shaartjuh.

14. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Bedankt dat ik hier ook mag meeschrijven en lezen :)

vind het schandalig hoe ze je behandel Shaartje! Misschien volgende keer iemand meenemen die heel mondig is? Zodat diegene het dan voor je kan opnemen en overgaat op het onderwerp wat er echt toe doet!

Hier was ik van de week voor de eerste keer bij de verloskundige.
    Zegt ze dat ze mensen zoals ik ( met overgewicht ) adviseren om niet meer dan 9 kilo aan te komen tijdens de zwangerschap.
    Ik zei, nou dat gaat moeilijk worden want bij de vorige zwangerschap hield ik zoveel vocht vast en had ik zoveel vruchtwater, Toen ik eenmaal bevallen was, was ik de volgende dag al 15 kilo lichter :D
    Dus daar heb ik helemaal geen controle over ja ;)

15. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    Hallo dames,

Wat fijn dat er topic is voor dames met een maatje meer, mag ik ook meekletsen.
    Ben net over de 100 kg, ben omdat ik een kinderwens wilde van te voren 10 kg afgevallen.

Wat betreft positiekleding, ik heb van de week een broek gekocht bij miss etam, deze paste goed. Helaas was de spijkerbroek net te strak. Ik blijf dus proberen. Iemand nog tips voor positiekleding in een grotere maat?

16. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Mamzie..welkom hoor!

Shaartjuh: herkenbaar dat er zo lomp wordt gedaan over het gewicht. Alsof dikke vrouwen per definitie ongezond zijn! Maar ja..aan ons kun je natuurlijk zien dat we niet helemaal "normaal"zijn. Ik zag pas nog een zwangere vrouw met een peuk in de mond. Die krijgen er niet van langs in het ziekenhuis hoor..want als ze niets zeggen is het ze ook niet aan te zien! Ik vind het zoo fauw als alles op je gewicht wordt gegooid. Ben deze week ook weer flik beledigd door een vervangende gyn..nou je went er nooit aan.

17. Shaartjuh

Shaartjuh Lid

2 sep 2008
    20
    0
    0
    Ik vind het ook absoluut niet leuk en normaal sta ik mn 'mannetje' wel, maar was nu gewoon geshockeerd en ook emotioneel, ben het echt zat dat er niet verder dan mijn overgewicht wordt gekeken. Ook ik hou heel veel vocht vast, al vanaf 24 weken van mijn zwangerschap. Hoop wel dat ik straks een aantal kilotjes kwijt ben na de zwangerschap, maar voor nu ga ik dus echt niet alleen maar rauwkost eten. Pfff wat een onzin en dat voor die paar weken nog....
    Belachelijk dat het allemaal zomaar gezegd kan worden. Alleen maar omdat je afhankelijk bent van zo iemand...

18. esme

esme Actief lid

22 nov 2006
    152
    0
    0
    amersfoort
    welkom aan:

Saartjuh, mamzie en tassie.

Meiden bah wat een gedoe in de ziekenhuizen!
    Volgens mij ben je vrij om zelf te beslissen in welk ziekenhuis je mag bevallen. Mijn zusje is bv bevallen in het diakonessehuis en dat beviel goed volgens haar.Je bent toch baas over eigen buik lijkt mij?? En het is jou bevalling en dat je in het ziekenhuis loopt wil niet zeggen dat je alles maar moet pikken en helemaal overgeleverd bent. Ik zou zeggen zet op papier wat je graag wilt tijdens je bevalling en (begeleiding tijdens zwangerschap) en neem idd anders iemand mee die mondig genoeg is om het voor je te verwoorden.
    Ben blij dat ik het geluk heb dat ik bij een gewone verloskundige praktijk bij mij in de buurt ben en lekker thuis onderwater mag bevallen ondanks mijn overgewicht!!!!
    Snap dat de hormomen nu ook niet mee werken op dit moment. Zo hebben wij een andere auto gekocht van de week en hadden we een zeer gladde verkoper die heel stug en star was en de verkoop eigenlijk te snel verlopen is. Hij wist ons goed in te palmen. Bah achteraf ben ik er heel niet tevreden over en lag de hele nacht wakker.Kan wel janken als ik er weer aan denk hoe het gesprek verlopen is.Mijn man laat zich ook gemakkelijk afpoeiren jammer genoeg. Maandagmiddag gaan we de auto ophalen hopelijk is het een goede koop geweest en hebben we er nog jaren plezier van.Ondanks die zak van een verkoper. Maar de hormonen gieren door mijn lijf en wil die vent maandag eigenlijk ff flink de waarheid zeggen.Maar ja daar heeft ie denk ik geen boodschap meer aan,hij heeft inmers zijn bonus binnen.

pffffff

groetjes esmeralda

19. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    ik vind het zeker niet netjes hoe ze je behandelen Saartje, ik heb een hele aardige gyn en die zou mij zeker niet op groente en fruit zetten in de laatste weken. jij hebt juist extra calorieen nodig toch, jullie moeten er beide van groeien. doe ff normaal zeg!! eet jij maar lekker je boterham hoor, niks mis mee.
    en ze horen elke keer dat je komt de kleine te meten, vooral nu het einde nadert. als je je er niet goed bij voelt moet je echt kijken of je ergens anders verder kan worden geholpen. of gewoon nog een andere gyn aan vragen.

20. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    nou ik ben ook blij dat ik gewoon bij een verloskundige praktijk loop! heb verder nooot geen vervelende opmerkingen gehad, alleen een keer van een gyn dan, vandaag ook nog even bij de gyn geweest voor een extra controle, was een aardige vrouw die verder geen op- of aanmerkingen had!

maar je bent idd baas over je eigen buik dus je bepaald zelf hoe of wat!
    maar ik herken ook wel dat ik in de zwangerschap wat minder "gebekt"ben tegnover normaal en vooral op de momenten waarop ik het niet verwacht sla ik nu snel dicht........

groetjes susanne

Deel Deze Pagina